Hop til indhold

Hot Spot - hvor længe?


Gæst Trinus
 Share

Recommended Posts

Luffe har nu haft et Hot Spot på kinden i 2-3 uger.

Han var til dyrlægen for 14 dage siden - fik et par skud penicillin, penicillin pillekur, prednisolonkur samt Fudicort salve.

 

Var til kontrol i fredags, Hot Spottet er der stadig - det kunne vi nu godt selv se! Det har heldigvis ikke bredt sig, og væsker ikke mere, men går heller ikke væk. Det bliver ligesom hverken værre eller bedre.

 

Fik igen 14 dages penicillin + fortsat prednisolon + salve - men hvor længe kan der går før det går væk?

 

Vi skal komme igen hvis det stadig er det samme om 14 dage...

 

Heldigvis ser det ikke ud til at genere Luffe synderligt - det værste er at Buddy kan lugte såret, og meget gerne vil snuse til det/slikke på det!

 

Hilsen Trinus

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gjorde det at jeg vaskede såret med medicinsk sæbe som er bakteriedræbende, og derefter føntørrede jeg området inden jeg smurte salven på:-D

 

Jeg synes det lyder bekymrende at det stadig er der....... bliver der slikket i såret, evt. når i ikke ser det ?

 

God bedring til hunden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Mulline

 

Tak for dit svar.

 

Jeg synes at kunne spore fremgang i dag, synes jeg kan ane en fin lyserød hud under såret nu:-D, så mon ikke der er håb forude...

 

Synes det værste har været, at vores anden hund har vist så stor interesse for Luffes sår, det har i den grad irriteret Luffe at Buddy har hængt sådan på ham og snust..

 

Vi krydser fingre for at det er på retur.

 

Venlig hilsen

Trinus

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...