Hop til indhold

Sele til Boxer !

Gæst Mibo
 Share

Recommended Posts

Vil have et par nye seler til mine boxere, lige nu har jeg en mystisk en til Eddie af ubestemt herkomst, den sidder mere nede på siden end på ryggen af ham og til Robin har jeg Kenjans super sporsele, men syntes den er for kraftig til daglig brug i skoven, hvor han for det meste er løs og vil så gerne bruge den til sporarbejde.

Så søger en sele der ikke er for voldsom i noget nylon/kunststof, som kan tåle havvand, sidder godt på en hund med dyb brystkasse, har trykket det rigtige sted, er rimelig nem at sætte på, ser godt ud osv. osv.

Skal jo på udstilling i Fredericia i weekenden og der er jo en del udstillere af hundeting, så der er mulighed for at se nogle forskellige, derfor var det jo rart at høre om der er nogle mærker man skulle kigge nærmere på eller holde sig helt fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den lækreste sele (nylon med foer, udviklet og designet af kenjan selv)

Jeg kommer til Fredericia både lørdag og søndag, og har den med (one-size) og du må gerne prøve den på dine vovser (hvis de kommer med) og se hvordan den sidder...

Jeg har købt og brugt den til mine schæfere og nu bruger jeg den til Gizmo (Vizsla)

Kommer med et link om lidt når jeg kommer på min computer

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den lækreste sele (nylon med foer, udviklet og designet af kenjan selv)

Jeg kommer til Fredericia både lørdag og søndag, og har den med (one-size) og du må gerne prøve den på dine vovser (hvis de kommer med) og se hvordan den sidder...

Jeg har købt og brugt den til mine schæfere og nu bruger jeg den til Gizmo (Vizsla)

Kommer med et link om lidt når jeg kommer på min computer

Bøllerne kommer ikke med :cool:

Er det denne her SELE - nylon - store hunde - 80 - 100 cm. - snapspænde - sort. | Kenjan hunde & katteartikler

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja okay, ser lækker ud, bliver den siddende samme sted uanset hvad ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er generelt ikke til ezydogs produkter, synes ikke seler/halsbånd sidder godt eller virker lækre i kvaliteten - deres produkter virker, for mig, ikke gennemtænkt :vedikke:

Super, vil ikke bruge mere tid på dem så, lyder godt med den anden, for når der somme tider bliver leget "Boxerlege" går det jo lidt vildt til :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers så ska du kigge på hurtta's y-sele, de er også rigtig lækre. Og hvis selen skal sidde godt uden at glide rundt, ville jeg gå langt udenom de seler som sidder henover brystkassen da de sjældent sidder særlig godt, desuden kan de, hvis hunden går godt fremad på spor trække hundens bryst og derved næse op af sporet, som vil få hunden til at trække endnu mere for at komme ned til den dybe fært - og det vil jo gi hunden nogle unødvendige konflikter... Selv bruger jeg enten bøttcher sele eller snoren i halsbåndet og under maven når vi går spor :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurtta`s Y-sele ser da rigtig godt ud, det var noget i den stil jeg ledte efter, har du prøvet den IRL ?

Ja den har jeg også... :engel: Har en hel del hundeudstyr :genert::engel:

Den er også rigtig god, og så er der også reflekser på, hvilket er et plus hvis man også skal bruge den på aftenturene når det er mørkt :5up: ;-)

Og så tåler den også fint snavs og vand, uden at blive totalt klam...

Er også selv helt vild med Wolfsong selerne, men når hundene har en tendens til at gå i mudder osv. så bliver de let meget klamme, pga. fleece-foret...

Jeg har selv denne model i Hurtta:

http://www.alttilhundogkat.dk/hurtta_pro_seler.6?/Generelt/HUNDE/HLSSerie/HLSHurttaPro/HurttaProY-sele.Blå/&showitem=7411

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja den har jeg også... :engel: Har en hel del hundeudstyr :genert::engel:

Den er også rigtig god, og så er der også reflekser på, hvilket er et plus hvis man også skal bruge den på aftenturene når det er mørkt :5up: ;-)

Og så tåler den også fint snavs og vand, uden at blive totalt klam...

Er også selv helt vild med Wolfsong selerne, men når hundene har en tendens til at gå i mudder osv. så bliver de let meget klamme, pga. fleece-foret...

Jeg har selv denne model i Hurtta:

http://www.alttilhundogkat.dk/hurtta_pro_seler.6?/Generelt/HUNDE/HLSSerie/HLSHurttaPro/HurttaProY-sele.Blå/&showitem=7411

Super, mon ikke der en eller anden forhandler i Fredericia der har dem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites