Hop til indhold

BARF med kun lidt variation, skal jeg gå over til tørfoder?


Gæst Leffe
 Share

Recommended Posts

Hej jer der barfer.

 

Fodrer Leffe med råt og har gjort det fra jeg fik ham 8 uger gammel (han er nu 5½ mdr).

Mit problem er, at han er blevet mega kræsen. Han vil altså slet ikke spise noget der har fløjet, intet flerkræ....basta!! Rensdyr vil han heller ikke have:vedikke:.

 

Jeg giver ham mad 2 gange om dagen.

Han får lammeben næsten hver dag, til det ene måltid. Derudover får han 2 måltider kallun om ugen, hest, lam og oksekød. Da vi kun har en lille fryser får han tørret lever, hjerte og fisk som tilskud.

Derudover får han vitaminpulver grønt/frugt + glucosamin fra DBC.

 

Som supplement til foder-søg osv får han Canis neutral fra Marcus M. det er han helt vild med.

 

Jeg har prøvet at blande hakket høne, med hk okse og kallun, men han nægter at spise det.

 

Mit spørgsmål er nu: Får han hvad han skal bruge, med den lille variation han kan li', eller vil han have bedre af at leve på tørfoder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej jer der barfer.

 

Fodrer Leffe med råt og har gjort det fra jeg fik ham 8 uger gammel (han er nu 5½ mdr).

Mit problem er, at han er blevet mega kræsen. Han vil altså slet ikke spise noget der har fløjet, intet flerkræ....basta!! Rensdyr vil han heller ikke have:vedikke:.

 

Jeg giver ham mad 2 gange om dagen.

Han får lammeben næsten hver dag, til det ene måltid. Derudover får han 2 måltider kallun om ugen, hest, lam og oksekød. Da vi kun har en lille fryser får han tørret lever, hjerte og fisk som tilskud.

Derudover får han vitaminpulver grønt/frugt + glucosamin fra DBC.

 

Som supplement til foder-søg osv får han Canis neutral fra Marcus M. det er han helt vild med.

 

Jeg har prøvet at blande hakket høne, med hk okse og kallun, men han nægter at spise det.

 

Mit spørgsmål er nu: Får han hvad han skal bruge, med den lille variation han kan li', eller vil han have bedre af at leve på tørfoder?

 

Jeg vil mene at det er for lidt variation - har du prøvet med fisk, kanin, vildt, ged osv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke prøvet hverken fisk eller kanin.

Hvor køber man kanin, så det er til at betale?

Må han få alle slags fisk og er det med ben og det hele?

 

Fra DBC vil han pt. kun spise deres lam og kallun. Han vil ikke have deres rensdyr, hest eller noget at deres fjerkræ:vedikke: men gerne lammeben.

 

Fra Rigtig hundemad vil han gerne spise hest, lam og kød i det hele taget, men der er jo ikke ben i. De har øko-høne med ben i, men det vil han altså ikke have:evil:.

 

Men...hvis han nu ikke vil spise mere varieret, er det så bedre at gå over til tørkost??

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Budda. Jeg må indrømme jeg ikke har været på "kanin jagt", da jeg kun har handlet ved DBC og Rigtig hundemad. Jeg er lidt lidt i tvivl om fodringen, da han jo er en hvalp i voksealderen.

 

Så må jeg krydse fingre for at kræsen-pinden vil spise det.

 

Erfaringer med fisk? Syntes at kunne huske DBC siger fisk og kylling ikke er hundemad...er det korrekt? Har dog forsøgt kylling:oops:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg har ikke prøvet hverken fisk eller kanin.

Hvor køber man kanin, så det er til at betale?

Må han få alle slags fisk og er det med ben og det hele?

 

Fra DBC vil han pt. kun spise deres lam og kallun. Han vil ikke have deres rensdyr, hest eller noget at deres fjerkræ:vedikke: men gerne lammeben.

 

Fra Rigtig hundemad vil han gerne spise hest, lam og kød i det hele taget, men der er jo ikke ben i. De har øko-høne med ben i, men det vil han altså ikke have:evil:.

 

Men...hvis han nu ikke vil spise mere varieret, er det så bedre at gå over til tørkost??

 

Kanin koster 25-35 kr/kg hos hobbyavlere - det er ikke dyrt syntes jeg :vedikke:

 

Ja han må få al slags fisk, med ben, hoved osv.

 

Mht kylling - har du prøvet at give ham alm. kyllingelår købt i en alm dagligvare butik?

 

Mht om det er bedre for din hund at komme på alm. tørfoder, så ved jeg det ikke - jeg kender jo ikke din hund og dens behov :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar. Han ser ikke ud til at mangle noget, vokser, er glad og livlig og pelsen er blank.

Jeg er nok mest bekymret for om han får kalk nok, så han ikke udvikler fx HD.

 

Alm. kyllingelår fra brugsen har jeg ikke prøvet, det vil jeg prøve at købe i dag. De må også have noget fisk der kan bruges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Motor er også ellevild med gris. Så længe han ikke får det mange dage i træk, fungerer maven glimrende på det.

 

Han havde også en periode hvor han var vældig selektiv i hvad han ville spise. Han har også selv skåret måltiderne ned, f.eks. er han slet ikke sulten om morgenen.

 

Kylling og fisk må de rigtig gerne få, men her skal det være en god, fed slags fisk, ellers smager det vist ikke af en skid, og så bliver det ikke spist.

Kyllingeskrog og lammeribben var hans livret som lille - kyllingeskrog købte vi ved slagteren.

 

Har du prøvet kalkunhalse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Tak for svar. Han ser ikke ud til at mangle noget, vokser, er glad og livlig og pelsen er blank.

Jeg er nok mest bekymret for om han får kalk nok, så han ikke udvikler fx HD.

 

Alm. kyllingelår fra brugsen har jeg ikke prøvet, det vil jeg prøve at købe i dag. De må også have noget fisk der kan bruges.

 

Kalk skal der til - prøv evt med svineribben, dem er mange hunde glade for, men hold øje med maven, da de kan give hård mave.

 

Mht fisk, så er mange hunde glade for sild - Super Best og Spar plejer at have 5 sild i en pakke, hvor hver enkelt sild er pakket for sig... meget nemt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hjælpen.

 

Har købt kyllingelår i Brugsen og dem var han helt vild med:klap:.

Men nu vil han ikke længere have lammeribben:vedikke:.

Kalkun-halse og ande-halse er afprøvet, det vil han ikke have.

 

Jeg har slet ikke turde kaste mig ud i svinekød, da de hos DBC sagde, at han ville få helt vildt ondt i maven af det.

 

Jeg vil de næste par dage forsøge mig med svin og fisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Tak for hjælpen.

 

Har købt kyllingelår i Brugsen og dem var han helt vild med:klap:.

Men nu vil han ikke længere have lammeribben:vedikke:.

Kalkun-halse og ande-halse er afprøvet, det vil han ikke have.

 

Jeg har slet ikke turde kaste mig ud i svinekød, da de hos DBC sagde, at han ville få helt vildt ondt i maven af det.

 

Jeg vil de næste par dage forsøge mig med svin og fisk.

 

Det lyder jo godt med kyllingen :5up:

 

Mht lammeben og de andre ting, som han har prøvet men forkastet, så prøv at finde tilsvarende fersk i dagligvarebutikker eller direkte ved avleren.

 

Vores hunde er stort set altædende - men fik af omveje en stak barfprodukter foræret, både hakket og løsfrossent.... det var ikke det hele der vakte begejstring til min undren. Forklaringen kan være, at det kød vi selv normalt køber/producerer er af en bedre kvalitet (bruger normalt ikke kød/ben fra barfcenterne).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, måske:hmm:.

Han spiser gerne skært kød fra Rigtig hundemad, problemet er jo bare, at der ikke er ben i.

Han har før spist alt fra DBC:vedikke:.

 

Er der nogen der ved, om man kan købe mindre portioner hos slagteriet/slagteren i Vipperød?

Min fryser er ikke ret stor og jeg kan tage max. 10 kg ad gangen.

Og jo gerne lidt forskelligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja, måske:hmm:.

Han spiser gerne skært kød fra Rigtig hundemad, problemet er jo bare, at der ikke er ben i.

Han har før spist alt fra DBC:vedikke:.

 

Er der nogen der ved, om man kan købe mindre portioner hos slagteriet/slagteren i Vipperød?

Min fryser er ikke ret stor og jeg kan tage max. 10 kg ad gangen.

Og jo gerne lidt forskelligt.

 

Måske du kan finde sammen med en herinde fra, så I køber sammen eller du kan købe af en, som har lidt bedre opbevaringsmuligheder... så kan du jo evt give lidt ekstra for frysepladsen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...