Hop til indhold

et lille hundemøde


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Vi bor i en lille landsby, hvor der bl.a. bor en ældre schæfertæve på en gård, som tit render løs udenfor gården, så hun i princippet kan rende rundt i hele byen. Hun kommer ofte hen og siger hej, når vi går tur og selvom hun har nogle år på bagen, vil hun gerne lægge op til leg :-D

 

Her til aften gik jeg tur m/Elvis op af en grusvej for enden af "byen", hvor der er marker til begge sider. Der kommer yderst sjældent biler, så jeg går med Elvis i en lang sporline, som jeg endda ikke altid har fat i.

 

For enden af vejen - hen imod mig - ser jeg pludselig en person komme gående, og da det er en lille landsby (faktisk en flække) burde jeg jo nok kende vedkommende, men det gør jeg umiddelbart ikke. Lidt efter kan jeg dog se en velkendt hund komme luntende uden snor foran personen: Schæfertøsen :-D Da sporlinen kan være ret besværlig, når to hunde mødes (den vikler sig ind i alle ben, den kan komme i nærheden af :roll:) prøver jeg at kalde Elvis til mig, så jeg kan få linen af. Den anden hundefører misforstår dog mit indkald og tror at de to hunde IKKE må hilse, så hun begynder også at kalde schæferen til sig, som ved synet af Elvis også har fået mere fart på, indtil jeg så råber" det er ok" :blink:.

 

Jeg får linen af Elvis og han styrter frem mod sin legekammerat og de tumler lidt rundt sammen. Vi to hundeejere mødes nu cirka på midten, hvor hundene er og hun kigger lidt bekymret på hundene: "Øhh, jeg håber, de kender hinanden", siger hun så, for det ser måske lidt voldsomt ud, især pga. størrelsesforskellen på de to hunde :mrgreen: Jeg kan så berolige hende med, at de gør de, og hun fortæller så, at det normalt ikke er hende, der går tur med hunden (jeg tror, det er en voksen datter, der er kommet hjem på ferie, hvilket også vil forklare, hvorfor jeg ikke har set hende før).

 

For hende var det tilsyneladende lidt underligt at hendes hund reagerer sådan på en anden hund, men for mig var det jo bare hverdagskost :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...