Hop til indhold

Krystaller i Urinen


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Gæst Stitch
Vi har lige været i sommerhus i to dage, og Ninja kan absolut ikke tåle Royal Canin Urinary :cry:

 

Vi har prøvet alt - blande det op med ris og kylling. Blødt det op i vand og derefter blandet med ris og kylling. Blandet meeeeeget få gram af det i ris og kylling. Vi har endda prøvet kun at give hende RC for at se om det kunne være ris hun ikke kunne tåle.

 

Det vil bare ikke blive i hendes mave, så hver aften kastede hun op 2-3 gange indtil maven var tømt.

 

Idag har vi kun givet hende ris og kylling og der har ingenting været. Ikke engang en køretur på 2 timer kunne fremprovokere opkast - så det er helt sikkert specialfoderet hun ikke kan tåle.

 

Dybt suk.

 

Vi må ringe til dyrlægen og høre ham hvad søren vi så gør :hmm:

 

Den gode nyhed er at hun er i total hopla, ser umiddelbart ikke ud som om hun er mærket af det :banan:

Nejnejnej :megaked:

 

Det er jeg virkelig ked af at høre, Hewlett. Jeg havde virkelig håbet at vi kunne sparre (positivt) med hinanden når nu vores forløb minder så meget om hinanden.

 

Jeg gav Mack lidt yoghurt naturel de første dage da antibiotikaen påvirkede hans mave lidt, men nu er den okay.

 

Hvad siger dyrlægen?

 

Det må da være muligt at prøve andre mærker end RC som også laver foder til netop dette problem.

 

Nu kan jeg se at din hund er en blanding - er der dalmatiner i hende? For de døjer ihvertfald med problemer med urat-sten ligesom engelsk bulldog.

 

Jeg kan se at Royal Canin ihvertfald laver dalmatiner-foder - som netop er har et lavt indhold af purin (det der skaber urat-sten):

 

"Lave niveauer af purin hjælper med at mindske udskillelse af urinsyre i urinen og reducerer dermed risikoen for dannelse af urinsten (Uratsten). Dalmatien 22 Adult er specielt udviklet, så det indeholder proteiner med lavt purinindhold."(fra Royal Canins hjemmeside)

 

Ved slet ikke om det er relevant for dig, men vil gerne hjælpe hvis jeg kan.

 

Håber virkelig at jeres dyrlæge kan finde et andet foder som Ninja kan med :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke dog en redelighed. Jeg håber I snart finder en løsning på foderproblemet.

 

Jeg tænker, at det kan jo være, at Ninja kan tåle et andet specialfoder. Da vi begyndte at skifte Nelson over på specialfoder blev han meget dårlig af Specific (opkast mm), men på Hills gik det fint. Jeg ved at både Specific og hills også laver foder til hunde med urinsten. Så måske et andet mærke fungerer bedre for jer? Vores dyrlæge har smagsgaranti, så jeg fik pengene tilbage for det første foder, og kunne så købe nyt.

 

Rigtig god bedring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nejnejnej :megaked:

 

Det er jeg virkelig ked af at høre, Hewlett. Jeg havde virkelig håbet at vi kunne sparre (positivt) med hinanden når nu vores forløb minder så meget om hinanden.

 

Jeg gav Mack lidt yoghurt naturel de første dage da antibiotikaen påvirkede hans mave lidt, men nu er den okay.

 

Hvad siger dyrlægen?

 

Det må da være muligt at prøve andre mærker end RC som også laver foder til netop dette problem.

 

Nu kan jeg se at din hund er en blanding - er der dalmatiner i hende? For de døjer ihvertfald med problemer med urat-sten ligesom engelsk bulldog.

 

Jeg kan se at Royal Canin ihvertfald laver dalmatiner-foder - som netop er har et lavt indhold af purin (det der skaber urat-sten):

 

"Lave niveauer af purin hjælper med at mindske udskillelse af urinsyre i urinen og reducerer dermed risikoen for dannelse af urinsten (Uratsten). Dalmatien 22 Adult er specielt udviklet, så det indeholder proteiner med lavt purinindhold."(fra Royal Canins hjemmeside)

 

Ved slet ikke om det er relevant for dig, men vil gerne hjælpe hvis jeg kan.

 

Håber virkelig at jeres dyrlæge kan finde et andet foder som Ninja kan med :ae:

 

Nej der er ikke dalmatiner i hende :blink:

 

Og hun kan simpelthen æde alt muligt mærkeligt uden af vi kan mærke det på hendes afføring. Så jeg vil bestemt påstå at Ninja ikke har sart mave på nogen måde. Det var åbenbart bare et rigtig skidt foder at give hende når vi ikke havde et andet foder, men kun ris, at køre det over på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke dog en redelighed. Jeg håber I snart finder en løsning på foderproblemet.

 

Jeg tænker, at det kan jo være, at Ninja kan tåle et andet specialfoder. Da vi begyndte at skifte Nelson over på specialfoder blev han meget dårlig af Specific (opkast mm), men på Hills gik det fint. Jeg ved at både Specific og hills også laver foder til hunde med urinsten. Så måske et andet mærke fungerer bedre for jer? Vores dyrlæge har smagsgaranti, så jeg fik pengene tilbage for det første foder, og kunne så købe nyt.

 

Rigtig god bedring.

 

Vi var rigtig heldige at dyrlægen havde åbent igår grundet en kunde, så nu har vi fået Specific hjem som hun fik første gang igår - 50gram med ris og kylling. Og hun har ikke kastet op i nat :banan:

 

Dyrlægen sagde dog at Royal Canin var det bedste fordi det var lidt hårdere ved krystallerne, men forklarede også at det derfor godt kunne være hårdt for maven (hvilket jeanetteH også havde sagt).

 

Så planen er at hun får dette Specific i en uges tid, og så begynder vi om vi kan blande Royal Canin ind over ganske langsomt - måske over en måned.

 

Edit: Og tak :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
Vi var rigtig heldige at dyrlægen havde åbent igår grundet en kunde, så nu har vi fået Specific hjem som hun fik første gang igår - 50gram med ris og kylling. Og hun har ikke kastet op i nat :banan:

 

Dyrlægen sagde dog at Royal Canin var det bedste fordi det var lidt hårdere ved krystallerne, men forklarede også at det derfor godt kunne være hårdt for maven (hvilket jeanetteH også havde sagt).

 

Så planen er at hun får dette Specific i en uges tid, og så begynder vi om vi kan blande Royal Canin ind over ganske langsomt - måske over en måned.

 

Edit: Og tak :hjerte:

Super nyhed - håber det fortsætter i positiv retning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...