Hop til indhold

Her er min elskede Baz...


Gæst Anja Kjær Holst
 Share

Recommended Posts

Gæst Brylle

Det er nu noget helt specielt at få sin lille hvalp hjem.

 

Vi er på vores 4. hund, som nu er næsten 19 mdr. (vores andre hunde blev desværre ikke så gamle)

 

Jeg havde frygtet lidt, at få en 8 ugers hjem igen, da det var 9 år siden vi havde haft en lille hvalp. De første 14 dage/nætter var lidt hårde.

 

Men med en solid indsats, var han næsten renlig (når vi var hjemme), sov alene hele natten (uden tissetår) og kunne være alene på bare 14 dage.

 

Nu ved jeg ikke, om I har haft hund før, men husk, at alt de hunden ikke må når den bliver stor, må den heller ikke når den er lille.

 

Heldigvis går der ikke lang tid, før man slet ikke kan huske, hvordan det var IKKE at have hund.

 

Rigtig meget held og lykke med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anja Kjær Holst

Hehe jeg har haft hund da jeg boede hjemme... Men det er da lidt spændende med sin helt egen og jeg skal gøre så den bliver en god hund...

 

Men den bliver ikke meget større end den er nu... Men det er dejligt med en lille basse i hjemmet... Selvom den sover meget :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Brylle

Hej Anja

 

Ikke for at virke belærende, men husk, at en lille hund også skal opdrages. Det er rarest for alle parter, med en lydig hund.

 

Ja - de små sover meget, men det går jo over når den bliver lidt ældre. Hunde i naturen sover ca. 14-16 timer i døgnet.

 

Sov godt i nat - hvis du får lov :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Brylle

Det lyder som om du har helt styr på det hele. Hvalpetræning er guld værd. Både for dig og hunden. Især mht det sociale.

 

Jeg har altid gået til træning med alle mine hunde. Både lydighed og agility. Det er skønt at dyrke hundesport, på et eller anden plan.

 

Nogle har jeg trænet på hyggeniveau, andre på konkurrence niveau. Jeg kunne ikke forestille mig, at undvære den kvalitetstid med min hundebasse.

 

God fornøjelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anja Kjær Holst

Jamen jeg glæder mig også helt vildt til at komme til hundetræning... Men det er lige med at finde det rigtige sted osv... Det synes jeg er en djungle... Ved du hvad det plejer at koste sådan et kursus... Bare alm lydighedstræning

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Brylle

Jeg tror priserne svinger meget. Jeg går i en forening på Amager, som jeg selv syntes er billig.

 

Jeg giver for medlemskab + 15 gange lydighed + 15 gange agility - 500 kr.

 

Jeg tror bare du skal igang med at lede på nettet, men du kan jo kigge på DKK eller AOF og se om de har nogle kurser. Måske kan DCF også tilbyde noget (dansk civilhundeføre forening)

 

Du skal helst igang så hurtigt som muligt, da det er nu, din hund er mest åben for prægning på nye ting.

 

Ellers skal du selv huske at introducere ham for forskellige ting. Biler, cykler, busser, tog, børn, mænd, kvinder, andre hunde, støvsuger, opvaskemaskin osv osv.

 

Hilsen Brylle

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...