Hop til indhold

Aflivning af vores dejlige schæferhun hund beauty

Gæst milla2008
 Share

Recommended Posts

Gæst milla2008

Så oprandt dagene jeg havde frygtet. Den 27 feb kom dyrelægen hjem og aflivede vores dejlige schæferhunhund beauty, pga af underlivs betændelse. Hun var så syg og jeg græd med vores hanhund rolf da vi tog afsked med hende efter 12 år. Idag en lille uge efter er dyrelægen lige kørt med Rolf, det var ganske forfærdelig min skønne smukke schæferhund som var ganske klar og glad. Han havde pancreatin sufficiens og rygmarvs lammelser, og nu kunne han pludselig ikke rejse sig. Vi har haft en skrækkelig weekend og jeg er utøstelig, og har grædt hele dagen.

Det er en lang lang mørk vinter og jeg ser ingen sol, her er bare så stille nu.

Her står jeg med alle hans dåser med fordøjelse enzymer jeg har to store ubrudte dåser, samt en halv dåse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så oprandt dagene jeg havde frygtet. Den 27 feb kom dyrelægen hjem og aflivede vores dejlige schæferhunhund beauty, pga af underlivs betændelse. Hun var så syg og jeg græd med vores hanhund rolf da vi tog afsked med hende efter 12 år. Idag en lille uge efter er dyrelægen lige kørt med Rolf, det var ganske forfærdelig min skønne smukke schæferhund som var ganske klar og glad. Han havde pancreatin sufficiens og rygmarvs lammelser, og nu kunne han pludselig ikke rejse sig. Vi har haft en skrækkelig weekend og jeg er utøstelig, og har grædt hele dagen.

Her står jeg med alle hans dåser med fordøjelse enzymer jeg har to store ubrudte dåser, samt en halv dåse.

Hold kæft hvor er livet bare unfair nogen gange. Det gør mig SÅ ondt at du har mistet begge dine dejlige hunde. :megaked::megaked::megaked::megaked::megaked:

Ord kan hverken gøre til eller fra det ved jeg godt...

Meen fuck hvor jeg altså føler med jer.

Jeg sender en masse varme tanker afsted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milla2008

Hej

Tak for din søde besked ! Det er altid rart nogen kan føle lidt med en. Ord betyder noget. Dine varmede.

Da dyrelægen kom andengang, havde jeg lyst til bare at vise ham døren ud, og fortælle jeg havde fortrudt og at han ikke fik lov at gå ind til Rolf. I denne situation må man bare til side sætte sig selv, og sige nu drejer det sig om værdighed, omsorg og først hunden. Så må jeg græde bagefter også kan det dreje sig lidt om mig.

De sidste fire år har jeg været fast sygeplejerske for mine dejlige hunde. Jeg har dossert medicin to gange hver dag, sammen med det dyreste foder og kosttilskud. Og jeg har passet dem efter alle de bedste intentioner og regler med alt min kærlighed. Min mand og jeg elskede virkelige vores hunde, især fordi vi ikke har børn, også ender det sådan !

Jeg håber de to livsledsager følges ad nu, og ved at jeg tog den beslutning sammen med dyrelægen, for deres skyld alene.

Jeg sætter nogle billeder på af Rolf og Beauty, så i alle kan se hvilken skønne hunde de var.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

:cry::cry::cry: Ihhh jeg føler virkelig også med dig... Kom det bare helt ud af det blå?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hej

Tak for din søde besked ! Det er altid rart nogen kan føle lidt med en. Ord betyder noget. Dine varmede.

Da dyrelægen kom andengang, havde jeg lyst til bare at vise ham døren ud, og fortælle jeg havde fortrudt og at han ikke fik lov at gå ind til Rolf. I denne situation må man bare til side sætte sig selv, og sige nu drejer det sig om værdighed, omsorg og først hunden. Så må jeg græde bagefter også kan det dreje sig lidt om mig.

De sidste fire år har jeg været fast sygeplejerske for mine dejlige hunde. Jeg har dossert medicin to gange hver dag, sammen med det dyreste foder og kosttilskud. Og jeg har passet dem efter alle de bedste intentioner og regler med alt min kærlighed. Min mand og jeg elskede virkelige vores hunde, især fordi vi ikke har børn, også ender det sådan !

Jeg håber de to livsledsager følges ad nu, og ved at jeg tog den beslutning sammen med dyrelægen, for deres skyld alene.

Jeg sætter nogle billeder på af Rolf og Beauty, så i alle kan se hvilken skønne hunde de var.

Puha. Jeg bliver bare ALDRIG god til at læse om andres sorg! Jeg bliver virkelig ked af det på jeres vegne. Øv øv øv øv. At miste både Rolf og Beauty med så kort tid imellem, er da ikke til at holde ud, det må virkelig være svært.

Det lyder til at de begge har haft den bedste mor og far, og det at I kunne tilsidesætte jeres egne behov beviser virkelig at I kun ville dem det bedste.

Jeg vil meget gerne se billeder af dem begge.

Jeg håber at i med tiden kan se lidt fremad, og måske ovenikøbet overveje et nyt familiemedlem før eller siden.

Endnu engang mange varme tanker og kram her fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milla2008

Hej igen !

Der blev spurgt om beauty og rolfs død kom ud af den blå luft. Både ja og nej. Når man har gamle hunde begynder man jo at tænke over at nu kan tiden nærme sig. Men beauty var ikke syg, hun var døv og lidt dårlig syn, men ellers frisk og glad og ville gerne ud og gå. Men der kommer jo altid lidt alders begyndende skavanker.

Rolf fik for 4 år siden konstanteret pancreatin sufficiens og i august fik han konstanteret degenerativ myaliphati som er en langsom udviklende ryglidelse som primært rammer schæferhunde og som inden for et år, som regel ender i en aflivning. Der er ingen behandling på din hund og den minder i reglen om dicimeret schelerose. Jeg har givet mine hunde ingefær piller og fiskeolie kapsler og b-vitaminer, sammen med naturligvis smertestillende, fra dyrelægen.

Det er synd for mange schæferhunde ejer, at der ikke er særlig meget info på disse to sygdomme, da de er alvorlige og kroniske lidelser.

Kan desuden fortælle, hvis nogen skulle have en hund med pancreatin sufficiens, alså hvor bugspytkirtlen holder op med at producere fordøjelse enzym. Normal skal din dyrelæge søge lægemiddelstyrelsen om tilladelse til at sælge det, også koster det en formue. Men i Tyskland er det lovligt at købe det til eget forbrug, og meget billigere. Kapslerne har en meget fin effekt på sygdommen og hunden blir hurtig symtom fri.

Beauty blev pludselig ramt af underlisv betændelse og der var intet at stille op og en uge senere kunne rolf ikke rejse sig fra sin seng og faldt rundt. Han var så frisk og åndsklar og sad og gøede af dyrelægen da han kom. Han forstod slet ikke hvad der skulle ske, men så bare så glad og uforstående ud, det blik sidder på min hornhinde. Så ja det kom bag på os begget to at inden for en uge døde de begge to. Vi er naturligvis fuldstændig i sorg over det og noget chokkeret. Men værst her er bare så stille. Håber ingen skal opleve dette her vi er igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åå-gud nej for pokker! :shock:

Din stakkel, hold k*ft hvor jeg føler med dig. Sikke et chok når det pludseligt ender på den måde :cry:

Mine varmest tanker til dig, det er SÅ hårdt at miste også selv om man godt ved at de er et bedre sted uden smerter og sygdom :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites