Gæst CFO Skrevet Maj 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Maj 13, 2010 Hej alle! Jeg har en 'samojede/cavalier king charles spaniel' blanding. Han er snart 7 måneder gammel og har en frygtelig vane med at gø, hyle og klynke hele tiden, når han er ude at gå tur, specielt efter han er færdig med toiletbesøget B). Han prøver også at bide/trække i snoren og i min arm (ikke hårdt i min arm selvfølgelig). Han går til hundetræning og vi laver tit øvelser med ham, hvilket han er knald go' til. Han kan gå på bagpoterne, rulle rundt, zig-zag mellem benene, dæk, sidde og give poter. Jeg er meget stolt af ham, men jeg er virkelig frustreret over hans opførsel når han er ude og gå tur. Folk kigger på mig som om jeg er den største dyremishandler på jorden. Hjælp På forhånd tak! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Jeg tænker enten stærke smerter og/eller hvalpe(unghunde)-iver.. Under alle omstændigheder, så ville jeg få vovse til dyrlæge og få ham tjekket - hyl efter toilet-besøg er ikke normalt og kan betyde der er noget galt.. Derudover har CKC'en en rækkke ubehagelige sygdomme, som jeg også ville få tjekket med henblik på den alder vovse har - de kan jo sagtens forekomme selvom han er en blanding.. Det med at hoppe op og bidde i snoren er meget normalt for hvalpe/ivrige hunde, og er noget man kan lære vovse ikke at gøre, ved at være klar inden han gør det med fx en bamse han godt må bidde i. Om det er noget han gør pga frustration over smerter ved jeg selvf ikke, og det er også derfor jeg synes det er en god ide at få tjekket om han er syg inden i begynder at træne adfærd med ham.. for at han er ok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Hej alle! Jeg har en 'samojede/cavalier king charles spaniel' blanding. Han er snart 7 måneder gammel og har en frygtelig vane med at gø, hyle og klynke hele tiden, når han er ude at gå tur, specielt efter han er færdig med toiletbesøget B). Han prøver også at bide/trække i snoren og i min arm (ikke hårdt i min arm selvfølgelig). Han går til hundetræning og vi laver tit øvelser med ham, hvilket han er knald go' til. Han kan gå på bagpoterne, rulle rundt, zig-zag mellem benene, dæk, sidde og give poter. Jeg er meget stolt af ham, men jeg er virkelig frustreret over hans opførsel når han er ude og gå tur. Folk kigger på mig som om jeg er den største dyremishandler på jorden. Hjælp På forhånd tak! Velkommen til Hvor længe har den adfærd stået på og ikke mindst - hvordan reagerer du? Har du en idé om hvad det er han vil og kan du på nogen måde stoppe det? Hvordan fungerer han på træningspladsen? Det var jo en pæn stribe spørgsmål og svarene kan give et hint om hvorfor han er sådan et "pivehoved" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst CFO Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Jeg tror ikke han har smerter. Hans klynkeri minder mere om ulvehyl end piveri. Der kan også komme lidt "jeg vil lege"-knurren ind mellem hans hyl. Det hele har vel stået på i en måned nu og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg siger ''nej'' til ham, når han gør det og prøver at få ham til at ligge sig ned, men han er alt for vild på det tidspunkt. Når han er til hundetræning er han en rigtig vildbasse. Han er super ivrig for at komme til at løbe gennem en tunnel eller finde mig, når jeg skal gemme mig. Men han er også super distraheret af de andre hunde. Det skal lige siges han ikke er kastreret, men jeg overvejer det kraftigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Det lyder altså lidt som min samojed, godt nok ikke når han har været på toilettet men alle andre tidspunkter, men det er ret tydeligt at det er løbetider han hyler af.. Han har også på et tidspunkt haft nogle bakterier i tarmen, der havde han det ikke rart når han skulle skide, der pev han tilsidst og pludselig fik han voldsom diarre (og der tog vi så på dyrehospitalet). Og tilsidst, sørger du for at rede ham i numsen? Hvis han har meget pels deromme, filtrer det nemt og så gør det ondt når pølsen skal ud. Udover det, må jeg ikke se et billede af din hund? Har aldrig hørt om sådan en blanding før. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst CFO Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Jeg håber da ikke han har problemer med tarmen. Jeg har kun lige to billeder af ham nu, taget med mobilen, på computeren. img295 . imageshack . us/i/imag0007c.jpg/ img175 . imageshack . us/i/imag0011jn.jpg/ Mellemrum skal fjernes da, jeg desværre ikke kan ligge dem ind på forumet endnu, fordi jeg ikke har skrevet over 5 posts. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Jeg håber da ikke han har problemer med tarmen. Jeg har kun lige to billeder af ham nu, taget med mobilen, på computeren. img295 . imageshack . us/i/imag0007c.jpg/ img175 . imageshack . us/i/imag0011jn.jpg/ Mellemrum skal fjernes da, jeg desværre ikke kan ligge dem ind på forumet endnu, fordi jeg ikke har skrevet over 5 posts. Ej hvor er han fin. Han ligner endda lidt en border collie, eller er det bare billedet? Nej det håber jeg da bestemt heller ikke han har, og altså for at berolige dig, så var vi slet ikke i tvivl med Motor da det ligesom udviklede sig, men faktisk troede vi, at han havde problemer med analkirtlerne før det gik amok. Er du sikker på der ikke er løbetid rundt omkring? Hvor bor i henne? Motor har hylet og pevet i en lille måned nu, han hyler stadig lidt inden han skal sove, piv-piv er desværre bare blevet en stor del af hans sprog som det er lige nu. Som regel ignorerer jeg det, men engang imellem råber jeg også bare hoooold nu kæft Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Jeg tror ikke han har smerter. Hans klynkeri minder mere om ulvehyl end piveri. Der kan også komme lidt "jeg vil lege"-knurren ind mellem hans hyl. Det hele har vel stået på i en måned nu og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg siger ''nej'' til ham, når han gør det og prøver at få ham til at ligge sig ned, men han er alt for vild på det tidspunkt. Når han er til hundetræning er han en rigtig vildbasse. Han er super ivrig for at komme til at løbe gennem en tunnel eller finde mig, når jeg skal gemme mig. Men han er også super distraheret af de andre hunde. Det skal lige siges han ikke er kastreret, men jeg overvejer det kraftigt. Hvis det er fordi han vil have kontakt med andre hunde eller personer, så er det det du skal kikke på. Hvis han fra hvalp har været vant til at få lov at komme i nærkontakt med "alt og alle" er det hvad han forventer nu og når han har den alder han har er der sikkert en god portion kønshormoner ind over. At sige "nej" ændrer ikke hans lyst til det han vil. Der skal andet til f.eks. afledning fra det han vil, på tilpas afstand, og derefter kontakt med dig. Det er væsentligt for et godt resultat, at han ikke får mulighed for at komme frem over jorden i denne ophidsede tilstand, da han ellers bliver bekræftet i sin opførsel. Har han lært at være i ro, når der sker noget omkring ham, han ikke skal deltage i? Har han et navn? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst CFO Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Ej hvor er han fin. Han ligner endda lidt en border collie, eller er det bare billedet? Nej det håber jeg da bestemt heller ikke han har, og altså for at berolige dig, så var vi slet ikke i tvivl med Motor da det ligesom udviklede sig, men faktisk troede vi, at han havde problemer med analkirtlerne før det gik amok. Er du sikker på der ikke er løbetid rundt omkring? Hvor bor i henne? Motor har hylet og pevet i en lille måned nu, han hyler stadig lidt inden han skal sove, piv-piv er desværre bare blevet en stor del af hans sprog som det er lige nu. Som regel ignorerer jeg det, men engang imellem råber jeg også bare hoooold nu kæft Der er faktisk mange der spørger om han er Border Collie, men da må jeg skuffe dem. Han er en dejlig energisk hund, der kræver meget opmærksomhed af alt og alle, hehe. Det kan godt være han er begyndt at komme i brunst. Han humper alt legetøj han kan komme i nærheden af og har endda også forsøgt sig med luften, haha. Hvor gammel er Motor? Hvis det er fordi han vil have kontakt med andre hunde eller personer, så er det det du skal kikke på. Hvis han fra hvalp har været vant til at få lov at komme i nærkontakt med "alt og alle" er det hvad han forventer nu og når han har den alder han har er der sikkert en god portion kønshormoner ind over. At sige "nej" ændrer ikke hans lyst til det han vil. Der skal andet til f.eks. afledning fra det han vil, på tilpas afstand, og derefter kontakt med dig. Det er væsentligt for et godt resultat, at han ikke får mulighed for at komme frem over jorden i denne ophidsede tilstand, da han ellers bliver bekræftet i sin opførsel. Har han lært at være i ro, når der sker noget omkring ham, han ikke skal deltage i? Har han et navn? Vi hentede ham da han var knap 8 uger gammel. Jeg ved godt det måske er lidt tidligt, men familien ville gerne af med ham hurtigst muligt, da de også opdrætter katte. Da han var bette hvalp mødte han utroligt mange mennesker. Alt og alle skulle hen og have fat i ham og kæle, hehe. Den opmærksomhed er selvfølgelig faldet jo større han blev. Han er rigtig stor nu, synes jeg. Men mon ikke det er kønshormonerne der så spiller ind over også. Skal jeg få ham kastreret eller falder det til ro igen? Her er lige et billede af ham som hvalp img13 . imageshack . us/i/sodq.jpg/ - Husk at fjerne mellemrum Tilføjelse: Han hedder Nero Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Der er faktisk mange der spørger om han er Border Collie, men da må jeg skuffe dem. Han er en dejlig energisk hund, der kræver meget opmærksomhed af alt og alle, hehe. Det kan godt være han er begyndt at komme i brunst. Han humper alt legetøj han kan komme i nærheden af og har endda også forsøgt sig med luften, haha. Hvor gammel er Motor? img13.imageshack.us/i/sodq.jpg/ Årh hvor er han kær Motor er også lige over 7 måneder. Vældig sikker på at han er guds gave til dame hundene Nu går det fint nok selvom der stadig er en som tisser der hvor vi er hver dag, men der var lige 2 uger hvor alle hunde bare var i løbetid, det var bare ikke sjovt. Han var helt vild og umulig at komme i kontakt med, stod op kl. 5 om morgenen og gik i seng efter midnat hvor han konstant enten pev, hylede eller travede gulvene tynde, puuuha vi så trætte ud herhjemme! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Ninjamor som svarer dig, har vi gået til hvalpetræning ved, og allerede der gjorde Motor det stort i at pive hver gang der var noget han ville, ikke fik, ikke måtte osv. Hun forklarede os, at vi skulle ignorere det og i hvert fald ikke give godbid for en øvelse, så længe Motor pev. Det hjalp ret hurtigt, men det er SVÆRT ikke at komme til at kigge når hunden siger piv, synes jeg. Han har så skruet gevaldigt op for den piven nu mens der har kørt løbetider, og det er ALT der kan udløse et klynk, også bare at gå et skridt Vi ignorerer så godt vi kan, men tro mig, folk tror også jeg mishandler ham, de kigger meget underligt på mig.. Jeg smiler bare og lader som ingenting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Vi hentede ham da han var knap 8 uger gammel. Jeg ved godt det måske er lidt tidligt, men familien ville gerne af med ham hurtigst muligt, da de også opdrætter katte. Da han var bette hvalp mødte han utroligt mange mennesker. Alt og alle skulle hen og have fat i ham og kæle, hehe. Den opmærksomhed er selvfølgelig faldet jo større han blev. Han er rigtig stor nu, synes jeg. Men mon ikke det er kønshormonerne der så spiller ind over også. Skal jeg få ham kastreret eller falder det til ro igen? Her er lige et billede af ham som hvalp img13 . imageshack . us/i/sodq.jpg/ - Husk at fjerne mellemrum Tilføjelse: Han hedder Nero Han er nuttet Når vi taler om adfærd er der mange faktorer som spiller ind. Som du har beskrevet Nero tænker jeg først og fremmest i opdragelse uden dette skal ses som noget med fysisk hårde tiltag, men at Nero lærer at samarbejde omkring at gå pænt mv. Hvad siger træneren til det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2010 Nej tror ikke en kastration vil hjælpe, der kan enten være løbske tæver i området, nogle reagere kraftigere end andre, plus han er i en aldre nu hvor han modnes.. Hvorfor prøver du at ligge ham ned? Har du tjekket om pelsen er fin ved numsen? og evt. klip de filterkager af der er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts