Hop til indhold

IAMS hundefoder, eller foderhunde


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Nok ikke lige et foder jeg ville anbefale..Nej det er ikke en foder reklame med søde hundehvalpe og fotomodeller i idylliske omgivelser med sød baggrundsmusik..Nok nærmere tværtimod

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - jeg har også altid sagt at alt foder som kommer fra IAMS herunder blandt andet eukanuba - det skal man holde sig langt væk fra. De bruger dyreforsøg i stor stil - som oftest beaglen da det er sådan en sød og venlig hund :evil::megaked: - men mange flere racer er med - og det gælder også kattene - de får samme tur :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - jeg har også altid sagt at alt foder som kommer fra IAMS herunder blandt andet eukanuba - det skal man holde sig langt væk fra. De bruger dyreforsøg i stor stil - som oftest beaglen da det er sådan en sød og venlig hund :evil::megaked: - men mange flere racer er med - og det gælder også kattene - de får samme tur :shock:

JA det er svineri:evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set den før så sprang over denne gang :confused:

 

Men altså du rammer en af mine helt store problemer når jeg skal købe ind om det er rengøring, parfume eller hundemad så har jeg det så svært med at det er så uigennem skueligt hvem der bruger dyreforsøg og hvor man med god samvittighed kan købe.

 

Men ja hold kæft jeg bliver så ked af det når jeg ser sådanne videoer :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Nu har jeg ikke lige set den video, men der var for nogle år siden en video fra usa, hvor de viste nogle ret så slemme forhold (måske det er den video der linkes til?). Det ER der blevet rettet op på igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det er blevet bedre eller ikke!? Jeg ved bare at mennesker som kan behandle dyr på den måde, mens de laver mad til dyrene..JA den slags mennesker skal IKKE under nogen omstændigheder lave mad til min hund...Tænk sig at personer som har pint og plaget hunde. stadig laver mad til dem....Min tillid er ikke eksisterende til den slags firmaer og mennesker.

 

At andre kan købe foder fra sådan et firma med god samvittighed og med viden om hvad disser mennesker har gjort mod et utal af dyr. Kan jeg ikke gøre ret meget ved

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Er du sikker? Hvis jeg var IAMS og den video florerede, så havde jeg gjort en aktiv indsats for at modbevise / vise, at jeg havde forbedret forholdene, men den slags har jeg aldrig set.

 

Derfor bruger Petrine shampoo fra body shop, det er (forhåbentligt) ikke testet på dyr!

 

argh jeg kan ikke huske hvor jeg så det henne :stupid: Forholdene i USA er rettet op på og i Europa har de aldrig været som i filmen.

 

Jeg har altså uden skrubler fodret jason med eukanuba og katten får IAMS. IAMS er desuden et af de førende fodermærker indenfor katteopdræt - tvivler på at de vil lade et firma sponsere deres udstillinger o.l. der ikke har gode forhold

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker? Hvis jeg var IAMS og den video florerede, så havde jeg gjort en aktiv indsats for at modbevise / vise, at jeg havde forbedret forholdene, men den slags har jeg aldrig set.

 

Derfor bruger Petrine shampoo fra body shop, det er (forhåbentligt) ikke testet på dyr!

Men Body Shop er nu ejet af L'oreal, der er kendt for at teste på dyr, og som ikke har planer om at ændre på dette.

 

Jeg havde ikke set den video før, men har hørt meget om Iams og deres dyreforsøg. Hvad jeg lige kunne læse mig til, så lader det ikke til, at situationen har ændret sig. Skrækkeligt. Men jeg forstår det ikke helt - hvorfor var hundene halvt bedøvede? Hvorfor var deres maver oppustede og deres ben så blå? Skal de ikke bare smagsteste foderet eller hvad?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret sikker på at alle disse grusomheder som vores hunde/katte mv. gennemgår for at vores små søde vapser derhjemme kan få "ordentlig" mad - findes den dag i dag.

I Australien f.eks. findes der en gruppe som arbejder på at beaglen kan komme ud af alle disse forsøg - her er ikke kun tale om foder - nej de udsættes også for rygning hvor de får masker på så de tvinges til at inhalere røgen og meget mere. Gruppen hedder Save the Beagles og man kan finde link til det på min hjemmeside

men jeg kan også ligge linket her: Save the beagles!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...