Hop til indhold

Trick. Straight/out


Gæst Anne / Holly.
 Share

Recommended Posts

Gæst Anne / Holly.

:banan: weehuu :banan:

Der er nu gået hele fem uger med masser af shaping, klikning og et hav af godtbidder og lige pludselig her til morgen forstod Holly, at hun skulle stå Straight :5up: (som jeg har valgt, at kalde det).

Lige så fint, ind foran og wup, wup, wup vender sig om, så vi kigger ligeud begge to.

 

Til jer der kender/kan øvelsen. Hvornår begyndte i at bevæge jer rundt ?

lige nu går Holly ind foran og vender sig om. Hvad er næste skridt?

Jeg skal vel klikke hende en masse, for hun bliver stående og er stabil i den position ik´?

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot :5up:

Pas på, ikke at blive hængende i samme position for længe, for så "låser" du hende ligesom fast i den adfærd. Jeg ville stille og roligt prøve at tage et lille skridt rundt, og så klikke hende når hun også laver en lille sidebevægelse, og så hele tiden bygge på, og huske at hæve kriterierne i et fornuftigt tempo :blink: Hvis hun kan kommando-ordet kan du evt. hjælpe hende lidt ved at give det, hvis hun virker helt forvirret over at du bevæger dig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne / Holly.

Kunne godt gå hen og være nervøs for, at hun bliver for fastlås.

Men omvendt er øvelsen jo, at hun skal stå helt lige/være foran mig uanset, hvor og hvordan jeg bevæger mig.

Æiih.. dumme øvelse :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også tage den, det næste trin - beløn for et lille poteskift til siden.

 

Jeg har sat kommando på øvelsen.

Straight er gå ud i positionen og out er når hun drejer rundt og det forstår hun.

Hun begyndte så selv at tilbyde at gå rundt, da hun er tosset med at gå rundt om/på ting (balje, slalompind mm.) og så roste og belønnede jeg hende rigtig meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Hvordan går det med træningen af straight?

Jeg har selv taget fat på den igen efter en længere pause... Heldigvis ligger den ikke helt gemt væk oppe i hovedet på Caia. Så hun fandt hurtigt ud af det.

Pt. forstærker jeg hende rigtig meget for at kigge ligeud, hvilket går godt, hovedet kører ikke så meget til siderne nu... Så mit klik og belønning bliver holdt lidt tilbage.

Når den igen sidder lige i skabet vil jeg tage små step og se om hun indtager positionen selvom jeg har rykket mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne / Holly.
Jeg ville også tage den, det næste trin - beløn for et lille poteskift til siden.

 

Jeg har sat kommando på øvelsen.

Straight er gå ud i positionen og out er når hun drejer rundt og det forstår hun.

Hun begyndte så selv at tilbyde at gå rundt, da hun er tosset med at gå rundt om/på ting (balje, slalompind mm.) og så roste og belønnede jeg hende rigtig meget.

 

Hehe... ja det har jeg godt lagt mærke til :-D

Mht. straight -out (dreje rundt), så går det ikke sååå godt :stupid: synes det er temmelig svært, for når jeg flytter mig en lilllebitte smule, så drejer hun hovedet og uhh.. det må hun jo ikke.

:hmm: Så hvad nu ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hehe... ja det har jeg godt lagt mærke til :-D

Mht. straight -out (dreje rundt), så går det ikke sååå godt :stupid: synes det er temmelig svært, for når jeg flytter mig en lilllebitte smule, så drejer hun hovedet og uhh.. det må hun jo ikke.

:hmm: Så hvad nu ?

 

Så er hun måske ikke klar nok? Ved ikke om det kan være det.. Altså Anja siger ofte at man hurtigt kan se/mærke på hunden hvis man går for hurtigt frem... Prøv at spørg hende inde i FB gruppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne / Holly.
Hvordan går det med træningen af straight?

Jeg har selv taget fat på den igen efter en længere pause... Heldigvis ligger den ikke helt gemt væk oppe i hovedet på Caia. Så hun fandt hurtigt ud af det.

Pt. forstærker jeg hende rigtig meget for at kigge ligeud, hvilket går godt, hovedet kører ikke så meget til siderne nu... Så mit klik og belønning bliver holdt lidt tilbage.

Når den igen sidder lige i skabet vil jeg tage små step og se om hun indtager positionen selvom jeg har rykket mig...

 

God idé. Tror jeg skal holde klikket lidt tilbage.

Dvs. få hende i straight og klik/beløn en masse gange, men med pauser imellem. Så positionen bliver meget mere stabil, uden at være fastlås :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
God idé. Tror jeg skal holde klikket lidt tilbage.

Dvs. få hende i straight og klik/beløn en masse gange, men med pauser imellem. Så positionen bliver meget mere stabil, uden at være fastlås :blink:

 

Præcis, det har hjulpet rigtig meget på vores træning at jeg holder mit klik tilbage ihvertfald, for på den måde får hun også tid til at tænke over hvad pokker hun egentlig bliver belønnet for.. Når jeg synes hun har gjort det super, giver jeg fri kommando, kaster en godbid på gulvet så hun kommer ud af position og efterfølgende beder jeg hende om at indtage straight igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...