Hop til indhold

Orijen eller Eaglepack


potil
 Share

Recommended Posts

Nu har Flipsen spist Kingsmoor ret længe og måske er det tid til at prøve noget nyt?

 

Jeg har set på Orijen og Eaglepack, men hvilket et af dem vil passe godt ned i maven på en FoxTerrier-blanding? (det hele, helt sikkert, hvis man spørger ham selv :klap::mrgreen:)

 

råfodring vil ikke kunne komme på tale da jeg ikke har fryser og så har jeg set flere steder at det ikke nødvendigvis er godt for Foxterriere... og selvfølgelig at han har kødbensforbud :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Men så vil jeg da selv besvare min tråd :fornaermet::rolleyes::mrgreen:

 

Har lige siddet og kigget lidt igen og nu tror jeg at jeg er kommet frem til at han skal prøve Acana Small Breed - det er også en rimelig pris :blink:

Ja, ham det hele handler om er temmelig ligeglad, han er altså lidt en skraldespand hvad angår mad, så det er op til mig at være kræsen på hans vegne :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så vil jeg da selv besvare min tråd :fornaermet::rolleyes::mrgreen:

 

Har lige siddet og kigget lidt igen og nu tror jeg at jeg er kommet frem til at han skal prøve Acana Small Breed - det er også en rimelig pris :blink:

Ja, ham det hele handler om er temmelig ligeglad, han er altså lidt en skraldespand hvad angår mad, så det er op til mig at være kræsen på hans vegne :blink::mrgreen:

 

Tror Acana er en rigtig god ide :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi... skulle faktisk lige til at foreslå sig Acana:5up:... så super at du selv fandt frem til det.

 

Jeg er ihvertfald super glad for at jeg skiftede Freya over på Acana.:engel:

 

 

Dejligt at høre :blink:

Men hvor meget skal hundene ha' af det? (jeg kan desværre ikke åbne pop-ups her, så kan ikke se hele produktbeskrivelsen :oops:)

Flips plejer at få ca. 100 gram Kingsmoore om dagen, men jeg synes det er for lidt til maven at arbejde med, så river en halv gulerod til ham også... han vejer ca. 8 kg (når der ikke er Fimbul-vinter :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Dejligt at høre :blink:

Men hvor meget skal hundene ha' af det? (jeg kan desværre ikke åbne pop-ups her, så kan ikke se hele produktbeskrivelsen :oops:)

Flips plejer at få ca. 100 gram Kingsmoore om dagen, men jeg synes det er for lidt til maven at arbejde med, så river en halv gulerod til ham også... han vejer ca. 8 kg (når der ikke er Fimbul-vinter :mrgreen:)

 

Da Freyas forbrændig er dårlig får hun kun 150 g om dagen (hun vejer 18,5kg)...

 

Umiddelbart så tror jeg at du skal fortsætte med de 100g og så se om han taber sig eller tager på og så der udfra justere på mængden..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter at have hørt om Acana herinde og fået det anbefalet af Freya's mor, har vi skiftet over til det og spørg lige vovserne om de er vilde med det:banan: Vi har aldrig oplevet noget lign. de vil da gøre alt for at få det foder :-D nu er vi spændte på at se om der bliver nogle forandringer i vægt, pels og lign.

Vi giver dem samme mængde som vi plejer med det gamle foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tusind tak for jeres input :blink:

 

Nu har jeg bestilt 2,5 kg Acana Small Breed og 400 gram Lamb & Apple Formula :5up:

 

Håber Flipsen synes om det :mrgreen:

 

 

Lam og ris er faktisk også den som jeg vil prøve næste gang:blink:...

 

Men ellers så kan Grasslands også anbefales.. den er Freya ihvertfald vild med.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lam og ris er faktisk også den som jeg vil prøve næste gang:blink:...

 

Men ellers så kan Grasslands også anbefales.. den er Freya ihvertfald vild med.:mrgreen:

 

prøverne er jo ikke så dyre og der er jo mad til 4 dage til Flipsen, så vil helt sikkert prøve de andre osse :5up:

Han får jo altid revet gulerødder og alm. madolie sammen med maden - og nogle gange også torskerogn eller leverpostej :oops::blink:

 

 

 

også købte jeg også lige "Denta pøller" til ham (efter en større eftersøgning på dem der forhandler dem) :mrgreen::banan:

Likana - Engros salg til private, kenneler og forretninger

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
prøverne er jo ikke så dyre og der er jo mad til 4 dage til Flipsen, så vil helt sikkert prøve de andre osse :5up:

Han får jo altid revet gulerødder og alm. madolie sammen med maden - og nogle gange også torskerogn eller leverpostej :oops::blink:

 

 

 

også købte jeg også lige "Denta pøller" til ham (efter en større eftersøgning på dem der forhandler dem) :mrgreen::banan:

Likana - Engros salg til private, kenneler og forretninger

 

Hihi... de ser sjove ud... kender dem ikke, men hvis jeg en dag "falder" over dem i en butik så skal de da med hjem:lol:.

