Hop til indhold

Hunden gør


Gæst Isa/DeLaCreme
 Share

Recommended Posts

Gæst Isa/DeLaCreme

Jeg er ret knyttet til en hund min veninde har. Det er en 10 kgs terrierblanding. Hende og jeg går meget tur (mellem 3-5 om ugen) + jeg kommer i hjemmet som veninde. Hun har altid været en meget gøende hund. Men ejerne siger den lige får en extra tand når jeg kommer. Er det glæde/forventning? Hendes gøen er meget intens og høj og skinger så det driver os egentlig til vanvid. Men det kan hun vel ikek gøre for og bør man irettesætte en hund der gør fordi den er glad ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Du kan stille dig selv spørgsmålene:

 

Hvad forventer hunden af din ankomst, hvad medfører denne for hunden?

Det kan give dig svar på, om hunden gør af glæde og forventning.

 

Næste spørgsmål kunne være: Bør man irettesætte en hund, som giver udtryk for en følelse?

 

Dér tror jeg, du har dine svar :lol:

 

Hvis en hund ikke har lært selvkontrol (og det er ejerens opgave at lære den det) så kan den ikke gøre for at den ikke kan "have det i sig" men bliver nødt til at udtrykke sig med lyd for at komme af med den indre spænding en situation udløser.

 

For hundens og andres skyld kunne det være en god ide at lære den selvbeherskelse, så den ikke gør så voldsomt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...