Hop til indhold

Kan hunde (ligesom katte) få forårsfornemmelser?


Lupus
 Share

Recommended Posts

Ja, det er egentligt mit spørgsmål, kan hunde også få forårsfornemmelser? Jeg ved jo godt at ved katte er parringer oftes sæsonbetinget og især foråret er en dejlig tid ;) Men så vidt jeg ved, har tævers løb da ikke noget at gøre med årstiden? (Har aldrig haft tæver eller avlshanner, så ved faktisk meget lidt om det)

 

Grunden til mit spørgsmål er min ene han. Vi har to intakte hanhunde, en westie på 1 år og en Cavalier på 2.

 

Westien er de seneste dage begyndt at ændre adfærd, faktisk ligesom hvis der var en løbsk tæve i nærheden. Men han er sådan alle steder ( ex. 30 km imellem) og så meget dufter sådan én vel heller ikke ;)

 

Han render rundt og piver på den der "jeg-vil-have-opmærksomhed" måde eller på samme måde som lige inden en gåtur. Han virker meget ivrigt. Han er normalt en hund med et godt sovehjerte, men igår og idag har han nærmest kun sovet om natten.

 

Jeg har overvejet smerte, men normalt når han er syg (og det er han desværre tit) så hænger ørerne og halen. I disse dage ligner han faktisk en (helt spidse øre og en meget opmærksom hale) der kan høre "far" (min mand) i indkørslen konstant....

 

Vores anden hund virker totalt upåvirket, han virker faktisk som om han er en anelse træt af alt det påstyr...

 

Gåturene foregår med snuden helt i jorden og hele tiden! Det er virkelig som om, at han har færten af noget godt! Det undre mig bare at min anden hund er så ligeglad? Han er mindst ligeså slem hvis der går en løbsktæve forbi ;)

 

Er der nogle der har et bud? Hvis det fortsætter, så må vi jo en tur til dyrlægen. Ved godt at hunde er fandens dygtige til at skjule smerte, men ved ham her, plejer det bare at være ret tydeligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske har ham på 2 regnet ud, at det kun er når tæven er højløbsk at det er spændende?

 

Ang. afstanden, så har jeg været i byen med min hanhund og der var en del løbetider, så tog vi 10km væk, men der ville han stadig ud og gå ture og se om han kunne finde en dame, tror bare han vidste hun var derude et sted - medmindre der også var en i løb der selvfølgelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...