Hop til indhold

En dejlig dag

Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna havde en fantastisk dag i går :lun:

Vi besøgte Bamseida i det skønne vejr, og Bamseida bor i et fantastisk naturskønt område. Så vi tog Nana og Luna med ud og gå en tur, vi gik igennem en skøn skov, derefter ud over en dejlig eng (hvor man dog skulle holde øje med at ingen spiste af kokasserne), og der efter ned og bade. Luna syntes det var fantastisk at bade og hun var helt ude og svømme, Nana var lidt mere forbeholden og nøjedes med at dyppe fødderne :-D

Så gik turen tilbage i gennem græs og siv der var lige så højt som os mennesker, og for en lille hund som Luna, så er det jo et eventyr i sig selv :mrgreen:

Vi endte turen hjemme hos Bamseida, hvor Bamse ventede på os. Efter de første 5 minutters tumult hvor Bamse lige skulle finde ud af hvem Luna var, så fik alle hundene noget fodersøg og der faldt ro over tropperne. Herefter blev der leget og snust til den store guldmedalje, desværre er der ikke rigtig noget video af legen, da de løb alt for hurtigt og langt til at vi rigtig kunne få dem fanget på video.

Da de var færdige med at lege satte vi os ud på gårdspladsen, hundene fik et ben og menneskerne fik sodavand. Nana og Bamse spiste fint deres ben, men Luna havde slet ikke tid til sit ben, man var jo et nyt sted og alt skulle undersøges. Så hun var rundt alle steder og undersøge og snuse, og hun fandt sågar ud af at hvis hun gik ind i huset i stue etagen, så kunne hun gå op af trappen til første salen, finde en udendørs terasse hvor der var en trappe der gik ned til gårdspladsen igen, denne tur tog hun en hel del gange, og var vist ret facineret af dette koncept :mrgreen:

Da vi skulle hjem ville Luna slet ikke ind i bilen, så jeg måtte stå og give de andre godbidder henne ved bilen, og da Luna ikke længere kunne holde ud at stå med fornemmelsen af at blive snydt, så var hun jo nødt til også at komme hen og få godbidder, og her fik hun så et par godbidder og blev indfanget meget imod hendes vilje :lol:

Så Luna vil gerne takke Bamseida, Nana og Bamse for en fantastisk dag i går :hjerte:

[media]

[/media] Redigeret af Lonny
Lagt den rigtige video ind
Link til indlæg
Del på andre sites

Selv tak :5up:

Det var rigtig hyggeligt og VARMT :mrgreen: Og Luna......:hjerte:, søde tøs.

Ja, det var noget af en tur gennem sivene. Jeg havde glemt at de er så høje om sommeren :oops:. Jeg har ikke taget den rute siden i vinters, hvor der jo er mere farbart.

Det var sjovt at se Luna gå på opdagelse inde i huset, mens vi sad og drak kold cola udenfor. Ind af den ene dør op af trapperne og ud igen af den næste dør og så ned til os igen.

Hun sad/lå ikke stille ret meget - alt skulle undersøges - så hun var nok træt da hun kom hjem?

Nana var dog ikke så træt - hun gravede en blomst op af en krukke sent i aftes :evil:. Så blev hun lukket ind og da der så ikke skete mere, så faldt hun i søvn :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv tak :5up:

Det var rigtig hyggeligt og VARMT :mrgreen: Og Luna......:hjerte:, søde tøs.

Ja, det var noget af en tur gennem sivene. Jeg havde glemt at de er så høje om sommeren :oops:. Jeg har ikke taget den rute siden i vinters, hvor der jo er mere farbart.

Det var sjovt at se Luna gå på opdagelse inde i huset, mens vi sad og drak kold cola udenfor. Ind af den ene dør op af trapperne og ud igen af den næste dør og så ned til os igen.

Hun sad/lå ikke stille ret meget - alt skulle undersøges - så hun var nok træt da hun kom hjem?

Nana var dog ikke så træt - hun gravede en blomst op af en krukke sent i aftes :evil:. Så blev hun lukket ind og da der så ikke skete mere, så faldt hun i søvn :mrgreen:

Jeg havde da ellers regnet med at Nana også ville være træt, hun havde dog trods alt en lille beundrer rendende i røven hele tiden. Luna blev godt nok forelsket i hende, kyssen i mundvigende, ned og rulle på ryggen, lege med og i det hele taget bare hygge sig. Og Nana var lige så sød, hun puffede til Luna og lagde sig ned på ryggen så Luna rigtig kunne komme til at møsse hende :hjerte:

Luna kunne slet ikke falde til ro på turen hjem, og der gik også lige en times tid før hun faldt bevidstløs om herhjemme. Men det første stykke tid, der sad hun bare og stenede og gloede lige ud i luften, jeg tror lige hun skulle fordøje alle oplevelserne før hun kunne slappe rigtig af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg glemte helt Bamse, sikke dog en tålmodighed den hund har :hjerte:

De fik jo alle sammen et ben, men efter et stykke tid, så ville Luna hellere have Bamse's ben... Hun gjorde alt hvad hun kunne for at indynde sig, sådan på rigtig hvalpemaner, kravlede hen til ham, gik sidelæns hen til ham, forsøgte at slikke ham i mundvigende osv.... Men Bamse faldt forunderligt nok ikke for hendes charme :vedikke:

Så han forsøgte flere gange at afvise hende på en rolig maner, flyttede hovedet lidt, brummede lidt af hende, gik helt væk fra hende, men Luna blev bare ved...

Så til sidst måtte vi altså fjerne benet så Bamse ikke blev ved med at måtte finde sig i denne fedte prinsesse af aller højeste grad :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ÅÅRH hvor har de HYGGET sig alle hundene - og deres mennesker - :5up:

DEJLIG VIDEO og tak fordi der ikke også var billeder fra havet :fornaermet: :blink:

NUJJ hvor jeg godt gad en have, et hav eller bare en bil så mitte og jeg kunne komme ud til vandet uden at sidde i bus og tog i 2-3 timer først - hvem gider det i den her varme - ikke jeg :badr:

Men tak for kigget og historien og Lonny, er Bamse (og Nana) ikk bare daajli? :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

DEJLIG VIDEO og tak fordi der ikke også var billeder fra havet :fornaermet: :blink:

NUJJ hvor jeg godt gad en have, et hav eller bare en bil så mitte og jeg kunne komme ud til vandet uden at sidde i bus og tog i 2-3 timer først - hvem gider det i den her varme - ikke jeg :badr:

Men tak for kigget og historien og Lonny, er Bamse (og Nana) ikk bare daajli? :lun:

Tak :lun:

Og så er det snart vores tur - for jeg vil såååå gerne møde Misja :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :lun:

Og så er det snart vores tur - for jeg vil såååå gerne møde Misja :hjerte:

Og jeg vil såå gerne møde din to og dig igen :-D - desværre kan jeg ikke tilbyde have og hav, men en eng-mose fuld af dejlige søer og mudderhuller, kaffe eller sodavand er her masser af hvis i har løst til at komme denne vej forbi en dag.

Er det tørvejr finder vi bare en god bænk ved en af søerne og drikker kaffe der, så har hundene masser af plads at boltre sig på i forhold til i min bette lejlighed :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi hyggede os alle sammen :lun:

Og I skal da også lige have et par billede, og bare rolig Karina, der er ingen fra havet :blink:

4746824446_de7275cc7f.jpg

4746820214_b5208efa79.jpg

Og så lige et fartbillede :mrgreen:

4746816232_04a6d32588.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites