Hop til indhold

Hundelem


Siiigne88
 Share

Recommended Posts

Vi havde to katte, en indhegnet have og en dertil hørende kattelem. Så kom dagen hvor lille Nova flyttede ind og vi faldt alle for hende :hjerte:Hun fandt hurtigt ud af, at hun ikke var en rigtig hund, men nærmere en slage hunde-kat. Dette så vi blandt andet, da hun begyndte at hvæse klær på kradsetræet sammen med kattene. Men i høj grad også da hun begyndte at bruge kattelemmen sammen med sine to "storebrødre" :banan:

Nu, 10 uger senere, er søde Nova, som er en chow, vokset og kan kun lige klemme sig gennem kattelemmen. Vi begynder at frygte for den dag vi kommer hjem og hun sidder fast i lemmen :shock:

Defor er vi nu ved at kigge på en større "katte"lem også kaldet en hundelem.. Og så er det jeg får brug for jeres hjælp og erfaring. Heldigt dette forum findes :klap:

Hun vejer nu 16 kg, og mangler derfor omkring små 10 kg. Jo lidt svært at sige hvor stor hun bliver, men omkring de 25 kg. Lige nu går hun, omend med lidt vrækken af måsen, gennem kattelemmen der cirka måler 17x23 cm. Vi har så kigget på staywell hundelem. Den ene er 20,9x33,1 cm (Til hund på max 18 kg) og den anden 27,7x45,1 cm. (til hund på max 45 kg) Min plan var, at det nok var rigeligt med den mindste af dem, har ikke regnet det med max kg for så vigtigt, hunde er jo bygget vidt forskelligt. Og skulle det gå helt galt måtte vi bare købe nummeret større, når hun engang blev for stor til den. Men nu tænker jeg bare: "Er jeg fuldstændig idiot at tro at hun kan gå gennem den mindste når hun bliver voksen"

Er der nogle af jer der har en hund der minder om chowen i størrelse og har hundelem, så ville det bare være fantastisk at høre om størrelsen :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at kig på racestandarden og se hvor høje chow'er bliver, der står jo højde og bredde på lemmen. Kilo kan jeg ikke helt se hvad man kan bruge sådan vildt meget til, altså en hund kan jo være vildt langbenet eller vildt kortbenet og stadig veje det samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, synes nemlig heller ikke kilo-angivelsen kan bruges til noget.

Men en chow tæve bliver mellem 46-51 cm. Men er egentlig mest i bredden jeg kan blive i tvivl.. Nu er Nova gået i seng for natten, så vil ikke vække hende, men i morgen måler jeg hende lige.. Så kan jeg få en fornemmelse af hvor meget skulderhøjde hun mangler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så skal lemmen jo sidde lidt oppe, altså den sidder ikke helt nede ved dørkarmen (ligesom kattelemmen), så du skal vel lægge et eller andet antal cm til det højdemål du har på lemmen, ved ikke hvor mange?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...