Hop til indhold

Nina Ottosson Memory? Og andet aktiveringslegetøj?

Gæst cyberraga
 Share

Recommended Posts

Gæst cyberraga

Nogen der kan fortælle mig om et Nina Ottosson Memory spil til 125 kr. er pengene værd?

Jeg har læst herinde at folk er ret begejstrede for disse aktiveringsspil.

Jeg har slet ingen erfaring med disse eller andet aktiveringslegetøj i det hele taget.

Vi har købt en del varianter at foder-bolde/terninger/mv. Størst glæde har vi dog haft af en sodavandsflaske til samme formål.

Jeg er åbenbart lidt gammeldags hvad hunde angår, men det er også min første hund. Jeg synes det er lidt langt ude nogle af de ting man kan købe til hund :blink:

Men jeg har nemlig en meget aktiv hund, så hvis jeg også kan aktivere hende endnu mere herhjemme ville det da bare være dejligt - så alle forslag og råd tages imod med kyshånd ^^

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard

1) Du kan gemme godbidder rundt omkring og lade den søge efter dem.

2) Med 5-7 plastikkopper fra fx. ikea kan du skiftevis gemme en godbid under en og så skal din hund identificere hvilken.

3) Dernæst kan du ligger godbidder imellem, mens du stabler dem ovenpå hinanden. Start dog bare med 2 kopper her.

4) Med nogle ringe og en pind (ligesom babylegetøjet), kan du træne at hunden skal få alle ringe ned over pinden.

5) Læg godbidder i et tæppe og lad hunden søge efter dem.

6) Lav godbids søg i højder ved at 'gemme' godbider på grenene af en busk eller stamme.

7) Du kan træne din hund i at rydde sit legetøj op.

8) Du kan træne din hund til at lægge beskidt vasketøj i opvaskemaskinen.

9) En godbid under en fresbee, så hunden skal vende den...

10) osv osv osv... kun fantasien sætter grænser

Der er dertil også billigere versioner af Nina Ottosen. Jeg synes nu de er ret sjove, da min hund er synes de er sjove - og så skal jeg ikke opfinde den dybe tallerken selv...:blink: Men han synes også alt det andet er sjovt sååå...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har to spil, med at skubbe plader og kunne bruge et tandhjul- men hunden gennemskuede begge spil i 1. hug som 7 måneders-lægger jeg det foran ham- er det bare "another day in the park" Så for mig var det en for stor investering til det kunne svare sig

Den bedste legeudfordring jeg kan give ham er enten nye indpakningsformer,som han skal løse (feks rulle godbider i et håndklæde og binde sammen,) 3-4 papkasser ind i hinanden og lukket forskelligt, en sok med godbid i paprør, flaske i snor, der skal drejes for at godbiden ryger ud, godbider i snor, hvor han skal trække i snoren for a tfå guffen. jeg har selv syet nogle tæpper sammen med tonsvis af huler i. I det hele taget er det sjovest for ham at vi leger med indpakning nærmere end det der er i pakken. Det er ligesom små børn og legetøj- kasserne er fedest.

altså efter min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cyberraga
11) træne den til at lukke skabslåger

Hmmm... hun har først lige lært - i en alder af 4 år - at åbne døre udad (kan stadig ikke indad, ved ikke om de skal kunne dette?)... altså hun kan skubbe dem åbne :klap:

Ellers klynker hun bare til nogen kommer og hjælper hende :genert:

Hun kan heller ikke gø, men det er nu egentlig fint nok :pift:

Vi laver ofte det med at søge efter foderet, men mest udenfor - men kan jo sagtens gøre det indenfor også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard
Hmmm... hun har først lige lært - i en alder af 4 år - at åbne døre udad (kan stadig ikke indad, ved ikke om de skal kunne dette?)... altså hun kan skubbe dem åbne :klap:

Ellers klynker hun bare til nogen kommer og hjælper hende :genert:

Hun kan heller ikke gø, men det er nu egentlig fint nok :pift:

Vi laver ofte det med at søge efter foderet, men mest udenfor - men kan jo sagtens gøre det indenfor også.

Bortset fra døren.... er det umiddelbart ikke smart at lære hende at åbne ting... ender ofte i hjem uden mad pga. åbnet skabslåger,skuffer, bøtter osv:blink: men lukke tingene efter dig var mere det jeg mente...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cyberraga
Det er ligesom små børn og legetøj- kasserne er fedest.

altså efter min mening.

:slem:

Nemmerlig :blink: Vi har jo som sagt også haft mest glæde af en sodavandsflaske fremfor ... ja, vi er vel oppe på 5 forskellige foder-aktivitets-bolde :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cyberraga
1) Du kan gemme godbidder rundt omkring og lade den søge efter dem.

2) Med 5-7 plastikkopper fra fx. ikea kan du skiftevis gemme en godbid under en og så skal din hund identificere hvilken.

3) Dernæst kan du ligger godbidder imellem, mens du stabler dem ovenpå hinanden. Start dog bare med 2 kopper her.

4) Med nogle ringe og en pind (ligesom babylegetøjet), kan du træne at hunden skal få alle ringe ned over pinden.

5) Læg godbidder i et tæppe og lad hunden søge efter dem.

6) Lav godbids søg i højder ved at 'gemme' godbider på grenene af en busk eller stamme.

7) Du kan træne din hund i at rydde sit legetøj op.

8) Du kan træne din hund til at lægge beskidt vasketøj i opvaskemaskinen.

9) En godbid under en fresbee, så hunden skal vende den...

10) osv osv osv... kun fantasien sætter grænser

Der er dertil også billigere versioner af Nina Ottosen. Jeg synes nu de er ret sjove, da min hund er synes de er sjove - og så skal jeg ikke opfinde den dybe tallerken selv...:blink: Men han synes også alt det andet er sjovt sååå...

Tak for alle de dejlige forslag - de kan helt sikkert bruges til noget :) Og jeg vil også kigge på spillene - og måske også prøve nogle billigere versioner :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976

Jeg har 2 aktiveringsspil fra Nina Ottosson til min labrador. Han fandt også rimeligt hurtigt ud af dem, men så veksler vi mellem dem, foderbold og fodersøg i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cyberraga

Nåh men i dag fik vi prøvet det med at stille plastikkopper op på en række og så skulle hun tage den hvor godbidden var under :mrgreen:

Vi prøvede at stable kopperne og have godbidder imellem kopperne.

Vi prøvede den med frisbee'en.

Jeg tog også og smed en godbid i en sodavandsflaske og satte prop på. Så skulle hun tage proppen af for at få godbidden. Det gjorde hun meget den første tid vi havde hende (også dem med sodavand i :mrgreen: ). Der var lidt begyndervanskeligeheder, men de sidste tre gange (af fem) gik det som smurt... og nu kan hun så slet ikke finde ud af det mere :vedikke:

Nåh på den igen i morgen :mrgreen:

Ja jeg er altså ikke så avanceret. Jeg synes det er svært at opdrage en hund og få den til at lave tricks. Jeg kan slet ikke se "the big picture" for mig så jeg går helt i stå og/eller laver det jeg selv kan overskue (og det er ikke meget :shock: ).

Der er mange sjove tricks jeg godt kunne tænke mig at lære hende, men jeg kan ikke rigtig komme igang, fordi jeg ikke selv tror på at jeg kan gøre det. Lære hende det :oops:

Jeg er også rigtig glad for at hun var renlig da vi fik hende, for det synes jeg altså er noget af et mesterværk, at lære en hund :mrgreen::oops: Jeg kan simpelthen ikke forstå det :vedikke::oops:

Vi har gået til hundetræning med hende, men det blev ikke til meget mere end en 3-4 gange, da vi begge rendte ind i sygdom i den periode. Så det blev jo hurtig glemt :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du synes det er sjovt at lave tricks med din hund, så kender jeg (og en masse andre herfra HF :mrgreen:) et rigtig godt sted at gå til træning.

Det ligger i Ballerup og trænerne er super gode (den ene er verdensmester i dogdancing :5up:) og de ved en ting eller to om tricks :-D

Jeg skal selv starte på trickholdet her d.11. juni, som skal være afveksling til deres rally hold, som min hund, Nana, er blevet lidt træt af.

aktivthundecenter.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cyberraga
Hvis du synes det er sjovt at lave tricks med din hund, så kender jeg (og en masse andre herfra HF :mrgreen:) et rigtig godt sted at gå til træning.

Det ligger i Ballerup og trænerne er super gode (den ene er verdensmester i dogdancing :5up:) og de ved en ting eller to om tricks :-D

Jeg skal selv starte på trickholdet her d.11. juni, som skal være afveksling til deres rally hold, som min hund, Nana, er blevet lidt træt af.

... og til det hold må man gerne komme med en 4 årig vovse der intet kan (andet end at være super charmerende naturligvis :mrgreen: )?

*lol* Nu brokker spamfilteret sig over at jeg quoter dit link :roll::rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

... og til det hold må man gerne komme med en 4 årig vovse der intet kan (andet end at være super charmerende naturligvis :mrgreen: )?

*lol* Nu brokker spamfilteret sig over at jeg quoter dit link :roll::rolleyes:

Ork ja, ALLE kan være med.

Sofie giver en opgave, som starter fra nul - kan man øvelsen, får man ikke lov til at hvile på laurbærene - hun laver så bare øvelsen sværere for den/de som kan.

Eksempel: Få hunden til at gå rundt om en pind, der er stukket i jorden.

Hvis din hund kan øvelsen, kan hun finde på at bede dig om at lære hunden at gå¨baglæns rundt om pinden.

Så, der er plads til alle og det er SJAWT :mrgreen:

Og som hun skriver: Alle hunde kan deltage på dette hold. Der vil blive taget udgangspunkt i den enkelte hund og fører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cyberraga
Hun er bare dygtig, hende Anja

Vi gik der i vinter, manden og vores nye hund kunne intet, Petrine og jeg var ret gode, alle gik hjem med succes og havde lært nyt HVER gang :5up:

Det lyder godt - det vil jeg da se frem til :blink: Selvom jeg også er lidt nervøs - vi kan jo intet :genert:

Nu har jeg som sagt tilmeldt os, men er alligevel lidt i tvivl om denne her på tilmeldningsskemaet:

Særlige Hensyn? <--- hmmm, hvad skal det betyde? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

selvom jeg også er lidt nervøs - vi kan jo intet :genert:

Efter 7 uger kunne Zamzam stadig ikke 'sit' - alligevel havde manden og Zamzam haft en rigtigt god oplevelse og var begge meget glade for undervisningen, HVER gang var de nået et lille skridt i en eller anden retning.

Så glem det nervøs-noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cyberraga

Jo, men min hund er ikke 7 uger - den er 4 år :shock:

Men hun kan da sitte - sådan nogenlunde... og hvis det ikke virker, så prøver hun at dække :genert:

Men jeg tror ikke jeg behøver skrive noget under "Særlige hensyn" - vi har i hvert fald aldrig nogen problemer når vi mødes med andre hunde :hundifart::yeah:

Hmmm... nu når jeg tænker mig om var din hund nok heller ikke 7 uger... så meget ved jeg om hunde... eller ikke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites