Hop til indhold

Knopper på for- og bagben

Gæst Templewind
 Share

Recommended Posts

Gæst Templewind

Vores bullterrier har nogle "knopper" på for- og bagben, mest på bagbenene. Man kan mærke den igennem hans pels, og føles som små bumser eller talg-knopper. Han slikker en del på dem, og gnubber sig med tænderne engang imellem, så de klør jo nok... og på det seneste klør han så meget, at det bliver til små sår.

Han har protein allergi, og får kun dyrlægefoder for allergihunde, plus allergivenlige godbidder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sådan vores dalmatiner reagerer hvis hans allergo går i udbrud og det gør den jo hvis jeg har været i kontakt med nogle af de ting han er allergisk overfor.

Kan din hund måske have spist noget med for meget protein i?

Jeg synes der er mange skjulte ingredienser i mad :-D

Hvad får han af allergivenlige godbidder?

Jeg bryder mig ikke om at producenterne kan kalde deres prodikter for allergivenlige for det kommer jo an på hvad man er allergisk overfor om det er så allergivelnlig som de påstår. vores dalmatiner slår feks ud hvis han får Kingsmores allergivenlige oste knas, fordi han ikke tåler sammensætningen i produktet. Frisk ost tåler han bedre men kun i små mængder.

Redigeret af linda-hvid
tilføjelse.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Templewind

Tak for svaret.

vi har fået ham fra dyreinternat, og han får det samme foder som han fik der. Hypo-allergenic fra royal canin. Hans godbidder er også fra dyreklinikken, tænker at hvis man ikke kan regne med de produkter man kan købe der, hvad kan man så stole på?

Nå men vi må jo bare prøve os frem... synd for hunden hvis han får noget, han reagerer på, men hvad kan man ellers gøre? ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret.

vi har fået ham fra dyreinternat, og han får det samme foder som han fik der. Hypo-allergenic fra royal canin. Hans godbidder er også fra dyreklinikken, tænker at hvis man ikke kan regne med de produkter man kan købe der, hvad kan man så stole på?

Nå men vi må jo bare prøve os frem... synd for hunden hvis han får noget, han reagerer på, men hvad kan man ellers gøre? ;-)

Tacco får også Royal canin Hypoallergenic men der er andre allergi mærker han ikke kan tåle, så jeg ville ikke umiddelbart bare stole på at produkterne er gode bare fordi du har købt dem der. Vi har været i gang med en laaaang proces siden tacco fik konstateret allergi. Blodprøve for at konstatere hvad allergierne var sådan groft set. Så mange besøg (vi går der stadig her to år efter ) hos dyrlæge for at få ham på ret køl og så har vi prøvet en ting af gangen og set hvad han kan tåle og hvad han ikke kan. I starten fik han KUN ris gulerødder og kogt kylling ud over tørkosten. Nu kan han også få lidt ost, royal canins dentastik, frikadelle ved meget særlige lejligheder.

Til gengæld er der tusind ting udelukket, både allergivenlige ting og ikke så allergivenlige ting.

SÅ det er en meget lang proces at komme igennem.

Vi har valgt en alternativ dyrlæge som ud over at være almindelig dyrlæge også er uddannet i kinesologi og noget med urter og alt mulig mærkeligt. Det gjorde vi fordi vi ikke ville fylde ham med medicin, som ellers havde været alternativet.

Link til indlæg
Del på andre sites