Hop til indhold

hvornår giver du?

Gæst Ida
 Share

Recommended Posts

Hej.

Min mormor har for nylig fået hvalp igen, nu står det sådan til at vi jo ofte tager til sverige, så den skal rabies vaccineres.:genert:

Det er en lille selskabshund, den har pas og chip.

Nu er det bare at den skulle have været rabies vaccineret i mandags, men dyrlægen ville ikke vaccinere den fordi den var for ung:lun: Han havde før mistet en hvalp op det. Hun er ti uger.

Hvornår ville i rabies vaccinere jeres hvalp?

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Her står der 3 mdr. Ved at min dyrlæge fortrækker at vente til hunden er omkring 6 mdr. Men vaccinerer dog hvis ejeren forlanger det evt pga salg af hund til udlandet. Dog ikke før hunden er 3 mdr.

Indrejse i Sverige og Norge

Sitat:

3. Rabiesvaccination

Vaccinatton må tidligst foretages ved 3 måneders alderen. Vaccinationen er gyldig i 1 år (365 dage).

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Mange tak for svarene, jeg har jo bare været så naiv at stole på at min dyrlæge ved hvad han taler om.

Hvor kan du se at dyrlægen kan midste sin autorisation?

Jeg kan kun se at hunden skal være tre måneder for at den er gyldig, men da ikke at det er discideret ulovligt før?

Mvh Ida:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Vi fik vores vaccineret som cirka 4 måneder, og så igen en måned efter.

Man kan være uheldig at et skud ikke er nok, og som en anden skrev, er det ret lang tid man skal vente på at få blodprøven taget. Så ved at få 2 med en måneds mellemrum, skulle der være større sandsynlighed for at den virker.

Både Motor og Buddha har været 4 måneder, de har fået alm. vaccine første gang, og så alm. vaccine + rabies anden gang og så sidste rabies + alm. sundhedstjek 3. gang.

Bare for at det ikke blev for meget stikkeri i en helt ny hundehvalp, så ville vi hellere dele det lidt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites