Hop til indhold

Slappe ører


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010

Hmm... hvordan skal jeg lige beskrive det, så det giver bedst mening:hmm:... Hen af dagen i går begyndte Freyas ene øre at hænge.. Når hun slapper af normalt er hendes ører ikke så højt ansat som hvis hun er opmærksom på noget.. men her gled det ene ører næsten ned på kinden af hende (oki overdrivelse fremmer fortåelse).

 

Der var INGEN ting i vejen i går morges.. eller hen af middagen for den sags skyld, og da vi var ude at cykle tideligt på morgen, var der ingen ting, og den næste tur henover marken heller intet... der var dog RIGTIG mange hestebremser som Freya snappede efter.. om hun har fanget en og spist den ved jeg ikke. :vedikke:

 

Omkring kl.18 da jeg skulle ud og gå igen, kunne jeg se at hendes ene øre hang lidt slapt, men hun kunne sagtens rejse det når hun var opmærksom.. det var mere når hun slappede af. senere blev det til begge ører.. igen kunne hun rejse dem når hun var opmærksom, men når hun slapper af falder de MEGET langt ned.. også når hun løber, så flabber de:vedikke::hmm:.

 

Her til morgen er det der stadig + det er gået lidt ud over hendes mundvige... smilet er ikke så fremtræden:megaked:.

 

Ellers virker hun glad, og både spiser og drikker normalt... men hvad HULEN er der galt???????

 

Kan det skade hvis det er en hestebremse hun har ædt???

 

Håber i har et godt bud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... hvordan skal jeg lige beskrive det, så det giver bedst mening:hmm:... Hen af dagen i går begyndte Freyas ene øre at hænge.. Når hun slapper af normalt er hendes ører ikke så højt ansat som hvis hun er opmærksom på noget.. men her gled det ene ører næsten ned på kinden af hende (oki overdrivelse fremmer fortåelse).

 

Der var INGEN ting i vejen i går morges.. eller hen af middagen for den sags skyld, og da vi var ude at cykle tideligt på morgen, var der ingen ting, og den næste tur henover marken heller intet... der var dog RIGTIG mange hestebremser som Freya snappede efter.. om hun har fanget en og spist den ved jeg ikke. :vedikke:

 

Omkring kl.18 da jeg skulle ud og gå igen, kunne jeg se at hendes ene øre hang lidt slapt, men hun kunne sagtens rejse det når hun var opmærksom.. det var mere når hun slappede af. senere blev det til begge ører.. igen kunne hun rejse dem når hun var opmærksom, men når hun slapper af falder de MEGET langt ned.. også når hun løber, så flabber de:vedikke::hmm:.

 

Her til morgen er det der stadig + det er gået lidt ud over hendes mundvige... smilet er ikke så fremtræden:megaked:.

 

Ellers virker hun glad, og både spiser og drikker normalt... men hvad HULEN er der galt???????

 

Kan det skade hvis det er en hestebremse hun har ædt???

 

Håber i har et godt bud...

 

Ikke at jeg ved det 100 %, men jeg ville ikke bekymre mig så meget omkring den hestebremse. Og om hun har spist den elelr noget......

 

Men derimod om hun måske skulle have en tæge eller flåt siddende på sig. Eller måske HAR haft siddende?????

Synes det lyder en smule bekymrende at mundvigene er begyndt at hænge lidt :hmm:

 

Måske du skulle prøve at give doktor dyr et lille ring. Bare for en sikkerheds skyld.........

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ikke at jeg ved det 100 %, men jeg ville ikke bekymre mig så meget omkring den hestebremse. Og om hun har spist den elelr noget......

 

Men derimod om hun måske skulle have en tæge eller flåt siddende på sig. Eller måske HAR haft siddende?????

Synes det lyder en smule bekymrende at mundvigene er begyndt at hænge lidt :hmm:

 

Måske du skulle prøve at give doktor dyr et lille ring. Bare for en sikkerheds skyld.........

 

:vuf:

 

Jeg har også besluttet mig for at ringe til dyrelægen efter 4 hvis det ikke er blevet bedre... før det er hun ikke klinikken.

 

Jeg kigger hver dag Freyas pels igennem for at lede efter flåter. Igår kiggede jeg den igennem to gange. Men der var ingen. Plejer altid at opdage dem når de kravler i pelsen eller lige har sat sig.

 

Glemte at fortælle at man kan se at det irriterer hende at ørerne hænger og flapper... hun går rundt og ryster på hovedet når det bliver for meget..:confused:... det lille pus altså:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg synes det lyder foruroligende at du synes hendes mundvige er påvirket... Mht ørene er de hævede? Hvad med øregangene?

 

Jeg ville altså hive fat i dyrlægen...

 

Ørerne fejler ikke noget udover at de hænger... de er ikke røde eller hævede, og øregangene ser helt fine ud.. som de plejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Underligt.... Er det begge mundvige også så?

 

Nu har jeg lige været ude og vække hende så jeg lige kunne kigge lidt på hende igen... rodet pelsen igennem - ingen flåter:5up:..

 

Mht. hendes mundvige kan jeg se de trækkes lidt i når ørerne falder ned og inden hun skal til at ryste hovedet... ved ikke om det blot er et udtryk for at de irriterer hende??

 

Men synes bare stadig det er underligt at hvis der kommer nogen gående uden for hækken så ryger ørerne på plads og smilet også:vedikke:.

 

Tænker på om hun måske er blevet stukket af et insekt som måske liiige har ramt en nerve??

 

Nogengange kan hun være lidt klodset... især her i varmen, så igår løb hun ind i en af vores havestole... måske hun har fået en hjernerystelse så??

 

Ej jeg hader bare sådan at være på bar bund og kun have gisninger om hvad det kan være.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Glemte at fortælle at man kan se at det irriterer hende at ørerne hænger og flapper... hun går rundt og ryster på hovedet når det bliver for meget..:confused:... det lille pus altså:megaked:

 

Afsted til dyrlægen hvis ik du har været der allerede, det kunne godt tyde på en øre betandelse hvis det er kommet lige pludslig især hvis hun ryster med hovdet sådan, er der nogle grim lygt fra hendes øre... hvis det er en hæmatom som kan kom ligepludslig men er remligt nemt at få øje på da selv ørene hæves en del med blød, kan hænger øre ende med at være permanent selvom hun bliver rask igen,

ellers er det måske en fase hun er ved at gennemgå, men jeg har oplevet nogle racer med strit øre hvor den ene eller begge øre hænger fra den ene dag til den anden som aldrig rejser sig igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg fik fat i dyrelægen, men hun sagde at vi skulle se tiden an til på mandag. Begrundelsen var at hun jo sagtens kunne rejse dem, når hun var opmærksom på noget.

 

Hendes ører lugter helt normalt, har lige været ude og lugte til dem = stukket hele næsen ned i øret.:lol:.. Freya har i forvejen små tykke ører, men de er ikke tykkere end normalt.

 

Her til aften er det også kun blevet til det ene øre igen.. så jeg håber på at det er ovre til i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg har helt glemt at give en opdatering på Freyas ører.:genert:

 

Der er ikke så meget at sige end at de er normle igen:klap::banan:.. så jeg er bare super glad... jeg ved dog stadig ikke hvorfår hun blev til slapøre... men vælger at holde fast i idéen om at hun sikkert er blevet stukket af et insekt eller noget... måske i en nerve eller lign.

 

Men det vigtigeste er at hendes ører er normale igen.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...