Hop til indhold

Dilemma

Gæst doktorlaila
 Share

Recommended Posts

Gæst doktorlaila

Vi er blevet tilbudt 3 dage i Berlin for den nette sum af 600kr pr næse og 210kr for hundebassen. Det er jo et tilbud, som er svært at sige nej til :slem:

Men vi står i lidt af et dilemma, med en masse hvis´er. Køreturen bliver ikke et problem, da han er vant til at være med på tur i bilen. Vi holder ind hver time og tisser af osv. Men alt udover det, er lidt usikkert. Kan han falde til på så kort tid? kan han være alene et par timer på et hotelværelse, såfremt der er steder han ikke må komme med? Det er en masse indtryk for sådan en lille hund.

Vi kan sagtens få ham passet hos mine forældre. Han kender dem og huset og ænser ikke, at vi er væk. Mor er hjemmegående, så der vil være nogen hos ham hele tiden. MEN vi vil også gerne se om vi kan finde noget privat pasning til ham, så vi ikke skal "dumpe" ham hos forældrene hver gang det passer os. Det virker ikke videre voksent og ansvarligt syntes jeg.

Selvfølgelig tager vi ikke afsted, hvis vi ikke kan finde en løsning vi er sikre på kommer til at fungere.

Han er jo så nem! og så længe der er nogen, som gider at klappe ham, lege med ham og fodre ham er han lykkelig.

Det er stort set umuligt, at finde en god hundepension i efterårs ferien, og så har han jo hans lille problem med store hunde, så vi vil faktisk helst have ham hen et sted, hvor han er den eneste - det er jo også stort set umuligt :vedikke:

Mavefornemmelsen er at han enten vil elske alt det nye og være helt fri for "bekymringer". ELLER at han vil blive forvirret over det nye hjem og det faktum, at det er så kort en tur. Vi ved det ikke, vi har aldrig prøvet det før :vedikke:

Hvad er jeres erfaringer - så´en med det hele? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en deel dyr :genert: så vi har ikke været sææærligt længe væk hjemmefra da det har været svært at finde pasning af marsvinekender til 40stk marsvin... Men vi har før passet en gravhund sammen med vores når hans mor skulle på ferie, han brød sig heller ikke om store hunde men han var glad for Thayson :)

Og hvis det ikke var for Thayson der ikke er for glad for andre hunde, så var han da velkommen til pasning her er jeg ret sikker på :genert: Men tror ikke Thayson er med på den ide :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
Vi har en deel dyr :genert: så vi har ikke været sææærligt længe væk hjemmefra da det har været svært at finde pasning af marsvinekender til 40stk marsvin... Men vi har før passet en gravhund sammen med vores når hans mor skulle på ferie, han brød sig heller ikke om store hunde men han var glad for Thayson :)

Og hvis det ikke var for Thayson der ikke er for glad for andre hunde, så var han da velkommen til pasning her er jeg ret sikker på :genert: Men tror ikke Thayson er med på den ide :engel:

Årh det var en sød tanke :lun: Hvis jeg havde forstand på marsvin, passede jeg også gerne dem hehe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
PPP pero har været i Berlin med hund, http://www.hunde-forum.dk/debat/14300-berlin-med-hund.html

Og de havde en fantastisk ferie! De måtte have hunden med mange steder og folk var vist virkelig flinke.. Jeg ville ikke tøve :)

Neeej en hel historie lige frem :klap:Jeg laver en kop te og går igang med, at læse beretningen :) Tusind tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila

Nåh.. Hvad er det så vi skal have styr på ved indrejse i Tyskland? chipmærkning, rabies vaccination, pas.. Der skal ikke blodprøvemåling og 3 måneders ventetid til, så længe det er i Tyskland såvidt jeg forstår?

Link til indlæg
Del på andre sites