Hop til indhold

6 måneders blandingshund søger nyt hjem


Gæst Rugård
 Share

Recommended Posts

Gæst Rugård

Fritz er en køn, slank hanhund på bare 6 måneder, som har været hos os siden 10 ugers alderen, sammen med sin bror.

Han er en rigtig rundkørsel - labrador rottweiler, terrier- men ligner en slank labrador/rottweiler.

Han er lærenem, men usikker og nervøs og har derfor svært ved at tage ting til sig.

Vi er flyttet fra landet til byen, og det har han haft svært ved at tackle - han gør meget af forbipasserende og af visse andre hunde, selvom både bror Felix og vores to voksne tæver er meget rolige.

Han er meget "hanhundet" på mange områder, men især præget af let angst og nervøsitet.

Hos os er han utroligt sød og kærlig, men kan være svær at træne for os, da han er meget fokuseret på vores labrador, som han helst vil følge overalt.

Han kan godt enes med fremmede hunde når han først har mødt dem. Ligeledes falder han hurtigt til ro når der kommer fremmede mennesker, men han møder dem i første omgang med voldsom gøen.

Jeg er helt overbevist om at han vil blive alletiders hund - hvis han kan få lov at være enehund hos nogen, der vil hjælpe ham med at bygge hans selvtillid op

og give ham fuld opmærksomhed - hvilket ikke er muligt hos os da vi jo har de andre hunde.

Han er blød og følsom, har behov for konsekvens og positiv indlæring, samt masser af ro og tryghed. Jeg har klikkertrænet ham noget og det går fint.

Jeg søger et nyt hjem til ham da jeg ikke føler at jeg kan give ham det som han har brug for - da jeg ikke har den fornødne energi og overskud til en lidt vanskelig hund, og faktisk er bekymret for om han på et tidspunkt bliver for meget for mig, så vi kan blive nødt til at aflive ham.

Samtidig har hans bror som har et helt andet sind - også brug for mere opmærksomhed, men som det er nu får Fritz mest, da han har størst behov - hvilket jo ikke er rimeligt overfor broren.

 

Jeg synes ikke han skal til en familie med små børn og meget uro, men ønsker for ham at han kan finde nogle mennesker der vil give ham det han har behov for.

Han har i sagens natur ikke lært at være alene hjemme da vi jo har de andre hunde og vil givetvis have behov for at lære dette meget langsomt.

 

Du kan ringe på tlf. 29700803

 

Lone

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rugård

Ønskeejeren er faktisk en person, der går hjemme, arbejder hjemme, eller kan have ham med rundt - som går op i hundetræning, men som IKKE er hård i sin træning, og som ønsker sig en hund der vil blive en god ven. :-D

 

Læs også mit indlæg under "Debat" - "I vildrede om hund"

Redigeret af Rugård
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...