Hop til indhold

Hej Alle


Gæst AnjaPat
 Share

Recommended Posts

Gæst AnjaPat

hej håber der er en af jer derude, der kan hjælpe mig.

Jeg er på jagt efter en chihuahua, men det skal være en mini chihuahua på ca 1 kg- 1,5 kg.

Er der nogle af jer der ved hvor man kan købe sådan en?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til!

 

Jeg tror det du leder efter er en teacup chihuahua, altså termet for unormalt små chihuahua'er - må jeg spørge hvorfor det skal være denne "udgave"?

De er svære at finde, og der bliver ofte taget usandsynligt mange penge for dem - de er ofte uden stamtavle og er et yndet mål for hundehandlere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes ikke teacup chihuahuaer hos seriøse opdrættere. Det udtryk er brugt af hundehandlere, som vil tjene ekstra penge på det ekstreme.

 

Jeg vil anbefale dig, at kontakte en seriøs DKK chihuahua opdrætter, og så kan du evt. fortælle om dit ønske, og håbe at du kan få en af de mindre hvalpe i kuldet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnjaPat

Fordi jeg altid har ønsket mig en lille korthåret chihuahua. Synes de er sindsyg søde. Men kan bare ikke få fat i sådan en nogle steder, ser det ud til. Derfor jeg spurgte om hjælp herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi jeg altid har ønsket mig en lille korthåret chihuahua. Synes de er sindsyg søde. Men kan bare ikke få fat i sådan en nogle steder, ser det ud til. Derfor jeg spurgte om hjælp herinde.

 

Det ER også en dejlig race, jeg har selv to - men jeg synes måske det er en lidt.. forkert tilgang til hvalpekøb?

Racen svinger mellem 1,5-3kg - så mht. vægt er der ikke stor forskel, tilgengæld er det aldrig godt at vælge hund udelukkende på udseende.. og at den skal være 500gr under strandart er måske ikke den optimale grund..

 

En chihuahua kræver også rigtig meget, den kræver aktivering og motion - meget mere end man måske skulle tro..

Jeg ville se stort på om den vejer 1,5 eller 2,5 kg som udvokset, det som bør være vigtigst er opdrætter - hvordan er den blevet til? Er det en ups'er? Har den DKK stamtavle? Hvordan er den vokset op? Hvordan er forældrene?

Ellers kan du ende med en hund som ganske vist er lille - men som har problemer så som seperationsangst, racerelaterede sygdomme eller andet.. Dét er ikke morsomt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnjaPat

Ja det er rigtigt men 1,5 kg er også helt fint, og vil selvfølgelig have en sund hund.

Spørgsmålet er bare hvor jeg kan købe sådan en. Så jeg er sikker på den ikke bliver 3 kg.

Vil jo gerne have en man kan have med overalt, og kan bære hvis den bliver træt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er rigtigt men 1,5 kg er også helt fint, og vil selvfølgelig have en sund hund.

Spørgsmålet er bare hvor jeg kan købe sådan en. Så jeg er sikker på den ikke bliver 3 kg.

Vil jo gerne have en man kan have med overalt, og kan bære hvis den bliver træt.

 

Altså hvis du køber fra en DKK opdrætter - så vil begge forældre være udstillede, og de holder sig derfor under 3 kg da alt derover vil være diskvalificerende..

Derfor er du ret sikker på at få en racetypisk hund - og det under 3kg.. De fleste chihuahuaer er omkring 2kg idag, mindre ville gøre en evt. fødsel for en tæve meget risikabel..

 

Kig på DKK's hvalpeliste - så er du godt begyndt :-D Det kan sagtens være man må vente, men hey - hvad er er et par måneder ift. +10 år?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...