Hop til indhold

barf foder plan ?


martin
 Share

Recommended Posts

hej.

jeg har et spøgersmål.

jeg syntes at jeg har læst et sted at hunde på max 15 kg udvokset som slut vægt, skal have 10% af ders vægt.

og andre/store raser skal have 3% til 5% af ders vægt.

eller er det mig der tage fejl ?

Link til indlæg
Del på andre sites

hej.

jeg har et spøgersmål.

jeg syntes at jeg har læst et sted at hunde på max 15 kg udvokset som slut vægt, skal have 10% af ders vægt.

og andre/store raser skal have 3% til 5% af ders vægt.

eller er det mig der tage fejl ?

 

Jo, det er en meget almindelig måde at opstarte på.

 

MEN MEN MEN

 

Man skal ikke tro, at man bare kan give hvalpen mad efter procenter. Man kan starte på en procentdel og så holde godt øje med, om hvalpen taber sig eller tager på. På den måde kan man til sidst finde ud at, hvor stor en procentdel lige den hvalp skal have.

 

Jeg har en tæve på 7½ måned, som får omkring 2% af sin slutvægt om dagen.

 

Og jo større en race man har, desto mindre procentdel skal man fodre med - som regel...

 

Er det ikke noget med, at du har et par voksne hunde, som skal have en meget lille portion i forhold til deres vægt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

min hvalp som lige er blevet 13 uger får intet i nærheden af 10 % det er altfor meget , jeg ser gerne at han bliver holdt en smule for tynd da det nedsætter risikoen med mener det er over 60% for at udvikle knogle og skeletale ledproblemer da man holder hunden tynd belaster man ikke skelettet og hunden vokser langsommere :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg kopierer lige mit svar til dig fra din anden nystartede råfodringstråd :-)

 

Kan du ikke kigge i en eller flere af de mange tråde du oprettede om emnet sidste gang du råfodrede - jeg mener at kunne huske, at det meste omkring råfodring blev spurgt ind til og svaret på.

Det er bare, at bruge søgefunktionen - det er jo bla. derfor den er her :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...