Gæst pictus Skrevet September 20, 2010 Rapporter Share Skrevet September 20, 2010 Jeg er den heldige ejer af en hvid schæfer tæve fra 25 marts 2010. Når jeg går på job, er der ingen problemer, hun ligger sig til at sove, men kort efter står mine børn op og skal i skole, og når de går, bliver hund helt vild, og laver bølleting, som at tage planter og splitte dem af m.m. Hun bliver ligeså vild, hvis de forlader os, selvom jeg er hjemme. Nogen der ved, hvorfor den opføre sig sådan ? Nogle gode råd til, hvordan vi kan ændre dette ? ( Det skal være noget børnene kan finde ud af ) På forhånd tak for hjælpen ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret September 20, 2010 Rapporter Share Besvaret September 20, 2010 Uden at kende forhistorien ville jeg forsøge mig med at børnene ikke må lege med din hund op til en time før I skal afsted. Og så ellers bruge tiden på at lave fodersøg i haven. Og når I efterlader hende, så giv hende en aktivitetskasse. Vi bruger aktivitetskasse her, som har fungeret supergodt. Den indeholder viskestykke med kallun (bundet godt sammen,, så det tager tid at få fat i kallun), en foderbold fyldt med lækre godbidder, et aktivitetstæppe med foder/godbidder og så foderet i et af Nina Ottosens aktivitetslegetøj, så han har noget at beskæftige sig med, når han bliver forladt. Han leger rundt med det ½ times tid og derefter lægger han sig til at sove. Aktivitetskassen med al hans legetøj kommer kun frem, når han skal være alene. Et forsøg værd i hvert fald Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 20, 2010 Rapporter Share Besvaret September 20, 2010 har i trænet alene hjemme? og hvordan ser hendes hverdag ud mht. aktivering? hvad gør børnene op morgen? hvor gamle er de? hvordan siger de farvel i forhold til dig/jer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst pictus Besvaret September 25, 2010 Rapporter Share Besvaret September 25, 2010 Børnene leger aldrig med hunden, det tillader jeg ikke før den er trænet mere. De er 8 og 10 år. De spiser morgenmad og tager så i skole, og de giver den altid et ben eller noget andet foder. Den har rigtig mange forskellige bamser og legeting. Den reagere også selvom jeg er her, den bliver meget urolig, hylder og gør. Normalt siger den aldrig noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts