Hop til indhold

pludselig angst?


Gæst majajosefine
 Share

Recommended Posts

Gæst majajosefine

Hej alle :vinken:

 

Jeg har nu haft min mops, Egon i en uge.

 

Fredag aften da vi skal i seng ændre han pludselig adfærd. Han vil ikke ind i et af værelserne hvor han ellers plejer at sove, uden problemer.

Vi tjekker om alt som det plejer og det er det. Egon rystede og var helt stiv.

Vi bar ham ind og beroligede ham hvilket først lykkedes efter ca. 10 min hvor han faldt til ro.

Senere på natten, da han skulle op at tisse, var han igen svær at få ind på værelset.

 

Her i eftermiddags da vi har været ude at gå og efter hjemkomst, bliver han igen angst og holder afstand til værelserne som ligger tæt på køkkenet.

Han sidder stiv og stirre på de to døre til værelserne, og vi kan ikke lokke ham hen i køkkenet. Der har ikke været problemer før med det. Glad har han været i alle rum, og intet er ændret.

 

Ja det lyder underligt, men han reagere somom det spøger.. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at et eller andet har forskrækket ham på et tidspunkt. Og jeg ville smide nogle lækre godbidder på gulvet i værelset, og så helt selv lade ham bestemme hvornår han vil gå ind og spise dem.

 

Jeg tror du forstærker hans angst ved at bære ham derind, og dermed tvinge ham til noget han er bange for. Så derfor ville jeg som sagt bare lade ham selv overvinde angsten, men lokke med nogle godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine

Tak for svar ;-)

 

Vi har prøvet at kaste nogle godbidder ind på gulvet, men han skynder sig at tage dem og løbe ud. Hvad kan det være som har forskrækket ham?

Kan det være et spejl der står på gulvet? - men det har han før moret sig med.

Mystisk.. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpe kan jo blive forskrækkede over de særeste ting, så det kan være hvad som helst der har forskrækket ham.

 

Jeg ville bare blive ved med at kaste godbidder derind, og efterhånden som han bliver modig, så kaster du dem længere og længere ind i rummet.

 

Eller evt. sæt dig på gulvet inde i værelset, og afvent at han kommer til dig, og så begynder du ellers at stopfodre ham med godbidder, så I kan have en lille hyggelig stund derinde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...