Hop til indhold

hjælp hvad kan der være galt


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

ja derfor synes jeg det er underligt da det er samme dyrlæge og ikke en anden:confused:

 

 

ja kiropraktoren sagde også at schæfere ofte bliver meget stive bagi sikkert pga det pjat til den grimme skrå bagkrop

 

Nedslidning lyder måske hårdt - men det er jo reelt det der sker :-)

 

Vi andre bliver jo også slidt - jeg tror altså ikke det er unormalt at statussen på hofterne ændre sig hvis man fotogafere igen senere i livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nedslidning lyder måske hårdt - men det er jo reelt det der sker :-)

 

Vi andre bliver jo også slidt - jeg tror altså ikke det er unormalt at statussen på hofterne ændre sig hvis man fotogafere igen senere i livet.

 

 

 

helt sikkert :5up:

 

 

synes bare det lyder voldsomt på så kort tid:eek:

Link til indlæg
Del på andre sites

helt sikkert :5up:

 

 

synes bare det lyder voldsomt på så kort tid:eek:

 

Hvis nu hunden er startet ud med B-hofter, så er det måske ikke unaturligt hvis de efter små 2 års brug/træning ville kunne få en C-status :confused: jeg ved det ikke men min hjerne leder mig i den retning.

 

Min egen har B-hofter (en A og en B) Men jeg tror hun ville få et andet resultat idag hvis jeg fik fotograferet hofterne (hun er en gammel kone på næsten 7 år nu) men jeg tror den største "nedslidning" sker i starten.

 

Hmmmm - Hvis du kommer i nærheden af en kiropraktor eller dyrlæge inden længe kunne du jo evt. spørge (om ikke andet så kunne jeg da evt. få min nysgerrighed stillet :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hvis nu hunden er startet ud med B-hofter, så er det måske ikke unaturligt hvis de efter små 2 års brug/træning ville kunne få en C-status :confused: jeg ved det ikke men min hjerne leder mig i den retning.

 

Min egen har B-hofter (en A og en B) Men jeg tror hun ville få et andet resultat idag hvis jeg fik fotograferet hofterne (hun er en gammel kone på næsten 7 år nu) men jeg tror den største "nedslidning" sker i starten.

 

Hmmmm - Hvis du kommer i nærheden af en kiropraktor eller dyrlæge inden længe kunne du jo evt. spørge (om ikke andet så kunne jeg da evt. få min nysgerrighed stillet :blink:)

 

 

ja jeg er meget nysgerrig hvilket gør at jeg allerede har spurgt både andre dyrlæger og kiropraktor der er delte meninger må jeg sige desværre ikke et ensartet svar:confused:

 

men min hund er kun 3 år og ikke 7 år hun bliver først 4 til november

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg er meget nysgerrig hvilket gør at jeg allerede har spurgt både andre dyrlæger og kiropraktor der er delte meninger må jeg sige desværre ikke et ensartet svar:confused:

 

men min hund er kun 3 år og ikke 7 år hun bliver først 4 til november

 

Ved godt din ikke er så gammel og slidt som min :blink: Hvor lang tid siden er det hun blev røgtenfotograferet? Og hvilken status har hun?

 

Hvad siger de delte meninger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ved godt din ikke er så gammel og slidt som min :blink: Hvor lang tid siden er det hun blev røgtenfotograferet? Og hvilken status har hun?

 

Hvad siger de delte meninger?

 

 

det var vidst i 2006 hun har været omkring de 2 år gammel næsten

 

nogen sagde det var meget normalt me den slags slidtage med sådan en aktiv springmus som jeg har

et par andre sagde det virkede hurtigt men muligvis pga en skade pga springmusen hopper sådan hele tiden

Link til indlæg
Del på andre sites

det var vidst i 2006 hun har været omkring de 2 år gammel næsten

 

nogen sagde det var meget normalt me den slags slidtage med sådan en aktiv springmus som jeg har

et par andre sagde det virkede hurtigt men muligvis pga en skade pga springmusen hopper sådan hele tiden

 

Hvis hunden har en skade, virker det for mig naturligt at slidtagen kommer hurtigere - hunden går jo ikke optimalt.

En meget aktiv hund slides nok også hurtigere end en knapt så aktiv - dertil skal man nok også se på hvilken aktiviteter man laver med sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hvis hunden har en skade, virker det for mig naturligt at slidtagen kommer hurtigere - hunden går jo ikke optimalt.

En meget aktiv hund slides nok også hurtigere end en knapt så aktiv - dertil skal man nok også se på hvilken aktiviteter man laver med sin hund.

 

 

denne hund er mega aktiv når vi bare lufter foregår det meste i hurtig trav eller fuld galop hopper op og ned på borde løber efter dyr fuld skrue på hele tiden når hun løber efter et stk legetøj og det lander op af væggen er hun stort set også med op af væggen lidt voldsomt når hun så lander på bagparten igen

Link til indlæg
Del på andre sites

denne hund er mega aktiv når vi bare lufter foregår det meste i hurtig trav eller fuld galop hopper op og ned på borde løber efter dyr fuld skrue på hele tiden når hun løber efter et stk legetøj og det lander op af væggen er hun stort set også med op af væggen lidt voldsomt når hun så lander på bagparten igen

 

Man kan jo ikke ligefrem påstå hun skåner sig selv så :blink:

 

Hvilket program træner du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Man kan jo ikke ligefrem påstå hun skåner sig selv så :blink:

 

Hvilket program træner du?

 

 

vi træner både IPO og PH det er dog sat en del i baggrunden efter jeg fødte min lille bebs og så har der været det ene med det andet først hendes fald der hvor hund formentlig har slået bækkenet skævt derefter den andens fald og han fik konstateret kræft og så fik hun lungeorm for kort tid siden og nu rettelse af bækkenet

Link til indlæg
Del på andre sites

vi træner både IPO og PH det er dog sat en del i baggrunden efter jeg fødte min lille bebs og så har der været det ene med det andet først hendes fald der hvor hund formentlig har slået bækkenet skævt derefter den andens fald og han fik konstateret kræft og så fik hun lungeorm for kort tid siden og nu rettelse af bækkenet

 

Så huskede jeg da ikke helt forkert mht. træningen :blink:

 

Jeg indrømmer gerne - flugtspringet er jeg ikke vild med, dog er det nok skulderne der bliver mest belastet der :-D

 

Mon ikke det er som du selv er på vej til at skrive lidt af det hele og så det at hun er en meget aktiv hund, som måske den sidste tid ikke har taget nok hensyn til sig selv (de er squ svære at "holde nede" ;-)) samt evt. forkert brug af kroppen (pga den skæve hofte)........

 

Jeg håber kiropraktoren kan få hende rettet, så I kan fortsætte træningen.

Jeg håber også du fortsat vil opdatere her i tråden. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Så huskede jeg da ikke helt forkert mht. træningen :blink:

 

Jeg indrømmer gerne - flugtspringet er jeg ikke vild med, dog er det nok skulderne der bliver mest belastet der :-D

 

Mon ikke det er som du selv er på vej til at skrive lidt af det hele og så det at hun er en meget aktiv hund, som måske den sidste tid ikke har taget nok hensyn til sig selv (de er squ svære at "holde nede" ;-)) samt evt. forkert brug af kroppen (pga den skæve hofte)........

 

Jeg håber kiropraktoren kan få hende rettet, så I kan fortsætte træningen.

Jeg håber også du fortsat vil opdatere her i tråden. :-D

 

 

 

 

ja jeg skal nok opdatere i løbet af div tid men bækkenet skulle være rettet helt på plads ifølge kiropraktor en og jeg skulle lægge mærke til om hun sad mindre i hvalpesit end før og det synes jeg hun gør nu..

 

ja disse spring belaster leddene meget :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg skal nok opdatere i løbet af div tid men bækkenet skulle være rettet helt på plads ifølge kiropraktor en og jeg skulle lægge mærke til om hun sad mindre i hvalpesit end før og det synes jeg hun gør nu..

 

ja disse spring belaster leddene meget :megaked:

 

 

Det er da rigtig godt hvis hun er begyndt at sidde mere "normalt" :5up:

 

Så mangler "vi" bare at få Tantens gamle hund til at gå ordenligt igen :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det er da rigtig godt hvis hun er begyndt at sidde mere "normalt" :5up:

 

Så mangler "vi" bare at få Tantens gamle hund til at gå ordenligt igen :(

 

 

ja det er dejligt så håber jeg bare at min dreng snart er ovre sin halthed så vi kan komme lidt igang med træningen :5up:

 

ja sikke noget skidt håber vovse kommer på banen igen hurtigst muligt:5up::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...