Hop til indhold

Weightpull(for begyndere og andre interesserede)

Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Mange tak for tråden, jeg vil læse den nogle gange og så tror jeg at jeg så småt vil træne lidt lydighed og begynde at kigge på seler, og se om det er noget for ham den firebenede herhjemme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna

har kigget lidt på de der slædehunde seler, men tænker at jeg lige så godt kan være god ved bamsen og give ham en ordenlig sele til at starte med.. Hvor skal jeg kigge??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Maik. Helt klart kæder. Og start med max 2 kg

Enig...kæder...Pablo og Victoria har trænet i henholdvis 1 og 2 år, så de har opbygget teknikken, styrken osv. jeg er gået over til tungere ting med tiden, men jeg har stadig mine kæder(og en eller to af Sarahs...:engel:) som jeg bruger til længere ture og til at starte andre op...kæden er også god fordi den laver lidt larm, så hunden vænner sig til at det der "følger efter" ikke er farligt...

Vælg kæder der ikke er alt for tykke((prøv nede i den lokale marineshop), altså stadig 5-6m tykkelse på metalet, men ikke så kraftige led...efterhånden som hunden opbygger styrke og teknik kan du nemlig sætte dine vægtskiver på kæden(hvis du bruger vægtskiver) og så samle kædens ender med brandmandshagen...skal nok lige tage et billede af hvad jeg mener, hvis jeg udtrykker mig uklart...:engel:

har kigget lidt på de der slædehunde seler, men tænker at jeg lige så godt kan være god ved bamsen og give ham en ordenlig sele til at starte med.. Hvor skal jeg kigge??

Kan ikke huske linket til hjemmesiden, men hardcoreharnesses sender til DK og laver vist nogle gode seler...:-D

Mener der er nogen herhjemme der laver dem(ved du noget om det kære søster Sarah?:engel:), men hvem de lige er er jeg faktisk usikker på..:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
hej sarafia

og i wa for nogen trin (kg) går man op ad. og i wa for ein tidsrum

Det varierer meget fra hund til hund...det vigtigste er ikke at ødelægge hundens oplevelse af træningen, ved at putte for meget vægt på...

Hellere lidt for lidt vægt, end for meget....og så vurderer du ellers på din hund hvornår den er klar til at gå op i vægt...

Som man kan se i klippet løber Pablo jo afsted med det bildæk fordi det lige er let nok, og jeg har været nødt til at smide et par store sten i dækket for at give ham lidt modspil og få ham til at lave et ordentlig træk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarafia
men jeg har stadig mine kæder(og en eller to af Sarahs...:engel:)

-NÅ DET ER DIG DER HAR SNUPPET DEM!!! :fornaermet:MØGDYR!:blink:synes nok jeg engang havde haft nogen...;-)

Mener der er nogen herhjemme der laver dem(ved du noget om det kære søster Sarah?:engel:), men hvem de lige er er jeg faktisk usikker på..:oops:

-Johnny fra ABA laver seler, men ellers bestil fra Tablerock harnesess i USA. De har en leveringstid på ca. 3 uger og laver HAMMER gode seler. og Sara der har det er eftersigende en rigtig sød pige også og vant til at handle med os skøre danskere:5up:

Se herover:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarafia
Det varierer meget fra hund til hund...det vigtigste er ikke at ødelægge hundens oplevelse af træningen, ved at putte for meget vægt på...

Hellere lidt for lidt vægt, end for meget....og så vurderer du ellers på din hund hvornår den er klar til at gå op i vægt...

Som man kan se i klippet løber Pablo jo afsted med det bildæk fordi det lige er let nok, og jeg har været nødt til at smide et par store sten i dækket for at give ham lidt modspil og få ham til at lave et ordentlig træk...

Husk også at drag med dæk med vægt svare meget godt til træk med den store vogn da modstanden på f.eks vores grusbane i ishøj giver høj modstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

hehe...ja jeg har nogle kæder og nogle gamle "weider" vægtskiver som vist også er dine...:oops:...

Husk også at drag med dæk med vægt svare meget godt til træk med den store vogn da modstanden på f.eks vores grusbane i ishøj giver høj modstand.

det giver nemlig noget modstand, så det er ik lige det man skal gøre som det allerførste....men det er en god øvelse når man engang når til cart-niveau og måske ik lige kan have en vogn med alle vejne...:engel:...

Men kæderne er absolut fantastiske og gode på mange måder...nemme at have med osv osv...

Pablo har trukket 50-60kg fladt på jorden på min slæde(den der jernslæde jeg havde med til Broholm, tror jeg ihvertfald jeg havde)...men jeg ved ik lige hvordan man omregner det til vogn...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
ja det er vidst mine;-) Men ok, du må godt beholde dem:blink:

Ja kan han det med de 50-60 kg så er Carten jo INGENTING til showet.

Wee...:-D...takker...

Pablo er også en maniac....:-D...men tror det er Vics time to shine...så må han næste gang...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
ha ha ja havde glemt du ikke havde bilen...forestiller mig lige pabbe i vildskab i toget:klap::klap::mrgreen::mrgreen: nok meget godt at nøjes med Vic:banan:

hehe...han ville være så udmattet når vi nåede frem, at det ville blive et meget kort show for hans vedkommende...han er og bliver en tonser...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Dogfather bor i Jylland. Vi træner hver uge.

:blink: det ved jeg da godt - i en papkasse på gågaden i Kolding :engel: Ej, pjat han havde skrevet, at han stillede op med Victoria på Amager, så det kunne jo være at han også kom til Ishøj. Har prøvet at skrive til ham, men han gad ikke svarer mig :fornaermet::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites