Gæst kschildt Skrevet Oktober 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2010 Hej Jeg har set lidt hunde frisbee på youtube og syntes det ser rigtig sjovt ud og kunne godt tænke mig at lære min cairn terrie det!! Hun er i forvejen meget glad for at hente ting og jeg har kastet lidt med frisbee til hende og hun elsker det Nu kunne jeg godt tænke mig at lære hende hunde frisbee, så jeg også bliver udfordret lidt :blink: Jeg kan ikke rigtig finde nogle danske hjemmesider om hunde frisbee og er meget itvivl om hvilken tybe frisbee man skal købe, for at være sikker på, de på ingen måde er skadelig for hunden, men stadig er gode nok til formålet! - Er der nogle der ved hvilken tybe frisbee, som er de rigtig og evt hvor man kan købe dem? - Er der nogle herinde der dyrker hunde frisbee eller kender nogle der gør? som så kan hjælpe mig med at komme igang (begynder træning). Håber nogle kan hjælpe, det lader ikke til hunde frisbee er særlig udbredt i DK, desværre Det ser rigtig sjovt ud og det ser ud til hundene elsker det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kschildt Besvaret Oktober 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2010 Til dem der måske ikke ved hvad hunde frisbee er så er her et lille clip [media] [/media] Det er ikke fordi jeg forventer at min cairn terrie kan gøre det hele på videoen, men bare i en mindre skala! Håber nogle kan hjælpe Om ikke andet måske give en forklaring på hvorfor der ikke rigtig er nogle der dyrker det i DK? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kschildt Besvaret Oktober 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 21, 2010 Der er vist ikke så mange herinde der ved noget om det.... Ærgeligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret Oktober 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 21, 2010 jeg venter også på at nogen svarer! jeg har allerede købt en frisbee, jeg mangler bare at lære bette-manden at gribe den! jeg har købt sådan en orange latex-frisbee. Den er god, fordi hunden ikke kan skære sig på den, som på en rigtig plastik-frisbee. Den er heller ikke så tung at hunden kan slå sig på den jeg starter med at lære Arnold at gribe helt små ting i luften (måske godbidder?). det er han ikke så god til endnu, det er jo ikke så naturlig en ting at gøre men så kan man forhåbentlig kombinere det med en "bliv siddende" ordre og så kaste frisbee'en mod ham (når han engang ved at han skal gribe den) og så duer det måske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sarafia Besvaret Oktober 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 21, 2010 Har trænet frisbee i ca. 3 år nu og du skal være sikker på hvad du har af FB hvis du køber en der f.eks er for slap kan du ikke præsisere dit kast. Derudover skal du bruge MIN. 5 før du kan lave tricks. Hvis du skal have ham til at gribe den skal du starte med at få ham til at samle den op fra jorden. vil han godt det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret Oktober 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 21, 2010 Har trænet frisbee i ca. 3 år nu og du skal være sikker på hvad du har af FB hvis du køber en der f.eks er for slap kan du ikke præsisere dit kast. Derudover skal du bruge MIN. 5 før du kan lave tricks. Hvis du skal have ham til at gribe den skal du starte med at få ham til at samle den op fra jorden. vil han godt det? Kan du ikke fortælle hvordan/hvor du lærte det? Jeg vil nemlig gerne sætte mig mere ind i det.. nej, han kan ikke samle den op og komme til mig med den, det skal han så også lære.. indtil videre kan han hente og bringe en ting jeg kaster, det er det.. hvis han får lov til at røre den, så stikker han af med den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tolsen Besvaret Oktober 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 21, 2010 Jeg trænte Frisbee med min gammel hund i nogle år. Han er blevet aflivet pra en svulst i hjerne jeg har købet mine her Skyhoundz Disc Dog Home Page med de kan også købes i EU du skal bruge den der heder Hyperflite's Jawz disc. den er dyr men holde til meget jeg bruger også Competition Standard Disc når man er ud og lave opvisning da det er den der flyver best men den holder kun til en gang. Hvis det er noget du vil træne så vil jeg anbefale en tur forbi din dyrlæge og få en tjek af hund + billeder af hofter ryg og albuer det er meget hårt for hund at hoppe efter en frisbee. Jeg skal ha en nu frisbee hund næste år en BC:-D se jack har det er fra noget af det første vi lavet, Frisbee Jack 2 - HundeGalleri.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tolsen Besvaret Oktober 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 21, 2010 der findes også en bog på dansk Hundefrisbee Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Oktober 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 21, 2010 [media] [/media] yndlings...:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hersom Besvaret Oktober 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2010 Jeg trænte Frisbee med min gammel hund i nogle år. Han er blevet aflivet pra en svulst i hjernejeg har købet mine her Skyhoundz Disc Dog Home Page med de kan også købes i EU du skal bruge den der heder Hyperflite's Jawz disc. den er dyr men holde til meget jeg bruger også Competition Standard Disc når man er ud og lave opvisning da det er den der flyver best men den holder kun til en gang. Hvis det er noget du vil træne så vil jeg anbefale en tur forbi din dyrlæge og få en tjek af hund + billeder af hofter ryg og albuer det er meget hårt for hund at hoppe efter en frisbee. Jeg skal ha en nu frisbee hund næste år en BC:-D se jack har det er fra noget af det første vi lavet, Frisbee Jack 2 - HundeGalleri.dk Kan så lige sige at Jack var super til det og han elskede det rigtig meget.. Skønne Jack. :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tolsen Besvaret Oktober 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2010 her er en tysk hjemmeside der har frisbee New Games - www.frisbeeshop.com Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kschildt Besvaret Oktober 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 24, 2010 Tak for alle svarene og godt gået Jack :klap: Jeg har fundet nogle videoer på youtube, hvis man søger på dog frisbee training, hvor de viser hvordan man kommer igang!!! Jeg har bare haft meget svært ved at finde ud af hvilken tybe frisbee man skulle købe... Jeg har købt 2 som er lavet af gummi, jeg tænkte bedst for hundens tænder!!! Men de er ikke til at styre. Og begynder træningen forgår meget tæt på kroppen så man skal ikke rigtig kaste dem, meget svært med den type frisbee!!! Ligeledes vibrere de meget i luftet når de flyver, hvilket ikke gøre det nemmere for hunden at gribe dem!! Jeg skal helt sikkert kikke lidt nærmere på de hjemmesider I henviser til med frisbees. Med træningen af min hund er jeg nået til hvor hun løber rundt om mig, lige som når hun går på plads, og kommer frem foran og griber den men hun har også lidt svært ved at lade vær med at løbe væk med den for at bide i den :stupid: Men jeg regner med det bliver bedre når jeg får anskaffet mig flere frisbees, får når man kun har 2 forkommer der tit små pauser hvor det er oplagt at bide i frisbeen.. Se videoer på youtube: YouTube - dog frisbee training I en af disser videoer anbefaler man at bruge en frisbee der hedder fastback, er der nogen der kender den Og kan sige godt eller dårligt om den! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts