Hop til indhold

Hunde fremlyses....


stargirl1970
 Share

Recommended Posts

Vi har fået besøg:-)

 

Vi fandt 2 fremmede hunde i vores have her til morgen. Det er en ruhåret hønsehund - tæve og en stor newfoundlandblanding - han.

 

De ville bestemt ikke løbe hjem og da jeg kaldte på dem kom de hen og ville gerne nusses...

 

Desværre havde ingen af dem hundetegn i deres halsbånd.

 

Jeg kontaktede derfor politiet som vil sende falck efter dem.

 

Jeg har nu lukket dem ind i vores hundegård og givet dem lidt mad og vand.

 

De er meget våde og kolde - og trætte! Så jeg tror de har været på farten i et godt stykke tid.

 

Nu sidder vi så og venter på falck og håber på at de to basser snart kan komme hjem til deres familie igen.

 

Jeg har kigget efter dem på dyrenes beskyttelses hjemme side - der er ingen efterlysning af dem. Ingen af naboerne kender til dem. Ej heller den lokale dyrlæge.

 

Er der andet jeg kan gøre for dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig der misforstod dig så :-)

Men underligt man intet hundetegn har, men halsbånd :hmm: så dyrt er et stykke metal ej hellere...

 

De kan have tabt det, eller den lille metalring er slidt over uden ejeren har opdaget det, eller det er opdaget og man skal lige tage sig sammen til at få fat i et nyt, eller........... der kan jo være meget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så nu er basserne afhentet af falck.

 

De ville køre dem til dyrlægerne på Dortheasvej i Esbjerg for at undersøge om de er chippet. Det krydser jeg så fingre for at de er. Håber, håber...

 

Stakkels hunde, de frøs og var fuld af mudder i deres pels. Godt de kommer ind i varmen hos dyrlægen.

 

Jeg kunne desværre ikke tage dem ind i huset her pga. af vores egne hunde, så de måtte nøjes med en udendørs hundegård.

 

Dog med et stort hundehus med tæpper i - hvor tæven straks lagde sig til at sove. Hannen lagde sig foran hundehuset og passede på hende - rigtig sødt.:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så nu er basserne afhentet af falck.

 

De ville køre dem til dyrlægerne på Dortheasvej i Esbjerg for at undersøge om de er chippet. Det krydser jeg så fingre for at de er. Håber, håber...

 

Stakkels hunde, de frøs og var fuld af mudder i deres pels. Godt de kommer ind i varmen hos dyrlægen.

 

Jeg kunne desværre ikke tage dem ind i huset her pga. af vores egne hunde, så de måtte nøjes med en udendørs hundegård.

 

Dog med et stort hundehus med tæpper i - hvor tæven straks lagde sig til at sove. Hannen lagde sig foran hundehuset og passede på hende - rigtig sødt.:lun:

Godt de endte hos jer som tog sig godt af dem :klap::ae::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så nu er basserne afhentet af falck.

 

De ville køre dem til dyrlægerne på Dortheasvej i Esbjerg for at undersøge om de er chippet. Det krydser jeg så fingre for at de er. Håber, håber...

 

Stakkels hunde, de frøs og var fuld af mudder i deres pels. Godt de kommer ind i varmen hos dyrlægen.

 

Jeg kunne desværre ikke tage dem ind i huset her pga. af vores egne hunde, så de måtte nøjes med en udendørs hundegård.

 

Dog med et stort hundehus med tæpper i - hvor tæven straks lagde sig til at sove. Hannen lagde sig foran hundehuset og passede på hende - rigtig sødt.:lun:

 

Mon ikke de også har haft en sjov nat :mrgreen: sådan ude på egne poter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg vil lige komme med en lille up-date i denne tråd..

 

Det har efterfølgende vist at sig at hunde-basserne hører til hos vores datters legekammerat.:shock:

 

De bor nok min 4 km herfra.

 

Hundene var stukket af om aftenen og havde så været ude hele natten - så kan jeg bedre forstå de frøs så meget.

 

Desuden så var de mor og "søn".

 

Tævens egne hvalpe var døde kort efter fødslen og hun havde istedet passet hannen og hans to søskende som var moderløse.

 

Men ejeren var glad for at få dem uskadte tilbage - og mente at hun heller måtte få hundetegn på hundene...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...