Hop til indhold

Hundebur til bilen - labrador han

Gæst aarosin
 Share

Recommended Posts

Gæst aarosin

hey alle...

Jeg har en Labrador hvalp på 11 uger og 8 kilo, jeg ved han på sigt kommer til at være en del med rundt i bilen og skal derfor investere i et bur til ham.

Jeg har søgt og søgt for at finde ud af hvad str. bur jeg skal vælge.

Jeg har ikke noget problem med længde og højde, men bredden er jeg i tvivl om.

er 53cm bredt nok??

//aarosin

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

om 53cm er nok, afhænger osse en smule af længden på buret, og om det KUN skal bruges under kørsel, eller om han f.eks. osse skal være i det når i er til diverse arrangementer e.l. Mine er jo f.eks. på skift i bilen når jeg træner :-)

Men slæb da hunden med ud i en dyrehandel og prøv et par bure så du får en fornemmelse af hvor meget han fylderderi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aarosin

Jeg ville rigtig gerne tage ham med ud til div. butikker for at prøve, men det hjælper mig ikke meget da han jo ikke er så stor endnu...

er der nogen tommelfinger regler mht str. på et bur i forhold til f.eks. hundens højde???

//aarosin

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Altså jeg var ude at kigge hundebure for nogen tid siden. Havde ikke reiki med den dag, og spurgte så bare ejer af butikken hvilken størrelse han ville anbefale til en labbe-størrelse hund (reiki er lidt mindre end en labbe, men da han sommetider tilbringer en del tid i bilen, vil jeg gerne have det stort nok). Han har selv labber.

Han anbefalede dette her (den model med ekstra bredde):

Artfex hundebur str. medium med ekstra bredde!

Hvis ikke jeg villehave med ekstra bredde, skulle det være den store model.

Link til indlæg
Del på andre sites