Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294117 ... er der nogle som har erfaring med dette? Jeg kunne godt tænke mig at købe et par vare til en samlet pris på 1200 dollars, men hvad skal jeg så beregne i told, afgift mv. når varen kommer til DK? Det drejer sig om et telt, en rygsæk og 3 rygsække til hunde - nok lidt for meget til at jeg kan få min veninde til at sende det som "gave" til mig Rapporter
Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294118 Plejer at ligge 31% til det samlede beløb, så plejer det at passe nogenlunde, husk postdanmark også tager 150 eller 180 i fortoldnings gebyr Rapporter
Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294119 Du skal betale 25% i told + 150 kr i omkostninger. Rapporter
Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294120 Dette har jeg tyvstålet fra Stjernetosset i tråden der hedder Disse to titler søger jeg info om Når du bestiller udenfra EU kommer er told og evt moms på varer over 80kr. Told er vist 12% og moms er 25%. Derudover har postdanmark et gebyr på 150kr som også kommer oveni. Rapporter
Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294121 Ellers prøv denne her SKAT: Når du som privatperson køber varer på internettet Rapporter
Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294170 Jeg mener at lige så snart en vare ligger på over 80kr. i værdi så skal der betales moms... det er de velkendte 25%... Tolden kommer dog først oveni når der er en værdi på 1200kr. mener jeg... Men tolden er lidt forkelligt alt afhængig af hvilken vare man har med at gøre. Rapporter
Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294332 Jeg kan kun på det kraftigste tilråde, at man tænker sig GRUNDIGT om, inden man bestiller noget fra USA. Jeg vidste det egentlig godt fra tidligere, men her forleden faldt jeg lige over en bogtitel som jeg absolut MÅTTE have og som ikke kunne skaffes fra England, altså var jeg nødt til at bestille den fra Amazon.com. Bogen hedder "Help for Your Fearful Dog: A Step-by-Step Guide to Helping Your Dog Conquer His Fears" (ikke at det er videre vigtigt, egentlig). Pris for selve bogen: 114.77 kr. Forsendelse: 42.94 kr. (langsomste og billigste forsendelsesmetode) Alt i alt 157.71 kr. til Amazon. Nu er bogen så ankommet - Fredag lå der et brev fra posthuset, om at de havde en pakke til afhentning... mod betaling af told og gebyrer på, jeg mener det var 198 kroner!!! Det vil sige, at bogen, der egentlig kostede 115 kroner, alt i alt kommer til at stå i 356 kroner!!! Det vil sige, hvis jeg da overhovedet kan få den... Jeg skal nemlig medbringe billedlegitimation... Pas (mit er udløbet for flere år siden, da jeg yderst sjældent rejser udenlands. Sidst jeg havde det med på posthus fik jeg en alvorlig reprimande over at det ikke var gyldigt, men fik allernådigst lov til at anvende det 'for denne ene gangs skyld'). Jeg kan også vælge at vise mit kørekort, som jeg dog ikke har eller aldrig har haft (slemme mig!). Eller anden for for billed-id... den eneste anden form jeg har haft, var det gamle dankort, men her bruger man jo ikke billede mere, så... hvad dælen gør man egentlig så??? Rapporter
Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294337 Jeg ejer heller intet billedid, men plejer at kunne få tingene udleveret, ved at vise sygesikring sammen med evt. visakort. Men meget sjældent jeg er blevet bedt om billedid på posthuset Rapporter
Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294338 Jeg kan kun på det kraftigste tilråde, at man tænker sig GRUNDIGT om, inden man bestiller noget fra USA. Jeg vidste det egentlig godt fra tidligere, men her forleden faldt jeg lige over en bogtitel som jeg absolut MÅTTE have og som ikke kunne skaffes fra England, altså var jeg nødt til at bestille den fra Amazon.com. Bogen hedder "Help for Your Fearful Dog: A Step-by-Step Guide to Helping Your Dog Conquer His Fears" (ikke at det er videre vigtigt, egentlig). Pris for selve bogen: 114.77 kr. Forsendelse: 42.94 kr. (langsomste og billigste forsendelsesmetode) Alt i alt 157.71 kr. til Amazon. Nu er bogen så ankommet - Fredag lå der et brev fra posthuset, om at de havde en pakke til afhentning... mod betaling af told og gebyrer på, jeg mener det var 198 kroner!!! Det vil sige, at bogen, der egentlig kostede 115 kroner, alt i alt kommer til at stå i 356 kroner!!! Det vil sige, hvis jeg da overhovedet kan få den... Jeg skal nemlig medbringe billedlegitimation... Pas (mit er udløbet for flere år siden, da jeg yderst sjældent rejser udenlands. Sidst jeg havde det med på posthus fik jeg en alvorlig reprimande over at det ikke var gyldigt, men fik allernådigst lov til at anvende det 'for denne ene gangs skyld'). Jeg kan også vælge at vise mit kørekort, som jeg dog ikke har eller aldrig har haft (slemme mig!). Eller anden for for billed-id... den eneste anden form jeg har haft, var det gamle dankort, men her bruger man jo ikke billede mere, så... hvad dælen gør man egentlig så??? Man smutter forbi kommunen og får lavet et billed id :blink: Rapporter
Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294340 Ja det er noget som skal overvejes meget. Jeg har skrevet til firmaet for at høre om ca. fragtomkostninger, da der skal betales moms af dette også Jeg har dog også pløjet nettet tyndt for forhandlere i england og fundet alle varene der - bare i 5 forskellige forretninger og deraf 5 x fragtomkostninger På den ene hjemmeside står der er hvis man betaler moms i england, så skal man ikke betale moms i sit hjemland Rapporter
Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294344 Ja det er noget som skal overvejes meget. Jeg har skrevet til firmaet for at høre om ca. fragtomkostninger, da der skal betales moms af dette også Jeg har dog også pløjet nettet tyndt for forhandlere i england og fundet alle varene der - bare i 5 forskellige forretninger og deraf 5 x fragtomkostninger På den ene hjemmeside står der er hvis man betaler moms i england, så skal man ikke betale moms i sit hjemland Nu ved jeg ikke hvad tingene koster hver for sig og hvad fragtomkostningerne er, men hvad hvis du splitter ordren op i flere, så de hver især holder sig under ca. kr. 1.150, så slipper du for at betale told? Når man handler inden for EU skal man kun betale moms i købslandet, og der tilkommer aldrig hjemlandets moms Rapporter
Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294349 Køber du fra england kommer der intet ekstra på, medmindre varene kommer fra en eller anden lille ø (mener den hedder jersey), så vidt jeg husker¨, men vær sikker på varene bliver sendt fra england *S* Handler man via den engelske ebay, kan man risikere tingene bliver afsendt fra hong kong og så koster det i told og moms Har købt en del kameraudstyr i england, uden problemer Rapporter
Besvaret Januar 10, 201016 år comment_294356 Man smutter forbi kommunen og får lavet et billed id :blink: Ja eller banken - jeg fik får 3 år siden lavet id kort i banken og har kunne bruge det over alt hvor der skal vises id. Rapporter