Gæst Ronaldo Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 Hej med jer. Til sommer vil jeg meget gerne på ferie med min hund - med fly! Ved I hvor det er tilladt at have en "medium størrelse" hund med ombord hvor man sidder? Min hund er cirka 55 cm i længden og er 20-30 i højden mens den står op. Jeg har kigget forskellige steder, uden held, blandt andet hos Norwegian hvor det desværre ikke er tilladt at have hund med hvis man rejser udenfor Skandinavien. Malev tillod at have en boks med størrelsen 115 cm (s+s+s), men dette er akkurat ikke nok Håber I kan hjælpe. For alternativet er en mange timers biltur Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Hvis din hund kan være i en meget lille taske - kan ikke huske de precise mål, og at den med tasken og andet håndbagage ikke vejer over 8 kg. så kan du tage den med ind i kabinen mod et lille beløb. Alternativet er at den bliver booket ind som overlast og kommer til at sidde i et bur i en speciel afdeling under hele overfarten. Du kan ikke se til den imens.. Jeg mener ikke at der tillades hunde ellers inde i kabinen med mindre det er en tjenestehund - førerhund til blinde osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ronaldo Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Hvis din hund kan være i en meget lille taske - kan ikke huske de precise mål, og at den med tasken og andet håndbagage ikke vejer over 8 kg. så kan du tage den med ind i kabinen mod et lille beløb. Alternativet er at den bliver booket ind som overlast og kommer til at sidde i et bur i en speciel afdeling under hele overfarten. Du kan ikke se til den imens.. Jeg mener ikke at der tillades hunde ellers inde i kabinen med mindre det er en tjenestehund - førerhund til blinde osv. I en meget lille taske? Hmmm, det har jeg ikke set beskrevet på de hjemmesider jeg har besøgt. Er der andre der kender til dette? Den anden løsning, at lade den sidde et helt andet sted, er no way. Det ville være en frygtelig løsning i mit tilfælde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 I en meget lille taske? Hmmm, det har jeg ikke set beskrevet på de hjemmesider jeg har besøgt. Er der andre der kender til dette? Den anden løsning, at lade den sidde et helt andet sted, er no way. Det ville være en frygtelig løsning i mit tilfælde Har fået det fortalt af en opdrætter der jævnligt flyver sit opdræt til frankrig/spanien: De kasser der skal være i kabinen skal være bløde, således at de kan gå ind under sædet ved start og landing. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 8 kg er grænsen hos de fleste flyselskaber. Hos SAS har jeg fået oplyst de tilladte mål på tasken til 40x25x23 cm. Tasken skal kunne lukkes helt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Hej med jer. Til sommer vil jeg meget gerne på ferie med min hund - med fly! Ved I hvor det er tilladt at have en "medium størrelse" hund med ombord hvor man sidder? Min hund er cirka 55 cm i længden og er 20-30 i højden mens den står op. Jeg har kigget forskellige steder, uden held, blandt andet hos Norwegian hvor det desværre ikke er tilladt at have hund med hvis man rejser udenfor Skandinavien. Malev tillod at have en boks med størrelsen 115 cm (s+s+s), men dette er akkurat ikke nok Håber I kan hjælpe. For alternativet er en mange timers biltur Længde og højde er lige meget..Det er vægten der afgør om den må komme i kabinen.. Norwegian siger 8 kg...SAS og den del andre siger 10 kg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Hvis din hund kan være i en meget lille taske - kan ikke huske de precise mål, og at den med tasken og andet håndbagage ikke vejer over 8 kg. så kan du tage den med ind i kabinen mod et lille beløb. Alternativet er at den bliver booket ind som overlast og kommer til at sidde i et bur i en speciel afdeling under hele overfarten. Du kan ikke se til den imens.. Jeg mener ikke at der tillades hunde ellers inde i kabinen med mindre det er en tjenestehund - førerhund til blinde osv. overlast ligefrem Det er altså ikke så slemt at lade hunden flyve i lastrummet..Der er lys og det er opvarmet.. Ingen farlige dyr... Og ingen højrøstede mennesker.. Hvis ellers den er vant til transportkasser og ved når man er der så sover man..Så synes jeg klart det er den bedste og mindst ustressende måde at rejse på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 I en meget lille taske? Hmmm, det har jeg ikke set beskrevet på de hjemmesider jeg har besøgt. Er der andre der kender til dette? Den anden løsning, at lade den sidde et helt andet sted, er no way. Det ville være en frygtelig løsning i mit tilfælde hvis den kan være i en almindelig sportstaske og vejer under 8/10 kg så kan den komme ombord.. De gange vi har rejst med en hund i kabinen udenrigs har sædet ved siden af været reserveret til hunden..Så snart man er lettet og må åbne sikkerhedsbæltet har hunden måtte komme ud på sædet eller på skødet af os og sidde.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 hvis den kan være i en almindelig sportstaske og vejer under 8/10 kg så kan den komme ombord.. De gange vi har rejst med en hund i kabinen udenrigs har sædet ved siden af været reserveret til hunden..Så snart man er lettet og må åbne sikkerhedsbæltet har hunden måtte komme ud på sædet eller på skødet af os og sidde.... Så har du da godt nok været heldig. Jeg har altid fået at vide, at de skal blive i tasken. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Så har du da godt nok været heldig. Jeg har altid fået at vide, at de skal blive i tasken. Vildt:shock: Og vi flyver aldrig med samme selskab.. :hmm: det lød forkert... Det er ikke samme selskab vi benytter hver gang... De kommer altid selv og siger vi må gerne tage hunden ud hvis vi har lyst... Kun en gang md en hvalp har de nævnt at vi skulle lægge tæppet på sædet så hvis nu den tissede..Men det gør man jo automatisk man vil jo gerne med igen en anden gang.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Vildt:shock: Og vi flyver aldrig med samme selskab.. :hmm: det lød forkert... Det er ikke samme selskab vi benytter hver gang... De kommer altid selv og siger vi må gerne tage hunden ud hvis vi har lyst... Kun en gang md en hvalp har de nævnt at vi skulle lægge tæppet på sædet så hvis nu den tissede..Men det gør man jo automatisk man vil jo gerne med igen en anden gang.. Det er da dejligt, at de er så imødekommende! Jeg har kun fløjet med SAS og Cimber, når jeg har haft hund med, og de var noget restriktive. Især hos Cimber skal man være påpasselig. Hvis man ikke beder om det, får man ingen bekræftelse på reservationen til hunden, og jeg har en gang været ude for, at stewardessen ikke var blevet orienteret om, at der var "pet in cabin", så jeg var glad for, at jeg havde insisteret på at få en bekræftelse, som jeg kunne smække i synet på hende. Jeg vil i hvert fald opfordre til, at man virkelig gør sit hjemmearbejde grundigt og nærlæser det pågældende flyselskabs regler på deres hjemmeside og evt. printer dem ud og tager med. Det er ikke hverdagskost, at folk har kæledyr med, og man kan sagtens risikere, at personalet ikke lige er up to date med reglerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Længde og højde er lige meget..Det er vægten der afgør om den må komme i kabinen.. Norwegian siger 8 kg...SAS og den del andre siger 10 kg hvis den kan være i en almindelig sportstaske og vejer under 8/10 kg så kan den komme ombord.. De gange vi har rejst med en hund i kabinen udenrigs har sædet ved siden af været reserveret til hunden..Så snart man er lettet og må åbne sikkerhedsbæltet har hunden måtte komme ud på sædet eller på skødet af os og sidde.... Hvem flyver du med? Petrine har aldrig fået et sæde, har fået besked om at holde sig under 8 kg, skal blive under sædet foran så længe sikkerheds-sele-skiltet er tændt og tasken må maks være 40 x 25 x 23 cm hvilket absolut ikke er stort nok til Petrine (som er en knap 3kg hund). Derudover skal låget på tasken kunne lukkes, vi snyder og lukker det på ordrer og åbner så snart stewardessen er væk igen. Tasken skal være vandtæt, da desserne er overbevist om at hunde spontan-tisser konstant. Synes det er vildt hysterisk, så ja, få ALT på skrift og hiv det med dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ronaldo Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 hvis den kan være i en almindelig sportstaske og vejer under 8/10 kg så kan den komme ombord.. De gange vi har rejst med en hund i kabinen udenrigs har sædet ved siden af været reserveret til hunden..Så snart man er lettet og må åbne sikkerhedsbæltet har hunden måtte komme ud på sædet eller på skødet af os og sidde.... Almindelig sportstaske??? Hvilket flyselskab har det været med? For jeg tror godt min hund kan være i sådan en taske. Men er det så også nødvendigt med at reservere et sæde til hunden? (det må jeg næsten gå ud fra?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Almindelig sportstaske??? Hvilket flyselskab har det været med? For jeg tror godt min hund kan være i sådan en taske. Men er det så også nødvendigt med at reservere et sæde til hunden? (det må jeg næsten gå ud fra?) Norwegian, SAS, Hansa, Sterling (dengang det fandtes) Airfrance.. Det er dem jeg lige kan huske..Også nogle af de østeruropæiske..Jeg har ikke reserveret sæde til hunden.. Det har de selv gjort når jeg har ringet ind og bestilt.. Men bestil i god tid.I kabinen må der kun være 2 hunde.. Og er der en allergiker med kan vedkommende forlange at hunden ikke kommer med. Men det har jeg aldrig oplevet... En gang var der en der brokkede sig og da spurgte de om jeg ville have noget mod at sidde bagi flyet. Jeg er totalt ligeglad hvor jeg sidder så det var ikke noget problem. Jeg gad ikke engang sige at mine ikke fælder og derfor burde kunn tåles af de fleste allergikere.. Jeg flyttede mig bare. Til gengæld havde jeg 3 sæder for mig selv og hunden Mht tasken har jeg kun brugt den mens vi lettede og mens vi landede.. Hverken i lufthavnene eller ved ombordstigning har de bedt mig have hunden i tasken Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Du må godt nok have charme, for det er de samme vi bruger (og så AirBerlin) og ikke engang venindens ekstreme charme, der får Petrine med indendfor i Bilka giver nogen form for bonus i fly. Petrine må gerne komme op på skødet, men SKAL blive i sin taske, for tænk nu hvis hun tisser Kan vel bare sig - der er forskel på folk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Her er hvad SAS skriver om rejse med dyr i kabinen: Du kan medtage kæledyr i kabinen, hvis dyret befinder sig i en transportboks under hele flyvningen. Der tillades kun et bestemt antal dyr om bord pr. afgang, så du bedes bestille plads til i god tid, hvis du vil være sikker på at få det med i kabinen. Bemærk venligst at andre dyr end katte og hunde er velkommen til at flyve med os som cargo. Kæledyr og transportboks medbringes som håndbagage, og anden håndbagage er derfor ikke tilladt. Under taxi, take off og landing skal transportboksen forblive lukket og være placeret under sædet foran dig. Hvis du flyver til Dubai, accepteres kæledyr kun som cargo. Flyver du fra Dubai, kan katte og hunde checkes ind som bagage. Kæledyr på Business på Airbus-fly Det er ikke muligt at medbringe kæledyr i kabinen, hvis du skal flyve på Business på et af vores Airbus-fly. Vægt inkl. dyr Maks. 8 kg Dimensioner Maks. 40 x 25 x 23 cm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Du må godt nok have charme, for det er de samme vi bruger (og så AirBerlin) og ikke engang venindens ekstreme charme, der får Petrine med indendfor i Bilka giver nogen form for bonus i fly. Petrine må gerne komme op på skødet, men SKAL blive i sin taske, for tænk nu hvis hun tisser Kan vel bare sig - der er forskel på folk Eller hunde Har du ikke fået sædet ved siden af hvor hun må ligge? Hvad så når hun skal igennem security er der også forskel på folk der? Der er der altid en af de søde rare unge mænd der går igennem med hunden i snor.. Mens jeg venter på den anden side..Jeg bipper altid pga jernet i min brækkede arm... Kun engang hvor jeg hentede 3 hvalpe i Frankrig og de skulle flyve cargo har jeg selv måtte ordne sagen.. Hvalpene var 3 måneder og security-damen turde ikke tage dem ud hvis nu de bed Det var i Paris og jeg var gået til gaten..Så jeg blev gelejdet af 6 politifolk med maskingeværer gennem hele lufthavnen..Ned til cargo området..Ud med hvalpene..og kassen gennem security. Ind med hvalpene og så blev jeg geljdet tilbage til flyet. Som var klar til afgang..Jeg blev fulgt helt ind til mit sæde af strisserne.. Ham jeg sad ved siden så noget nervøs ud. Han troede nok at jeg var terrorist eller noget Han sagde kun en ting til mig på hele turen.Lige da vi lettede.. "Damn jeg hader at flyve"..Jeg kunne jo kun sige.. Jeg elsker det!! Især når flyet drejer og krænger så meget at der er himmel ud af det ene vindue, og jorden kan ses ud af det andet.. Han blev helt hvid i ansigtet :slem: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Kennel-Løwchen, jeg tror du har været ualmindelig heldig med dine flyvninger. Eller også har dine hvalpe set ualmindeligt uimodståelige ud :blink: Hvis der er plads i flyet kan man være heldig at hunden får sit eget sæde, med egen sikkerhedssele til tasken. Det oplevede jeg da jeg fløj til Portugal med TAP første gang med Toffi. Næste gang var det med Guincho jeg fløj med TAP, flyet var fyldt op, og da skulle han stå på gulvet, der hvor mine fødder skulle have været, høhø! Billeder vedhæftede Ja, der er forskel på kravene fra selskab til selskab, der er også sommetider noget med ændret mødetid ved specielle skranker, som man skal tage højde for. Jeg har også været ude for at der stod i kravene at hunden skal kunne vende sig i tasken. Deres krav til taskemål var større end de andre vi har fløjet med. Jeg kan ikke huske hvilket selskab det var, men det var til Firenze. Trådstarter, hvor skal du hen på ferie? Jeg spurgte engang to SAS-ansatte, som jeg havde besøg af, hvorfor hunden egentlig ikke må komme ud af tasken. De forklarede at det er for at minimere risikoen for at hunden skal kunne genere allergikere. Pga den cirkulerende genbrugsluft i kabinen, skal der ikke meget til før hundehår og skæl når alle i kabinen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Eller hunde Petrine er da mindst lige så charmerende som en hvalp (uvidende tror hun er hvalp), så det må være DIN charme! Tager snor og halsbånd af hende, sender det med overtøj og putter gennem røntgen, og så har jeg hende under armen; nu vil Petrine jo ikke i nærkontakt med fremmede, men jo, klart mere venlige når man har hende med jeg bipper aldrig i detektoren! HADER at flyve!!! Behøver hverken krænger eller noget men når togbillet koster over det dobbelte, så må man lide! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Som det ses her, har vi også indimellem været heldige og mødt forstående personale. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Som det ses her, har vi også indimellem været heldige og mødt forstående personale. Totalt business-class-lady :klap: Mistænker at mit stress (ligner en der er ved at dø) og mandens terrorist-lighed (udseende + insisterer på at læse koran i fly ), muligvis ikke giver os nogen goodwill Det med max 2 hunde pr fly, er der nogensinde nogen der har oplevet at få nej til at medtage hunde fordi der allerede var 2? Oplevet andre end egen hund i flyet (eller lufthavnen)? Jeg har udelukkende set fragt-bagage-hunde i lufthavnen, aldrig set andre håndbagage-hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Totalt business-class-lady :klap: Mistænker at mit stress (ligner en der er ved at dø) og mandens terrorist-lighed (udseende + insisterer på at læse koran i fly ), muligvis ikke giver os nogen goodwill Det med max 2 hunde pr fly, er der nogensinde nogen der har oplevet at få nej til at medtage hunde fordi der allerede var 2? Oplevet andre end egen hund i flyet (eller lufthavnen)? Jeg har udelukkende set fragt-bagage-hunde i lufthavnen, aldrig set andre håndbagage-hunde. Derfor skal man bestille plads til hunden i god tid. Og man får ikke tilsendt en billet. Så jeg har ringet og dobbelttjekket at de nu også HAVDE modtaget min mands hundebestilling. Jeg spurgte om jeg ikke kunne få det på skrift, men nej, det kunne man ikke. Det synes jeg er æv. Jeg mener det var sidste gang med TAP jeg stod uden noget som helst bevis i hånden. Der opstod ikke problemer overhovedet, men jeg var ikke helt tryg før vi stod ved check-in skranken og fik at vide at alt var i sin skønneste orden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Jeg har altid fået det på skrift, siger bare jeg har flyskræk og ikke magter at huske noget, så er de søde nok til at maile. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Jeg har altid fået det på skrift, siger bare jeg har flyskræk og ikke magter at huske noget, så er de søde nok til at maile. Haha, den bruger jeg skisme næste gang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ronaldo Besvaret Februar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2010 Norwegian, SAS, Hansa, Sterling (dengang det fandtes) Airfrance.. Det er dem jeg lige kan huske..Også nogle af de østeruropæiske..Jeg har ikke reserveret sæde til hunden.. Det har de selv gjort når jeg har ringet ind og bestilt.. Men bestil i god tid.I kabinen må der kun være 2 hunde.. Og er der en allergiker med kan vedkommende forlange at hunden ikke kommer med. Men det har jeg aldrig oplevet... En gang var der en der brokkede sig og da spurgte de om jeg ville have noget mod at sidde bagi flyet. Jeg er totalt ligeglad hvor jeg sidder så det var ikke noget problem. Jeg gad ikke engang sige at mine ikke fælder og derfor burde kunn tåles af de fleste allergikere.. Jeg flyttede mig bare. Til gengæld havde jeg 3 sæder for mig selv og hunden Mht tasken har jeg kun brugt den mens vi lettede og mens vi landede.. Hverken i lufthavnene eller ved ombordstigning har de bedt mig have hunden i tasken Når jeg så bestiller billetterne skal jeg så nævne hvor stor denne sportstaske er? Jeg ved at det vil være 5 kg sammenlagt. Og min hund er ca. 50cm i længden og 30cm i højden - er det for meget? @Vivi Jeg skal til Budapest. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts