Hop til indhold

Animals make us human


Lonny
 Share

Recommended Posts

DTB1047_c.jpg

Welcome to Dogwise.com

 

With the groundbreaking "Animals in Translation," Grandin drew on her own experience with autism as well as her distinguished career as an animal scientist to deliver extraordinary insights into how animals think. Now she builds on those insights to show how to give animals the best and happiest life.

 

The best-selling animal advocate Temple Grandin offers the most exciting exploration of how animals feel since The Hidden Life of Dogs. In her groundbreaking and best-selling book Animals in Translation, Temple Grandin drew on her own experience with autism as well as her distinguished career as an animal scientist to deliver extraordinary insights into how animals think, act, and feel. Now she builds on those insights to show us how to give our animals the best and happiest life --on their terms, not ours. It's usually easy to pinpoint the cause of physical pain in animals, but to know what is causing them emotional distress is much harder. Drawing on the latest research and her own work, Grandin identifies the core emotional needs of animals. Then she explains how to fulfill them for dogs and cats, horses, farm animals, and zoo animals. Whether it's how to make the healthiest environment for the dog you must leave alone most of the day, how to keep pigs from being bored, or how to know if the lion pacing in the zoo is miserable or just exercising, Grandin teaches us to challenge our assumptions about animal contentment and honor our bond with our fellow creatures.

 

Animals Make Us Human is the culmination of almost thirty years of research, experimentation, and experience. This is essential reading for anyone who's ever owned, cared for, or simply cared about an animal.

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Er der nogen af jer der har læst denne bog?

 

Jeg sidder og overvejer at købe den, samt hendes tidligere bog ANIMALS IN TRANSLATION

 

Welcome to Dogwise.com

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Har ikke læst den, desværre.

Hvor er det en god forside - samt genial titel, og undertitel!

 

Lad endelig vide om den er så god som den ser ud til, hvis du får den læst! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke læst den, desværre.

Hvor er det en god forside - samt genial titel, og undertitel!

 

Lad endelig vide om den er så god som den ser ud til, hvis du får den læst! :-D

 

Jeg syntes nemlig også den lyder rigtig god :5up:

 

Den forudsætter at man har sørget for den almindelige ting såsom foder, motion, leg osv. for at give sin hund et optimalt liv, og forsætter så der hvor forfatteren mener man skal forsætte for også at få en lykkelig hund. Og det lyder jo rigtig spændende.

 

Hun har i mange år arbejdet med autister og har taget denne erfaring med over i at arbejde med dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Jeg syntes nemlig også den lyder rigtig god :5up:

 

Den forudsætter at man har sørget for den almindelige ting såsom foder, motion, leg osv. for at give sin hund et optimalt liv, og forsætter så der hvor forfatteren mener man skal forsætte for også at få en lykkelig hund. Og det lyder jo rigtig spændende.

 

Hun har i mange år arbejdet med autister og har taget denne erfaring med over i at arbejde med dyr.

 

Ja, det lyder nemlig rigtig lovende. Det er også først dér den bliver rigtigt spændende for mig - ikke blot at have en hund, men at leve med den. :lun:

 

Måske skulle jeg lige skrive den på min liste.. Har en (foruroligt hurtigtvoksende) liste over hunde/dyre bøger jeg bare SKAL læse. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg har ikke læst "Animals Make Us Human", men derimod "Animals In Translation", så det er kun den jeg kan udtale mig om...

 

Jeg synes egentlig der var mange tankevækkende ting og har da også flere gange brugt den som reference siden, når jeg har talt med andre, så jeg fortryder skam ikke at have købt den, men...

 

Når det så er sagt, så fandt jeg den også noget sej at komme igennem. For det første handler en MEGET stor del af bogen om kvæg (Temple Grandin kalder sig ikke uden grund "The Woman Who Thinks Like A Cow"), hun tænker meget i kvægbaner, og det er altså ikke det samme som at læse om :vuf:. For det andet fandt jeg ofte hendes skrivestil irriterende, selvoptaget og selvsmagende. Hun har udtænkt et bestemt system til slagtekvæg (noget med hvordan de bevæger sig rundt på slagteriet, fra transport til slagtning) og dette sørger hun konstant for at gøre opmærksom på, at det har hun altså gjort, og det er fordi hun er autist, så har hun nogle ganske særlige evner som ingen andre har, og derfor så har hun altså evnen til at gøre dette og dette, og det har hun altså gjort, fordi hun har disse ganske særlige evner og... ja, sådan noget i den stil.

 

Så selvom jeg værdsætter Grandins indsats (meget) og mener hun har gjort noget vigtigt for dyrene (mest slagtekvæg), så orker jeg altså ikke at kæmpe mig igennem flere bøger i samme stil. Min 'mudrede' anbefaling lyder derfor: Grandin er værd at læse, og hun har vigtige ting at fortælle, men det er også en noget sej omgang at komme igennem - det var det i det mindste for mig!

 

PS: Jeg er dog meget interesseret i at høre nærmere, hvis nogen læser "Animals Make Us Human"... eller for den sags skyld andre af Grandins bøger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det lyder nemlig rigtig lovende. Det er også først dér den bliver rigtigt spændende for mig - ikke blot at have en hund, men at leve med den. :lun:

 

Måske skulle jeg lige skrive den på min liste.. Har en (foruroligt hurtigtvoksende) liste over hunde/dyre bøger jeg bare SKAL læse. :oops:

 

Det kender jeg godt :oops:

 

Prøv at kigge på denne side, så lover jeg dig at du finder flere bøger endnu :blink:

 

Browse Dogwise.com Behavior Texts

 

Du bliver nødt til at kopierer linien, da HF ikke syntes at Behavior texts er en del af linket :confused:

 

Og "hunden, mennesket og relationen" kan helt sikkert også anbefales

 

Hunden, mennesket og relationen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Det kender jeg godt :oops:

 

Prøv at kigge på denne side, så lover jeg dig at du finder flere bøger endnu :blink:

 

Browse Dogwise.com Behavior Texts

 

Du bliver nødt til at kopierer linien, da HF ikke syntes at Behavior texts er en del af linket :confused:

 

Og "hunden, mennesket og relationen" kan helt sikkert også anbefales

 

Hunden, mennesket og relationen

 

Ja, den er rigtigt god... så god at jeg er kommet til at købe den TO gange :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Det kender jeg godt :oops:

 

Prøv at kigge på denne side, så lover jeg dig at du finder flere bøger endnu :blink:

 

Browse Dogwise.com Behavior Texts

 

Du bliver nødt til at kopierer linien, da HF ikke syntes at Behavior texts er en del af linket :confused:

 

Og "hunden, mennesket og relationen" kan helt sikkert også anbefales

 

Hunden, mennesket og relationen

 

 

Uha, det ser spændende ud. Den side vil jeg tjekke ud en dag listen er lidt kortere!

 

Jeg havde ønsket mig netop dén bog i julegave - fik en masse andet godt, men ikke bogen. Ser ud til at jeg selv må investere. ;-)

Men skal klart have den læst!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...