Gæst Gravbulleren Skrevet Juni 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 Hej. Min hvalp på ca 5 måneder vejer nu 7,8 kg! er det meget for den alder/race osv? Hun er 75% fransk Bulldog og 25 % gravhund. Hun får ikke mere end den mad hun skal have og vi fodre hende med Royal Canin hvalpefoder. Hilsen Louise og Gravbulleren Liva Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Juni 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2011 Hej. Min hvalp på ca 5 måneder vejer nu 7,8 kg! er det meget for den alder/race osv? Hun er 75% fransk Bulldog og 25 % gravhund. Hun får ikke mere end den mad hun skal have og vi fodre hende med Royal Canin hvalpefoder. Hilsen Louise og Gravbulleren Liva Kig på din hund, mærk på din hund - så har du svaret Man kan ikke skematisere hundes vægt, ligesom man i mine øjne ikke kan med mennesker. Det kommer fuldstændig an på hvordan hunden er bygget mht muskler, knogler osv. Min falder uden vægtskalaen fordi han er for høj i forhold til andre af samme race. Han vejer ca 3 kg mere end standarden siger, og han er på den slanke side når man mærker på ham alligevel. Følg din mave fornemmelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Juni 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2011 Når du føler på din hund på siden af kroppen med begge hænder, skal du kunne mærke ribbenene meget nemt, men du må ikke kunne se dem. Min chihuahua har rundet de 3kg, og maximum for racen er 3 kg, men hans ribben føles meget tydelige, og hans facon går indad omkring hofterne, så han er ikke for tyk, og er også fint proportioneret i henhold til standarden. Men han har gode, stærke knogler, hvilket ligger genetisk til ham, og det er jeg vild med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret Juni 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2011 I har begge helt ret. Og jeg synes ikke hun virker for stor eller noget og hendes riben kan man nemt mærke. Men bliver lidt i tvivl når mange siger hun ser stor ud.. Så hun er bare en stor dejlig pige med gode knogler og masser af muskler :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts