Hop til indhold

Løs hund i haven - Frustrationer

Gæst SikkeEtHundeliv
 Share

Recommended Posts

Gæst SikkeEtHundeliv

Jeg skal lige ud med galde.

For 1 times tid siden kom en løs hund hen til vores have og vores hunde skældte selvfølgelig ud.

Jeg prøvede at få dem ind og ville jage hunden væk eller få fat i den.

Det endte med hunden hoppede over vores hegn og hæk og hundene begyndte at slås.

Vores hunde får den så jagtet ud af haven og vi får vores hunde indenfor. Der er heldigvis ikke sket dem noget.

Tror I så ikke den løse hund hopper ind i vores have igen og jeg får fat i den - Lukker vores hunde væk og den løse hunden igennem huset og så går jeg ned af vores vej fordi jeg ved hvor den kommer fra.

På vej ned til ejeren møder jeg et ungt par som kalder på den og jeg vender rundt og spørger om det er den de leder efter og det er det.

Jeg fortæller der ryger en klage til boligforeningen og politiet afsted imorgen.

Det er nemlig ikke 1 gang det er sket.

Den er jævnligt løs og hopper ind i vores have.

Jeg har før mødt ejeren og sagt den "besøger" os men der er så åbenbart ikke sket mere i den sag.

Jeg møder en mand der fortæller at ejeren og hunden har været på dagsordnen flere gange fordi den hopper ind til alles hunde i haverne på vejen.

Det har så tydeligvis ikke hjulpet en disse.

Jeg finder formanden til boligforeningen og er på vej til ham da jeg ser det unge par fra før stå og snakke med en ung fyr.

Jeg fortæller dem lige i forbifarten min plan om en klage.

Den unge fyr bliver panisk og spørger om han må snakke med mig og det må han da.

Han fortæller han skulle passe hunden for ejeren er ved at flytte.

Hunden er så hoppet over hans hegn han har lavet og er stukket af.

Han giver mig navnet på ejeren til hunden og går med over til formanden.

Efter jeg har fortalt formanden hvad der er sket fortæller han at det er sket mange gange og at jeg skulle kontakte boligforeningens hovedkontor og politiet.

Jeg ringer så til politiet da jeg er kommet hjem og får fat i en dame der fortæller at jeg skal have fat i hunden og beholde den indtil de kan sende en vogn ud eller jeg kan ringe i åbningstiden imorgen og få dem til at starte en sag.

Havde jeg haft hunden i hænderne og ringet til dem kunne internatet i Gram have hentet den efter politiet havde hentet den.

Så nu sidder jeg her og er stadig rystet over hele situationen og møghamrende frustreret på hundens vegne over den har sådan en ligeglad ejer.

Føler jeg burde gøre en masse men ved sgu ikke hvad.... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites