Hop til indhold

Råd om inde Aktivering


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Jeg var uheldig at falde og brække mit ben 8 dage før jul, :damn:og sidder nu her og skal prøve at Aktivere min lille prinsesse:lun: gåture får hun kun når nogle kommer forbi, ellers er det haven som hun selv kan klare,

Bella bruger megen tid med at ligge hos mig,:roll: men det kan jo også blive kedeligt, for det her tager laaaaang tid, og særligt i det vejr,???

 

håber nogle har nogle gode råd, om hvad vi kan foretage os jeg kan ikke bøje mig ned efter hende.:confused: hun får søg, (aport vil hun ikke) føler jeg er blank,

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var uheldig at falde og brække mit ben 8 dage før jul, :damn:og sidder nu her og skal prøve at Aktivere min lille prinsesse:lun: gåture får hun kun når nogle kommer forbi, ellers er det haven som hun selv kan klare,

Bella bruger megen tid med at ligge hos mig,:roll: men det kan jo også blive kedeligt, for det her tager laaaaang tid, og særligt i det vejr,???

 

håber nogle har nogle gode råd, om hvad vi kan foretage os jeg kan ikke bøje mig ned efter hende.:confused: hun får søg, (aport vil hun ikke) føler jeg er blank,

 

 

Øv hvor uheldigt. God bedring til dig...

 

Det kan minimere skrivningen hvis du fortæller hvad Bella allerede har lært?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Klikker træner du?

Så er det nemlig liiidt nemmere at belønne og lære hunden nye ting, uden selv at skulle kravle rundt og lokke ;-)

Ellers så tag og benyt muligheden for at få det lært.

 

Men benyt dig da af krykkerne.

 

Lær hende at hoppe over krykkerne, gå rundt om dem, slalom, bakke osv.

 

Kender en hvis (grav!!)hund på de par uger hun var på krykker, bla. lærte at hoppe sidelæns hen over krykkerne og alverdens andre seje ting :5up:

 

Ellers er 110 ting med en papkasse også en god aktivering - hunden får simpelthen belønning for alt den gør med papkassen, bare aldrig den samme ting to gange.

Det er altid skide sjovt og man får sådan nogle dejlig initiativrige hunde af det :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor uheldigt. God bedring til dig...

 

Det kan minimere skrivningen hvis du fortæller hvad Bella allerede har lært?

 

Bella kan :vuf:

sit

dæk

dut

feif,5

rulle

nej Tysker

pakke ud, (parpir overalt ikke lige smart i øjeblikket,

trille Boldt

ja det var lige hvad jeg her kan komme på,

vi kommer også godbider i bunden af hendes legekasse så går der tid med at tømme den,(ikke smart) hun vil ikke ryde op igen:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Se op, se ned, se th, se tv...

 

Løfte poterne en af gangen hele vejen rundt

 

Dutte sig på halen

 

Neje/bukke

 

Finde gemt genstand

 

Duftdiskriminering

 

Hviske = lille lyd

 

Slikke sig om munden

 

"Sove" = ligge på siden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Bella kan :vuf:

sit

dæk

dut

feif,5

rulle

nej Tysker

pakke ud, (parpir overalt ikke lige smart i øjeblikket,

trille Boldt

ja det var lige hvad jeg her kan komme på,

vi kommer også godbider i bunden af hendes legekasse så går der tid med at tømme den,(ikke smart) hun vil ikke ryde op igen:slem:

 

SÅ synes jeg du skulle lære hende at rydde op :-) Det er ikke så svært med en klikker, og hunde elsker jo at være "med til tingene". Kan hun hente og aflevere til hånd?

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ synes jeg du skulle lære hende at rydde op :-) Det er ikke så svært med en klikker, og hunde elsker jo at være "med til tingene". Kan hun hente og aflevere til hånd?

 

TAK for tip, det lyder rigtig godt,:5up: men hvordan:?: Bella kan godt afhente men vil ikke aflevere ved hånd, smider det hvor hun syntes, (min fejl jeg aldrig har fået hende det lært :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

TAK for tip, det lyder rigtig godt,:5up: men hvordan:?: Bella kan godt afhente men vil ikke aflevere ved hånd, smider det hvor hun syntes, (min fejl jeg aldrig har fået hende det lært :damn:

 

Så kan hun lære det nu...

 

Du kan undlade at smide emnet langt væk, men bare lige foran dig. Vis hende du har godbidder fremme og beløn kun hvis hun giver emnet til dig.

Måske bliver hun frustreret og muligvis går der lang tid med det, men det er også aktivering og tid godt brugt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...