Hop til indhold

Samojedehan søges


Gæst Bella søger kæreste
 Share

Recommended Posts

Ok, MIN samojed sviner altså pænt meget :lol: Og synes jeg bruger meget mere end 1 time på pelspleje om ugen, men det hænger måske bare sammen med, at han er sådan en gris som altid skal ligge og rulle i sand og jord på en tur.

 

Han smider også hår over det hele, heldigvis mest i totter, men det er der. Fnugrullen er min bedste ven (udover hunden selvfølgelig).

 

Og så ved jeg ikke, om det er fordi vi selv er ret aktive og dermed bare har gjort ham det uden at tænke over det, men der ér altså krudt i Motor. Det gør så ikke mig noget, jeg valgte jo den hund fordi jeg elsker at lave noget, så hunden skulle jo kunne følge med.

 

Men derudover, ja det er en ganske skøn hund som helt naturligt elsker børn og mennesker og livet generelt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
hej. Vi har en hanhund, samojede på snart 3 år. Han har lavet et kuld smukke og sunde hvalpe på 6 stk. Og jeg er sikker på at han meget gerne vil være kærester med Bella. Han hedder Bamse, og er sund og rask, en super kærlig og legesg hanhund. Mit nr er 71 11 91 62,så hvis det har interesse, så kontakt mig :)

 

Mvh Christina

 

Hej Christina,

 

Det er ikke for at stikke til dig eller noget, men da jeg selv går meget op i min race, som også er samojed, så blive jeg nødt til at spørge om du har ladet din hanhund HD fotografere og øjenlyst inden du har ladet ham indgå i avl??

 

Jeg kunne i princippet være lidt ligeglad, men da jeg lever og ånder for samojeden, så kan jeg desværre ikke være ligeglad.:oops:

 

Man ser nemlig samojeder med både HD, også i svær grad og med arvelige øjensygdomme. Af denne grund kan man ikke sige noget om, om hvalpene er sunde og raske før disse undersøgelser er foretaget - også på hvalpene. (tidligst 12 mrd for begge undersøgelser)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, MIN samojed sviner altså pænt meget :lol: Og synes jeg bruger meget mere end 1 time på pelspleje om ugen, men det hænger måske bare sammen med, at han er sådan en gris som altid skal ligge og rulle i sand og jord på en tur.

 

Han smider også hår over det hele, heldigvis mest i totter, men det er der. Fnugrullen er min bedste ven (udover hunden selvfølgelig).

 

Og så ved jeg ikke, om det er fordi vi selv er ret aktive og dermed bare har gjort ham det uden at tænke over det, men der ér altså krudt i Motor. Det gør så ikke mig noget, jeg valgte jo den hund fordi jeg elsker at lave noget, så hunden skulle jo kunne følge med.

 

Men derudover, ja det er en ganske skøn hund som helt naturligt elsker børn og mennesker og livet generelt :-D

 

Hehe, der er Carlo nok lidt mere fimset.. Kan godt li at blive beskidt, meeeeen kun engang i mellem. Og hvis han er beskidt får han lov at blive ude til han har drysset af. :mrgreen:

Hundehår har vi næsten aldrig liggende, det er måske en tot eller sådan hist og pist. Men som sagt så synes jeg fx en labrador er mere irriterende på det punkt, der er jo hår alle vegne... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

hej :)

 

jeg ved tilfældigvis, hvor der sidder en super lækker hanhund, og mangler et dejligt hjem. han er 11 mdr. nu, og noget af en charmetrold. Han er desværre endt på et internat hvor de klikkertræner ham og laver forskellige ting med ham, der skal styrke hans lydighed..

 

han er solgt som Alaskan malamute, men både Dyrlæge og Internatkvinden mener at han er en hel del mere samojede end malamute.

 

hvis i kunne være interesseret i at give den her skønne fyr et dejligt hjem, (og at internatet føler at i er de rigtige) - kan han hentes gratis.. han har fået alle nødvendige vacciner og chipning osv :)

 

hvis i vil se billede af ham, er i meget velkommen til at sende en privat besked med jeres mail..

 

Håber at i vil overveje at give ham en chance, da han virkelig er en pragtfuld hund, der knytter sig utrolig meget til sine mennesker.. og giver et smil på læben :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...