Hop til indhold

Vaccination og chipmærkning

Gæst Zaslow
 Share

Recommended Posts

Gæst Zaslow

Godt Nyår!

Jeg er ny herinde. Vi har lige anskaffet os en dejlig blandingshund (Alaskan Husky/Labrador-blanding). Vi er en famile på 4 - børnene er 14 og 6 og vi bor på midtsjælland.

Hun skal vaccineres og chipmærkes i næste uge, men da vi ikke har haft hund før kender jeg ikke rigtig pris-niveauet. Nogen der kan hjælpe med ca. priser fra alm. dyrlæge og den rullende dyrlæge?

Tak på forhånd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den (lille) ny...

Prøv at søge på nettet efter dyrlæger i nærheden af jer. Jeg fandt priser hos min dyrlæge på nettet inden første besøg - så blev jeg ikke overrasket over prisen.

Jeg mener, jeg gav ca. 500 for vacc., men Nelson var chippet og vacc. første gang, da vi fik ham.

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Svært spørgsmål at svare på, da priser hos dyrlæger for samme undersøgelser, svinger temmelig meget. Vi har givet ca. 700 kr for sundhedsundersøgelse, vaccination og chip + registrering i Danskhunderegister. På lang sigt synes det nu bedre at få en sygeforsikring til din hund, som er alle pengene værd. Så vælge en dyrlæge udfra, at dyrlægen er dygtig og du har tillid til dyrlægen, frem for, at det er den billigste dyrlæge.

Tillykke med det nye familiemedlem :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Især den med sygesikringen er vigtig - Det kan hurtigt rende op, bare der er det mindste.

Har selv lige smidt 2.600 hos dyrlægen for røngten, blodprøver, piller, afføringsprøver - Ja, alt der snart er at teste for, og behandle med uden at åbne hunden.

Og der får jeg 1.600 tilbage fra forsikringen. Så er den allerede tjent hjem for i år!

Men vi gav 600 kr. for fuldt sundhedstjek, vaccination, chipning og klipning af negle, da vi fik Bamse.

Tror niveauet ligger deromkring +/- et par 100 kr.

Og så kan det virkelig betale sig at vælge en dyrlæge du stoler på - Det betyder virkelig meget hvis hunden nu skulle blive syg en dag.

Link til indlæg
Del på andre sites