Hop til indhold

Malteserhvalp vægt ?

Gæst Jabarr
 Share

Recommended Posts

Gæst Jabarr

Hej folkens

Jeg har en malteserhvalp på 4 måneder, som vejer 4,2 kg er det i overkanten ?

Jeg har læst mig frem til at de skal veje 3-5 kg når de er voksne.

Jeg fodrer ham med 80 gram Oliver´s start om dagen fordelt over 3 måltider som han kaster i hovedet og jeg holder meget igen med snacks :).

Håber i kan hjælpe mig :)

På forhånd tak

Jabarr

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Ja, det lyder som om vægten er lige i overkanten, når han ikke er ældre, men har ikke forstand på malteresere og hvor hurtigt de skal vokse... Hvad med at spørge opdrætter til råds? Eller hvad siger dyrlægen til hans ernæringstilstand?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej folkens

Jeg har en malteserhvalp på 4 måneder, som vejer 4,2 kg er det i overkanten ?

Jeg har læst mig frem til at de skal veje 3-5 kg når de er voksne.

Jeg fodrer ham med 80 gram Oliver´s start om dagen fordelt over 3 måltider som han kaster i hovedet og jeg holder meget igen med snacks :).

Håber i kan hjælpe mig :)

På forhånd tak

Jabarr

Det kommer jo meget an på hvor stor din hvalp ellers er? mærk på den om den føles fed?

Jeg ville aldrig selv sætte en hvalpe under 6 måneder(de små racer) på slankekur.. Det er nemt nok at få hundene til at tabe sig..Det er meget sværere at få dem til at tage på..

En tyk hvalp er ikke nødvendigvis en tyk voksen hund.

80 gram foder lyder af helt vildt lidt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lumen

Jeg ville også passe meget på med at begrænse en hvalps foder. En hvalp er jo genetisk programmeret til at blive en vis størrelse og prøver man at styrer det ved at formindske foderet, kan man for alvor skade hans stofskifte. Jo mere du begrænser hans mad, jo mere lærer du hvalpens krop at nedsætte sit stofskifte for at spare på kalorierne.

Min hvalp har fri adgang til foder hele dagen/aften/natten og tømmer hun skålen, får hun bare hældt mere op.

Det virker som om din hvalp får for lidt mad -du siger han kaster det i hovedet. Det er klart han støvsuger skålen når han får chancen for det. Lad ham spise til han er mæt.

Link til indlæg
Del på andre sites