Hop til indhold

Fra irriterende løs hund, til en god oplevelse!


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Gæst Sitto

Jeg har lige været ude og gå en tur med Vaks - vi gik ned i parken, da jeg lige ville træne lidt med ham. Da vi kommer derned løber der en Golden Retriever løs, mens ejerne sidder på bænken - jeg bliver derfor i den modsatte ende, så Vaks og jeg kan træne uforstyrret, hvilket også går rigtig fint i et stykke tid, indtil hunden får øje på os!

 

Den begynder at løbe op mod os og kommer helt hen - ejerne kommer op for at hente hunden, som ikke lystre når de kalder. Jeg er ved at blive lidt småirriteret over at skulle forstyrres i vores træning af løs hund som ikke høre efter!

Men ejerne kommer op og takker for at jeg holdt hunden - mens vi så står der med hundene i snor, begynder begge hunde at ligge op til leg med hinanden - vi slipper dem derfor løs og straks er der den helt store fangeleg i gang. Vaks synes det var ren fest at nogen gad løbe efter ham, og Golden Retrieveren gør alt hvad den kan for at følge med Vaks, men det lykkes ikke rigtig - så den løber halsende og småpivende bagefter ham, fordi den ikke kunne følge med. :lol:

 

Mens hundene tonser rundt i hele parken, falder vi i snak - ejerne og jeg - de spørger om råd til at hunden ikke rigtig lystre dem, og jeg fortæller og fortæller, de lytter og virker meget åbne for at tage imod råd til hvordan de kan træne hunden. De spørger meget interesseret ind til hvilken hund jeg har, hvor længe jeg har trænet, hvor meget erfaring jeg har med hunde osv., og da vi kommer ind på at jeg her den 28. maj påbegynder træneruddannelsen og har trænet i DCH Bording siden 2004, spørger de meget interesseret ind til hvad det er for en klub og hvordan de kan kontakte dem, da de meget gerne vil gå til træning med deres hund. :5up:

 

Da hundene er ved at være godt trætte efter at have tonset rundt og lege fangeleg i hele parken, går vi hver til sit igen - ejerne takker mange gange for rådene og oplysningerne om klubben - så nu må vi se om de får sig tilmeldt dernede. :-D

 

Hvor er det da fantastisk at kunne gå fra at være ret irriteret over en løs hund som ikke lystre og i stedet forstyrre vores træning - til at gå derfra med en dejlig følelse af at have hjulpet dem, mens hundene har haft en fest sammen. De legede bare SÅ godt sammen, og Vaks var lykkelig for at have en som gad lege fangeleg med ham. :banan: Håber vi møder dem igen. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Det er ikke rigtig solskins historie, hvor er det bare skønt at det kunne ende så hyggeligt.

 

jeg krydser fingre for du møder dem igen og at de får tilmeldt sig trænning :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KatjaS

Fantastisk. :klap:

 

Her får man som regel bare en eller anden flabet kommentar, når folk henter deres hunde :???:

 

Når det er sagt, så kunne min egen hunds indkald blive bedre, men vi arbejder også med det, og han er ikke til gene for nogen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...