Hop til indhold

Hvalpe og granitsten


Gæst Skou
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Kan hvalpe godt gå og besørge både det stor og lillle på granitsten? uden det gør ondt i poterne på dem? Den er igang med pottetræningen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :vinken:

 

Er det den eneste mulighed der er?

 

Jeg ville selv undgå det, for hvis hvalpen vænner sig til kun at kunne besørge på på sten, så bliver det træls :-D

Desuden ville jeg være træt af at sidde og skide på sten, men ved ikke hvad en hund tænker :mrgreen:

 

Og det ER måske ikke det bedste for små fødder - hvad er det for en hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

det er en golden retriever. ja næsten, men er ved at lave et hjørne på 4 gange 4 meter med rullegræs bare så den har noget at vælge imellem :-)

 

jeg gjorde den fejl med at lægge aviser inden for et bestemt sted som den kunne tisse på. den laver stort uden for hvergang men den er ret "slem" til at gå ind og tisse selv om den render udenfor og leger. og så kom jeg til at tænke på om det evt. var noget med granitstenen der kunne spille ind også...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyyygtiiig :lol:

 

Hvor gammel er din hvalp ? Jeg tror at det er aviserne der trækker den 'ind' igen, for når de først har lært at sætte sig på et bestemt underlag, så vil de helst på det.

Prøv at være lidt tålmodig og vær helt sikker på at den har tisset inden i går indenfor igen.

 

Velkommen til iøvrigt:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan havde en gårdplads sine første 8 uger, med perlesten, fra uge 8 til 15 havde han en altan (til nødstilfælde) og en græsplane osm vi tog ham ned på maaaaaaaaaaaaange gange på en dag, hvor han gjorde hvad gøres skulle.

 

Nu er vi flyttet i hus, der er en have og så er der2x2 m perlesten. Perlestenen bruger han 6 ud af 10 gange. Nu er vi igang med at bygge en låge til Aslan, og har brugt hans "toilet" til at opbevare bræder, og hver gang han har skullet, har han været omme og se om der var plads på perle stenene.

 

Med hensyn til altanen, når vi er i sommerhus, tisser han 9 ud af 10 gange på fliserne.

 

Syntes din græs ide er rigtig god.

Link til indlæg
Del på andre sites

mange tak for det :-)...

 

hun er 10 uger idag, men meget lærenem synes jeg hun er meget god allerede til sit, bli, dæk, og komme når jeg kalder hendes navn.

 

Det er dejligt når de gerne vil lære ting og det kan de sagtens i den alder, alt med måde selvfølgeligt :-)

Der er mange hvalpe der først er renlige når de er 6-7 mdr, men med en ihærdig insats kan det sagtens gøres hurtigere. Min var renlig på 14 dage.

 

Husk det er naturligt for hvalpen at prutte og tisse hjemme på kendt teritorium, den vil sikkert ikke gøre det på gåture endnu. Det ligger dybt i dem fra 'ulvetiden' for når man er lille bitte hvalp, så vil man ikke ret gerne gøre opmærksom på sig selv, for så kan der jo komme et stort grimt dyr og snuppe en :mrgreen:

 

Held og lykke med hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er jævn god til at tisse og lave det store uden for matriklen, når vi er ude og gå, og meget nysgerrig efter andre hunde. Vi skal starte til hvalpetræning på søndag så det bliver godt, håber jeg.

 

Lige en opdatering så tissede og lavede hun kun udenfor hele dagen igår lige på nær af en gang lige da vi skulle til og i seng så smutte hun ind og tissede på gulvet den lille baryler:engel:

 

 

Hvor længe stod i op om natten for at gå ud og nat tisse med jeres lille kære ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er jævn god til at tisse og lave det store uden for matriklen, når vi er ude og gå, og meget nysgerrig efter andre hunde. Vi skal starte til hvalpetræning på søndag så det bliver godt, håber jeg.

 

Lige en opdatering så tissede og lavede hun kun udenfor hele dagen igår lige på nær af en gang lige da vi skulle til og i seng så smutte hun ind og tissede på gulvet den lille baryler:engel:

 

 

Hvor længe stod i op om natten for at gå ud og nat tisse med jeres lille kære ?

 

Det lyder jo ganske lovende, hun skal nok blive renlig hurtigt. Kan også forstå at i så er gode til at få hende ud efter mad, sove og leg.

 

Jeg kan faktisk ikke helt huske hvor længe jeg stod op om natten, men det var nok ikke mere end de første 14 dage. Det er noget med at de ganske enkelt ikke har kapacitet til at holde sig hele natten. Sørg for at få hende ud som det sidste inden i går i seng. Jeg vil umiddelbart tro at hun kan holde sig omkring 6 timer nu, for hun sover jo om natten.

 

Vi have vore i en stor papkasse hvor han ikke kunne komme ud af, så når han skulle noget, så peb han og så kom han ud. Derfor har jeg ikke sådan tænkt over hvor længe jeg var oppe om natten med ham, for han sagde jo selv til.

 

Godt at du skal starte på hvalpetræning, det er rigtig godt for dem at komme ud og møde ligestillede.

 

Pøj pøj med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...