Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hund med dårlig mave - gode råd !

Featured Replies

Besvaret

Men Bella har fået noget dårlig mave og skal lave hele tiden. Jeg er lidt itvivel om jeg skal faste hende i et døgn eller give hende noget skånekost i små rater. Jeg har nemlig læst et sted at det er bedre at give dem lidt foder af gangen istedet for at faste. Hvad gør i ???

Jeg har også købt noget zoolac, er der nogen der ved hvor hurtig det hjælper med det?

Det skal lige siges at hun ellers er i meget godt humør og vil lege som sædvanligt. Hun drikker rigeligt af vand, kaster ikke op og spiser ikke græs som jeg ved at nogen hunde gør når de har ondt i mavsen. Bella er en golden retriever på snart 2 år der vejer 26 kg.

Besvaret

Når hun ikke kaster op er det nok ikke helt så alvorligt. Men måske kunne lidt tynd havregrød hjælpe på den oprørte mave. Havre er super godt da det stabilisere tarmsystemet. Du kan blande lidt A-38 i eller zoolac.

Zoolac plejer at hjælpe hurtigt alt afhængig af den dårlige mave - men mon ikke et par dage med zoolac vil rette op på. Når maven bliver normal igen kan du forsætte med zoolac et par dage for at være på den sikre side.

Hvis hun ellers er frisk og vil lege og opfører sig normalt så ser jeg ingen grund til at give hende skånekost.

Besvaret

Da min vaps havde dårlig mave (var fordi hun var blevet overfodret hos noget familie :damn:)fik hun havresuppe/grød, ret tynd.. Og koldt kogt vand... Hjalp hurtigt på hendes mave