Hop til indhold

Pomeranian adfærds spørgsmål


Gæst Bobbel12
 Share

Recommended Posts

Gæst Bobbel12

Hej.

 

Jeg har et par spørgsmål omkring min lille pomeranian hvalp som nu er 15 uger gammel. Vi fik hende da hun var 9 uger. Hun er en virkelig sød og charmerende lille "bamse", men hun er utrolig hyperaktiv og får en masse flips daglig. Vi prøver at følge alle de råd vi har kunne læse os til, at få hende til at falde til ro og undgå overstimulering osv. Det hjælper bare ikke rigtig. Hun angriber min kæreste og jeg, og er næsten umulig at stoppe igen. Går ud fra det bare er en (vildere) leg for hende, og vi prøver så vidt det er muligt at få hendes opmærksomhed over på noget andet som fx hendes legetøj. Når det bliver for voldsomt og vi bestemt siger "stop" så gør hun bare ad os og fortsætter. Hvad kan man gøre ved det? Vi har prøvet at sætte et lille hegn op ved døren til stuen, så hun er "fanget" i køkkenet til hun slapper mere af, hvilket kan tage utroligt lang tid - hun bliver bare ved med at gø vildt og voldsomt. Er det det rigtige at ignorere hendes gøen når hun er på den anden side? Hun er også begyndt at gø en hel del når vi spiser.

 

Håber der er nogen derude som kan hjælpe os :-)

På forhånd tak for hjælpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej.. (:

Mig og min kæreste har en hvalp på 17 uger og hun har lavet nøjagtig samme nummer, og hun kan også godt indimellem finde på det men ikke halvt så voldsomt som før, vi prøvede også i starten at ignorere hende, hvilket fik hende til at lave andre ballader som bide i sofaen osv, hvilket vi ikke kunne ignorere (ja den havde hun regnet godt ud :P) så i stedet for prøvede jeg hver gang hun gøede at sætte min ene finger for munden og sige shhh hvilket hun nok har synes var mærkeligt og derfor stoppede, derefter fik hun ros for at holde mund og så satte jeg mig på gulvet og legede med hende med noget af hendes legetøj eller gav mig til at træne hende i et eller andet med nogle godbidder.. Jeg tænker de pludselig flip med at bare stå og gø er fordi de keder sig og fortæller de gerne vil ha der sker lidt mere !? :P Jeg gav i hvertfald efter når hun gjorde det og kan også bruge 'shh' når hun gør af et insekt på væggen eller hvad ved jeg, så du kan jo evt. vænne det til en slags træning når hun begynder at gø !? Så kommer i også sammentidig det lidt mere til livs, har selv haft en pomeranian og jeg ved hvor meget de kan gø ;P

 

Jeg er ingen hundeekpert, men kan da se det hjalp på vores =D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...