Hop til indhold

Ang. parring


Gæst jeanette&simba
 Share

Recommended Posts

Gæst jeanette&simba

Min hund er kastraeret og er ikke interesseret i parring.

men kunne bare godt tænke mig, at vide hvor seriøst hundeejer tager det?

har kigget lidt i bloggende herinde og det virker endelig mere som om, at man

vil parrer sin hund fordi man vil tjene penge?:roll:

- kommer til, at tænke mere på de Hunde som bliver smidt i papakasse og smidt ved en vej:hmm:

 

Men skal man ikke også tænke på sygedomme?

hvilken race man parrer med?

Hvorfor er man imod blandingshunde? - Fordi der er størrer chanche for sygedomme?

 

Ens hund kan jo stadig godt få sygedomme selvom moren og faren ikke ar nogen?

 

undskyld jeg sliller lidt dumme spørgsmål:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke tale på vejne af andre, men kan fortælle min egen mening og, hvordan jeg opfatter nogle andre har det omkring emnet

 

 

men kunne bare godt tænke mig, at vide hvor seriøst hundeejer tager det?

 

har kigget lidt i bloggende herinde og det virker endelig mere som om, at man

vil parrer sin hund fordi man vil tjene penge?:roll:

 

Det er jo meget forskelligt, hvor seriøst man tager det at avle.. Min opfattelse, ikke på baggrund af udelukkende hf, men generelt, hvad jeg høre rundt omkring er, at ja nogen håber på lidt hurtige penge i kassen.. En der avler seriøst, efter min mening, avler ikke for penge og avler ikke på alt, hvad der kan avles på.. Seriøse opdrættere gør meget arbejde før en parring, mens tæven er drægtig, og i al den tid hvalpene er hos opdrætteren.. De avler for at forbedre den race de nu er rigtig glade for og gør et arbejde for at avle skidt ud af racen..

Det er i mine øjne, ikke seriøst at ville lave et kuld hvalpe på sin tæve med den hanhund der nu lige er tilgængelig, fordi "det kunne være herre sjovt at prøve" eller "hun vil gerne være mor", uden at tænke på, hvad det egentlig er man får avlet frem og uden tanke for, hvor stort et arbejde det rent faktisk er - eller bør være..

Jeg tror sagtens der kan være fine kroner og øre i at få hvalpe.. Hvis man gør det så billigt så muligt og sparer alt der spares kan

 

 

Men skal man ikke også tænke på sygedomme?

 

Ja, det bør man

 

hvilken race man parrer med?

 

Ja, men ikke kun race. Også af hvilke linier man blander, hvilke problemer der har været inde for racen, indavlskoefficienten, er der reel mulighed for at få afsat hvalpene osv

 

Hvorfor er man imod blandingshunde? - Fordi der er størrer chanche for sygedomme?

 

Jeg er ikke mod blandingshunde, jeg er mod den tankeløshed der ofte ligger bag

 

Ens hund kan jo stadig godt få sygedomme selvom moren og faren ikke ar nogen?

 

Bestemt. Og så ved man at man ikke bør avle på sin hund, samt man bør fortælle opdrætter og evt få det officielt, hvad den parring ens hund kom fra, medbragte.. Det er det, der gør at opdrættere har en rigtig god mulighed for at avle gode, racetypiske og ikke mindst sunde hunde..

undskyld jeg sliller lidt dumme spørgsmål:stupid:

Synes bestemt ikke det dumme spørgsmål.. Man får jo ikk en skid af vide, hvis ikke man spørger, vel?:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...