 

Mht. til olien, har du prøvet Royal Jelly fra Isle of Dogs??... Freya har aldrig haft flottere pels end hun har nu, efter at hun har fået det i 4 mrd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi... de ser sjove ud... kender dem ikke, men hvis jeg en dag "falder" over dem i en butik så skal de da med hjem:lol:.

 

Mht. til olien, har du prøvet Royal Jelly fra Isle of Dogs??... Freya har aldrig haft flottere pels end hun har nu, efter at hun har fået det i 4 mrd.

 

 

hvor kan man få det?

Nej jeg har aldrig købt sådan nogle specielle olier før, men har sommetider overvejet det... også til mine forældres hund, hun har tit problemer med pelsen nemlig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
hvor kan man få det?

Nej jeg har aldrig købt sådan nogle specielle olier før, men har sommetider overvejet det... også til mine forældres hund, hun har tit problemer med pelsen nemlig..

 

Du kan købe det hos www.topdogz.dk

 

Alle de olier som der er brug for er i den olie.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

prøverne er jo ikke så dyre og der er jo mad til 4 dage til Flipsen, så vil helt sikkert prøve de andre osse :5up:

Han får jo altid revet gulerødder og alm. madolie sammen med maden - og nogle gange også torskerogn eller leverpostej :oops::blink:

 

 

 

også købte jeg også lige "Denta pøller" til ham (efter en større eftersøgning på dem der forhandler dem) :mrgreen::banan:

Likana - Engros salg til private, kenneler og forretninger

 

Har jeg overset noget eller er det ret billige?

 

De der parmaben synes jeg da koster en formue hos vores dyrehandler mens man her kan få 3 for 10 kr:shock: (hvis det altså er de samme)

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: aaad....

 

Altså lærer man ikke bare sin hund at spise rigtige pøller??

 

 

Eller måske ikke at spise rigtige pøller? :mrgreen:

Flipsen nyder jo gerne alt godt fra bagenden, både til indvortes og udvortes brug, så måske kan jeg gøre ham kræsen ved at servere Denta-pøllerne for ham? :rolleyes::klap::slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har jeg overset noget eller er det ret billige?

 

De der parmaben synes jeg da koster en formue hos vores dyrehandler mens man her kan få 3 for 10 kr:shock: (hvis det altså er de samme)

 

kender ikke lige de ben, Flipsen får jo altid skruet eller kilet dem fast i munden, så nu er alle kødben blevet slut, forbudt :evil::blink:

men jo det er meget billigt, det er faktisk forsendelsen der koster mest :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så har flipsen fået Acana "lamb & apple" og kingsmoor et par uger og det tyder på en succes :klap:

men han er begyndt at prutte lidt, det gjorde han aldrig på ren Kingsmoor :hmm:

 

jeg giver ham jo tit noget tilbehør til foderpillerne og i dag prøvede vi noget nyt: tun i olie! :banan:

hold da k*** hvor er han vild med tun - han har gået og smasket af velbehag siden morgenmaden for 20 minutter siden:klap:

 

Indtil nu har vi skiftet mellem leverpostej og torskerogn, men må sige at tunen er røget direkte ind på 1. pladsen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en del tungmetaller i tun fra dåse, så det er nok klogt at holde lidt igen med det.

Har du evt. prøvet sildefiletter? De skal bare koges et øjeblik. Hvis du slet ikke har fryser, er det selvfølgelig vanskeligt, men på denne tid af året, er det jo lige før, at man bare kan have dem hængene i en pose ud af vinduet :lol: Ellers fylder de ikke så meget, så de kan sagtens være i sådan en lille frostboks, som der er i nogle køleskabe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en del tungmetaller i tun fra dåse, så det er nok klogt at holde lidt igen med det.

Har du evt. prøvet sildefiletter? De skal bare koges et øjeblik. Hvis du slet ikke har fryser, er det selvfølgelig vanskeligt, men på denne tid af året, er det jo lige før, at man bare kan have dem hængene i en pose ud af vinduet :lol: Ellers fylder de ikke så meget, så de kan sagtens være i sådan en lille frostboks, som der er i nogle køleskabe.

 

 

Tusind tak fordi du siger det, jeg vidste der var et eller andet med tun, men kunne ikke huske hvad :oops:

men super ide med sildefiletter :5up:

de kan jo sagtens hænge ud af tagvinduet i køkkenet - tror ikke der kommer katte på taget i det her vejr :mrgreen:

 

Vi havde jo en hund der fik en akut blyforgiftning engang, så hvis der er noget der kan afgive giftstoffer så ryger det som regel ud med det samme... Hunden havde muligvis drukket af noget vand der havde stået i en tom malingsspand, men mad og vandskåle i keramik kan også give en forgiftning (noget i glasuren), men nok ikke en akut forgiftning som Tosca fik...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...