Gæst bøvle Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Jeg kan ikke lade være med at glæde mig over at lærer noget mere for hver dag der går inden for hundesprog, og jeg er fuld af beundring når jeg anvender det og hundens reaktion:klap: jeg giver lige et eks. Vi var i den lokale grusgrav, og over for nogle hunde reagerer min lille hund mere ivrig og piben end andre gange, men når jeg stopper op og siger stop... Smiler til ham når han ser på mig, og anvender en glad stemme, så falder han hurtig, meget hurtigere ned, end hvis jeg er bestemt i tonen, som mange ejere gør i den tro at man skal have kontrollen over sin hund med bestemt og hård stemme, set den gamle træningsmetode på træningspladsen, som sidder bybt i nogen hundeejere, ink. Mig selv, men jeg er på rette vej med at anvende de bløde metoder og hundesprog, og det giver mig så meget glæde så det er fremtiden:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret September 24, 2011 Rapporter Share Besvaret September 24, 2011 Hvor er det bare skønt at høre Bøvle. Husker selv ret tydeligt de der små (STORE) situationer hvor man føler man brager igennem til hunden med at kommunikere med dem og ikke bare tale til dem. Det er en fantastisk- og kuldegysende oplevelse. Fortsat held med det :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret September 24, 2011 Rapporter Share Besvaret September 24, 2011 Du rammer fuædstændig plet med dit ordvalg i det du skriver:hjerte: fantastisk fornemmelse:banan: jeg får flere og flere positive oplevelser, og hundene opfører sig også helt anderledes overfor mig nu hvor jeg "forstår dem bedre":5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Limo Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Bøvle, må jeg spørge? Er det selvlært eller har du læst bøger om emnet, som du måske kan anbefale. Jeg er også super interesseret i hundesprog og positive metoder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Jeg er til en del kurser hos min adfærdsbehandler, som jeg har haft til saimon, og nu er vi blevet en slags hundekligge, som er sammen når der er kurser og fordrag, også selvom der ikke er behov for hjælp til saimon, så er vi sammen, og giver hinanden hjælp med evt. Fotos af hunde der viser hundesprog til hinanden, og hvis der er en hund der skal omplaceres, så smider vi en mail til hinanden:5up: men ellers har jeg lånt bøger om emnet... Lige nu har jeg gang i en bog der hedder; hunden vor ven, psykologi frem for magt...:5up: og hundens kropssprog, 100 signaler du skal forstå, som er en slags opslags og, det er godt at have, da man ikke kan huske det hele i starte:blink: og så har jeg været til træning hvor jeg har prøvet flere forskellige metoder af, men den der er bedst er det tydelige ansigtsmimik og en afslappet holdning, og selvfølgelig den rigtige timing med rosen er super vigtig:klap:(træningen er også hos min adfærdsbehandler, da der ikke er så mange hunde på holdene, og derfor er der god respons på det man laver, og hunden skal ikke forholde sig til så mange hunde af gangen:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Limo Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Tusind tak De bøger vil jeg få fat i, så kan vi jo starte der. Det er så interessant og jeg prøver at lære hvad vuffen siger til mig og bliver lidt klogere dag for dag. Tak fordi du deler Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Den her er jo næsten et must: På talefod med hunden af Turid Rugaas - køb bogen hos SAXO.com Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Den her er jo næsten et must: På talefod med hunden af Turid Rugaas - køb bogen hos SAXO.com Ja den har jeg også, men for mig giver bogen på talefod med din hund mere mening, den er enkel og lige til, jeg kan dog godt bruge turid, jeg tager lidt fra hver og ser på min hund, hvilke virker bedst, for hunde viser ikke de samme tegn/sprog overfor alle, men tager ligesom bestik af mennesket eller artsfællen, hvilke signaler de sender, derfor er det godt at suge så manget viden af forskellig art til sig:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Hunde lyver aldrig om kærlighed, det er også en kærlig bog, men den fortæller om hvor hengiven og kærlig hunden er mod sin ejer, og stoler på dig og har 100% tillid til dig, og kan kun håbe på, at du ikke svigter den, for den har ikke rigtig noget valg:hjerte: meget sød bog:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Ja den har jeg også, men for mig giver bogen på talefod med din hund mere mening, den er enkel og lige til, jeg kan dog godt bruge turid, jeg tager lidt fra hver og ser på min hund, hvilke virker bedst, for hunde viser ikke de samme tegn/sprog overfor alle, men tager ligesom bestik af mennesket eller artsfællen, hvilke signaler de sender, derfor er det godt at suge så manget viden af forskellig art til sig:klap: Er det ikke den samme bog?. Nu bliver jeg lige lidt forvirret.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Hov undskyld... Jeg skulle have skrevet, hunden vor ven, det er den der giver mig mere mening, men jeg har også turids bog... Undskyld fejlen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts