LiseLyholm&Ronja Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Har virkelig bare forelsket mig i Shibaen! :hjerte: Problemet er så bare at min far kun vil have én hund! Vil lige høre jeres erfaringer med at have to hunde. Hvorfor har i valgt at gå fra en hund, til to hunde? Eller omvendt, hvorfor har i valgt kun at have en hund frem for to? Efter i først har haft to hunde, vil i så kun have én, en anden gang, eller er det så to altid? Fortæl fortæl, vil høre det hele:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Jeg har valgt kun at have én hund, fordi jeg mener, at det er det bedste for den hund, jeg har, og fordi jeg ikke vil kunne overkomme det praktiske med to hunde (f.eks. må man ikke have to hunde med i bussen). Desuden kender jeg til mange eksempler på, at det ikke er gået imellem de to hunde, og ejeren så har været tvunget til at skille sig af med den ene. Den risiko tør jeg simpelthen ikke løbe. Men der er da heller ingen tvivl om, at nogle hunde har stor glæde af hinanden. Det kan jo bare være svært at spå om på forhånd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst vejlepigen Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Hejsa Jeg er den heldige ejer af to hunde og jeg elsker det. Jeg har en han på godt seks og en tæve der snart er 1,5 år. Min erfaring med to er kun godt. Jeg har fra starten været klar over hvilken type tæve der passede bedst til min hanhund og så synes jeg det er vigtigt at de ikke ligger for tæt på hinanden aldersmæssigt. Men mine elsker hinanden og de har rigtig meget glæde af hinanden. Jeg synes ikke det er besværligt med to, lufter dem begge inde midt i byen og når sågar også og træne med dem begge to. Det eneste er selvfølgelig at det sviner lidt mere og ha to hunde og derfor er man nok nødsaget til og gøre lidt ekstra rent men ellers kan jeg varmt anbefale det. Men vil selvfølgelig også påpege at det afhænger jo selvfølgelig af hvilken race man har osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Februar 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2010 Jeg har valgt to hunde - fordi jeg har tiden til dem. Jeg går hjemme hver dag og de fleste dage er mine to drenge der også. Vores hunde er således familiens fælles interesse. Af hensyn til hundene har jeg valgt to fordi den race jeg har, beagle - er en meget social hund som trives bedst med en hundeven. Mine hunde har det kanon godt med hinanden. Den ældste har taget sig af den yngste fra hans hvalpestadie og det har udviklet sig til et super godt sammenhold - men samtidig har jeg/vi gjort meget ud af at hundene kunne være sig selv. De kommer på gåtur uden hinanden da jeg har vægtet deres selvstændighed højt. Til sommer skal jeg have endnu en beagle og det skyldes igen at beaglen er meget social - dertil kommer min interesse for hundenes indbyrdes sammenhold, deres sprog og væremåde over for hinanden. -Ina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts