Hop til indhold

rastløs hund


linda-hvid
 Share

Recommended Posts

Vi kom hjem fra ferie i søndags og kørte ud og hentede tacco som havde været passet hos min mands bedsteforældre. Han var glad og vi var rigtig glade for at se ham :)

 

mandag holdt vi fri fra arbejde, både fordi vi var trætte ovenpå racen men også fordi vi ikke ville hente tacco sent søndag og så køre fra ham allerede mandag morgen. Alt var fred og idyl. Han klistrede op af os men det var vel forventeligt når vi havde været væk så længe?

 

men her i løbet af ugen er han blevet mere og mere rastløs om aftenen. Han vader rundt og ligger bare i kort tid hvert sted inden han går rundt igen. Jeg ved at ude hos bedstefoældrene blevet han luftet rigtig tit og kom rigtig meget i haven. Hos os får han 3 lufteture om dagen og kommer i haven for at tisse om morgen, når jeg kommer hjem (hvis jeg ikke går med ham med det samme)og igen lige inden vi går i seng. Hvis han kommer med ud udover det så er det som regel til træning eller til hundeleg. han har været rigtig god til at finde ud af hvorfor nogle ture der er lufteture og hvilke der er andre ture.

 

Min første tanke er at han bare lige skal vænne sig til vores rytme igen men jeg kan da blive lidt bekymret for om der kan være noget andet i vejen. Appetit og afføring fejler ingenting og han virker glad nok hvis bare vi gider lege med ham. Han får lov at komme lidt oftere i haven her i starten for at vænne ham til de gamle rytmer. Omvendt er han også udspekuleret og har nok narret bedsteforældrene til rigtig mange ture i haven ved at pibe ved havedøren. Når så døren blev åbnet så løb han rundt og legede med bold :) derfor får han ikke lov at komme ud hver gang han går til døren og det respekterer han helt fint ( jeg syntes jeg kan se på hans hale om han vil ud forat tisse eller bare for at lege, lyder det mærkeligt? )

 

Hm har i et bud på hans opførsel, skal vi tage den med ro og holde fast i vores rutiner eller skal vi kigge efter andre ting? han virker frisk nok har ikke problemer med at være væk fra os.

Link til indlæg
Del på andre sites

flytter han sig bare rundt, væk fra jer eller følger efter jer? Det kan være han er "bange for at i skal forsvinde" og vil holde sammen på flokken?

 

 

vi sidder feks helt stille i hver sin sofa. Tacco kommer op og ligger lidt i sofaen. Så rejser han sigog ligger lidt på gulvet. Så går han over og ligger lidt i sin sækkestol og indimellen alt det vader han lige et par runer i stuen. Vi kan sagtens få ham til at holde op hvis han får en bold eller spil osv men når legen er overstået så begynder han igen.Til sidst bliver ha n træt og falder i søvn.

 

Vi har også snakket lidt om det er fordi han har det varmt. Vi har det 2 grader varmere i huset end der hvor han blev passet. det lyder jo ikke af meget men det kan være det er nok.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
flytter han sig bare rundt, væk fra jer eller følger efter jer? Det kan være han er "bange for at i skal forsvinde" og vil holde sammen på flokken?

 

 

vi sidder feks helt stille i hver sin sofa. Tacco kommer op og ligger lidt i sofaen. Så rejser han sigog ligger lidt på gulvet. Så går han over og ligger lidt i sin sækkestol og indimellen alt det vader han lige et par runer i stuen. Vi kan sagtens få ham til at holde op hvis han får en bold eller spil osv men når legen er overstået så begynder han igen.Til sidst bliver ha n træt og falder i søvn.

 

Vi har også snakket lidt om det er fordi han har det varmt. Vi har det 2 grader varmere i huset end der hvor han blev passet. det lyder jo ikke af meget men det kan være det er nok.?

 

Jeg tænkte lige præcis på det med temperaturen..

Hvis der er barmer hos jer og måske mere tær kan det gøre en forskel.

 

Kan han være overtræt af alt det nye, så han ikke kan finde ro i kroppen?

 

Hvad sker der, hvis I beder ham lægge sig, når han begynder at traske rundt?

 

Selv gør jeg gerne det, at jeg altid lige ser situationen an for at give Pelle muligheden for selv at løse den.

Kan han ikke det, må han have hjælp f.ek.s et "kan du så putte dig" sagt i en venlig tone.

Nogle gange er det bare det, der skal til.

Link til indlæg
Del på andre sites

flytter han sig bare rundt, væk fra jer eller følger efter jer? Det kan være han er "bange for at i skal forsvinde" og vil holde sammen på flokken?

 

 

vi sidder feks helt stille i hver sin sofa. Tacco kommer op og ligger lidt i sofaen. Så rejser han sigog ligger lidt på gulvet. Så går han over og ligger lidt i sin sækkestol og indimellen alt det vader han lige et par runer i stuen. Vi kan sagtens få ham til at holde op hvis han får en bold eller spil osv men når legen er overstået så begynder han igen.Til sidst bliver ha n træt og falder i søvn.

 

Vi har også snakket lidt om det er fordi han har det varmt. Vi har det 2 grader varmere i huset end der hvor han blev passet. det lyder jo ikke af meget men det kan være det er nok.?

 

Jeg tænkte lige præcis på det med temperaturen..

Hvis der er barmer hos jer og måske mere tær kan det gøre en forskel.

 

Kan han være overtræt af alt det nye, så han ikke kan finde ro i kroppen?

 

Hvad sker der, hvis I beder ham lægge sig, når han begynder at traske rundt?

 

Selv gør jeg gerne det, at jeg altid lige ser situationen an for at give Pelle muligheden for selv at løse den.

Kan han ikke det, må han have hjælp f.ek.s et "kan du så putte dig" sagt i en venlig tone.

Nogle gange er det bare det, der skal til.

 

 

 

det med at være overtræt kan måske godt passe. Med det jeg kender til bedsteforældrene så har han ikke fået meget tid til hvile. ( de har ellers opdrættet chow chow før i tiden med en dalmatiner er jo en aktiv hund så den skal holdes i gang, siger de :wink: ) og han sover faktisk også meget når vi endlig kan få ham til at lægge sig.

Bliver han bedt om det så læger han sig godt nok men det varer maks ti minutter før han skal finde en ny plads at ligge på. Det hjælper en smule his jeg lægger mig ned ihans sækkestol sammen med ham men ikke ret meget.

 

Hm jeg satser nok på at det kan være temperaturen og håber på at han vænner sig til det. Tak for svaret :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...