Besvaret Maj 2, 201214 år comment_921226 Hej alle I hunde elskere min overskrift lyder nok ret misvisende, for selvfølgelig tisser en hvalp inde. Problemet ligger i at min skønne skønne Formel 1 hvalp, August (10 uger) selvfølgelig har haft nogle uheld her inde, men ellers altid været super dygtigt til at ordne det hele ude. Når han har gjort det ude får han stor ros, og bliver et halvt hvalpehoved højere problemet er bare at han de sidste dag har sat sig lige foran øjnene på mig og tisset, jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal reagere når han gør det, om jeg skal sige NEJ og så gå ud med han lige bagefter eller om jeg bare skal ignorere det og så fortsætte som jeg hidtil har gjort? Kunne godt bruge lidt råd, har hørt at hvis man skælder dem ud for at tisse inde kan de blive utrygge ved at tisse foran en både ude og inde, så derfor har jeg ikke sagt noget når han gør det. Det skal lige siges at hver gang han har tisset inde har jeg gjort grundigt rent med rodalon, så han burde ikke kunne lugte tidligere uheld.samtidig skal det nævnes at han er ude hver gang han har sovet, leget, spist eller virker urolig. Rapporter
Besvaret Maj 2, 201214 år comment_921237 Jeg har erfaring med, at Rodalon ikke altid er nok til at fjerne lugten. På et andet forum fik jeg et råd med at købe den billigste shampoo i Supermarkedet og blande den i sæbevandet jeg vaskede med. Det har jeg gjort og Taiki har aldrig tisset samme sted 2 gange, så det virker. Jeg bruger dog også Rodalon for at være sikker på, at der ikke er bakterier osv. Hvis Taiki tissede og vi så det, løftede vi ham og bar ham udenfor. Han stoppede med at tisse så snart vi løftede ham. Nogle gange tissede han færdig udenfor, andre gange var han allerede færdig, men så snart han stod udenfor roste vi ham uanset om der kom mere tis eller ej. Jeg har aldrig sagt nej eller lignende til ham. Hvis du synes at han tisser mere end han plejer, og hvis det virker som om at han selv bliver lidt overrasket over at han tisser, kan det være værd at få tjekket hans urin for blærebetændelse. Da Taiki var lille, var han blevet næsten renlig da han begyndte at tisse alle steder og vi var desperate, indtil jeg beklagede min nød herinde og blev opfordret til at få ham tjekket for blærebetændelse. Det var gevinst og efter en periode på medicin, var han pludselig renlig igen. Husk at hvalpen gerne skal ud efter remsen: "Spise, sove, lege". Vi tog altid Taiki ud efter disse events, og der var stort set altid gevinst. Så hvis din hvalp har tosset lidt rundt og pludselig begynder at snuse rundt/være søgende, så tag den ud og se om det ikke er fordi at legen har tricket blæren. Rapporter
Besvaret Maj 2, 201214 år comment_921238 Hov, kan se at du nævner det med at sove, spise og lege så min sidste kommentar er vist overflødig. Jeg synes, du bare skal fortsætte med at rose og give godbidder når den tisser ude og, hvis du kan nå det, bære den ud når den tisser inde - ellers bare ignorere det og tørre op, gerne med en sjat billig stinke-shampoo som anbefalet. Og som sagt, overveje det med blærebetændelsen. Rapporter
Besvaret Maj 2, 201214 år comment_921244 Sorry for dansk ikke særlig godt. Brug tøj vaskepulver med enzymer i det (biologiske) i varmt vand, og det bliver fjernet lugten hunden kan lugte. Billige og kan anvendes til at vaske hårdt gulv eller tæppe. Alle undervisere i Storbritannien anbefale det. Og jej, blærebetændelsen Rapporter
Besvaret Maj 2, 201214 år comment_921263 Hej igen, mange tak for rådene vil prøve det med shampoo/vaskepulver. Kan også bare være verden er så spændene lige nu at han ikke kan styre blæren synes ikke han virker specielt overrasket, men bliver det ved indtil fredag vil jeg da lige få han tjekket der er så megen tvivl og mange spørgsmål som førstegangsejer så 1000 tak for jeres råd Rapporter
Besvaret Maj 3, 201214 år comment_922052 Vil lige følge op på tråden fra igår, vi har overhovedet ikke haft nogle uheld idag, og han klarer det bare så flot, så mistanken om mulig blærebetændelse er heldigvis droppet igen Han havde nok bare en uheldig dag Rapporter