Hop til indhold

Erstatning ved køb af drægtig tæve

Lonny
 Share

Recommended Posts

En familie har fået medhold i klagesag over købet af en hund, som viste sig at være drægtig. Kennelen er nu havnet på Forbrugerstyrelsens sorte liste over vrangvillige firmaer.

11.000 kr. i erstatning for hundekøb

Det er da rart at vide at man som "forbruger" har lidt sikkerhed :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

En familie har fået medhold i klagesag over købet af en hund, som viste sig at være drægtig. Kennelen er nu havnet på Forbrugerstyrelsens sorte liste over vrangvillige firmaer.

Det lille ord jeg har markeret med rød farve, siger meget i min verden!:shock:

Og vist også i den juridiske?:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikkerhed ?? Kennelen har da, så vidt jeg forstår, ikke betalt en krone, så køber har da ikke fået andet end "fornøjelsen" ved at få ret i forbruger klagenævnet.

Med hensyn til klagenævnets placering af kennelen på "blacklisten" hvor mange ser så lige det ??

For, måske, at få pengene må der køres en egentlig retsag, og det kan vist ikke svare sig for kr. 11.000

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikkerhed ?? Kennelen har da, så vidt jeg forstår, ikke betalt en krone, så køber har da ikke fået andet end "fornøjelsen" ved at få ret i forbruger klagenævnet.

Med hensyn til klagenævnets placering af kennelen på "blacklisten" hvor mange ser så lige det ??

For, måske, at få pengene må der køres en egentlig retsag, og det kan vist ikke svare sig for kr. 11.000

Sigurd har ret, og forbrugerbeskyttelse er vist noget med tro?:hmm:

Skrevet af en ikke troende mand!:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem der vil svindle slipper desværre alt for nemt afsted med det, hvis bare de blæser på denne slags afgørelser.

Men når nu man ikke har mere sikkerhed, så kan man hjælpe sig selv godt på vej ved at researche lidt, inden man lægger sine penge et bestemt sted.

De fleste snydere er næppe svære at finde på google.

Link til indlæg
Del på andre sites