Hop til indhold

Hvalpeleg i Århus?


Gæst StineBT
 Share

Recommended Posts

Gæst StineBT

Hej :)

 

Min hvalp Chaos på 10 uger søger andre hvalpe at lege med. Han er labrador og fuld af krudt.

 

Det skal helst foregå i Århus, eller omkring :wink: Er ret fleksibel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

uha da spændende med sådan en lille bette ny hvapser..

 

Bor desværre ikke selv i jylland men skal oz selv på jagt efter nogle vores kommende ny hvalp kan lege med når vi engang får den hjem :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

Det er en lille langhåret gravhvapser.. får hende hjem d. 9/11 og synes selv at det bliver meget spændende :)

 

Men er lidt spændt på hvad Manda siger til at hun skal til at dele sofa og seng med endnu en hvaps..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Det er en lille langhåret gravhvapser.. får hende hjem d. 9/11 og synes selv at det bliver meget spændende :)

 

Men er lidt spændt på hvad Manda siger til at hun skal til at dele sofa og seng med endnu en hvaps..

 

Jeg kender en i Århus der har en chihuahua-hvalp. Hun skal starte til miniaturehundetræning, vistnok i denne week-end, hos http://www.positivtraening.dk/ -Der er hundene delt ind efter størrelse, og der er max. 6 hunde på hvert hold. Et ideelt sted at finde ligestillede legekammerater:) Og træneren er sød og dygtig, og bruger de moderne, bløde metoder (paff-træner)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det er en lille langhåret gravhvapser.. får hende hjem d. 9/11 og synes selv at det bliver meget spændende :)

 

Men er lidt spændt på hvad Manda siger til at hun skal til at dele sofa og seng med endnu en hvaps..

 

Jeg kender en i Århus der har en chihuahua-hvalp. Hun skal starte til miniaturehundetræning, vistnok i denne week-end, hos http://www.positivtraening.dk/ -Der er hundene delt ind efter størrelse, og der er max. 6 hunde på hvert hold. Et ideelt sted at finde ligestillede legekammerater:) Og træneren er sød og dygtig, og bruger de moderne, bløde metoder (paff-træner)

 

Ja, det sted har jeg også hørt meget godt om :)

 

Det kan anbefales!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en lille langhåret gravhvapser.. får hende hjem d. 9/11 og synes selv at det bliver meget spændende :)

 

Men er lidt spændt på hvad Manda siger til at hun skal til at dele sofa og seng med endnu en hvaps..

 

Jeg kender en i Århus der har en chihuahua-hvalp. Hun skal starte til miniaturehundetræning, vistnok i denne week-end, hos http://www.positivtraening.dk/ -Der er hundene delt ind efter størrelse, og der er max. 6 hunde på hvert hold. Et ideelt sted at finde ligestillede legekammerater:) Og træneren er sød og dygtig, og bruger de moderne, bløde metoder (paff-træner)

 

Ja, det sted har jeg også hørt meget godt om :)

 

Det kan anbefales!

 

Dét kan jeg også - for jeg har lige været til træning i dag med hvalpen for første gang, og jeg skal love for der bliver tid til hundeleg! På den gode måde.. ikke-mobbe-jeg-er-større-end-dig-og-overfalder-dig måden

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en lille langhåret gravhvapser.. får hende hjem d. 9/11 og synes selv at det bliver meget spændende :)

 

Men er lidt spændt på hvad Manda siger til at hun skal til at dele sofa og seng med endnu en hvaps..

 

Jeg kender en i Århus der har en chihuahua-hvalp. Hun skal starte til miniaturehundetræning' date=' vistnok i denne week-end, hos http://www.positivtraening.dk/ -Der er hundene delt ind efter størrelse, og der er max. 6 hunde på hvert hold. Et ideelt sted at finde ligestillede legekammerater:) Og træneren er sød og dygtig, og bruger de moderne, bløde metoder (paff-træner)[/quote']

 

Ja, det sted har jeg også hørt meget godt om :)

 

Det kan anbefales!

 

Dét kan jeg også - for jeg har lige været til træning i dag med hvalpen for første gang, og jeg skal love for der bliver tid til hundeleg! På den gode måde.. ikke-mobbe-jeg-er-større-end-dig-og-overfalder-dig måden

 

Hej Tweesa, velkommen til!

Det lyder dejligt, det hvalpehold. Hvordan er racefordelingen? (Spørger bare af nysgerrighed, ikke fordi jeg skal gå der, det er lidt for langt væk;))

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en lille langhåret gravhvapser.. får hende hjem d. 9/11 og synes selv at det bliver meget spændende :)

 

Men er lidt spændt på hvad Manda siger til at hun skal til at dele sofa og seng med endnu en hvaps..

 

Jeg kender en i Århus der har en chihuahua-hvalp. Hun skal starte til miniaturehundetræning' date=' vistnok i denne week-end, hos http://www.positivtraening.dk/ -Der er hundene delt ind efter størrelse, og der er max. 6 hunde på hvert hold. Et ideelt sted at finde ligestillede legekammerater:) Og træneren er sød og dygtig, og bruger de moderne, bløde metoder (paff-træner)[/quote']

 

Ja, det sted har jeg også hørt meget godt om :)

 

Det kan anbefales!

 

Dét kan jeg også - for jeg har lige været til træning i dag med hvalpen for første gang, og jeg skal love for der bliver tid til hundeleg! På den gode måde.. ikke-mobbe-jeg-er-større-end-dig-og-overfalder-dig måden

 

Hej Tweesa, velkommen til!

Det lyder dejligt, det hvalpehold. Hvordan er racefordelingen? (Spørger bare af nysgerrighed, ikke fordi jeg skal gå der, det er lidt for langt væk;))

 

Tak :)

 

Det er virkelig også suverænt! Hos Pia er vi seks stk hunde, hvoraf fem er chihuahua'er og en papillion - den yngste er 11 uger og den ældste et halvt år.. Dejligt at se hvor u-forbeholden en hvalp egentlig er.. Den klør sgu bare på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Hej:)

Jeg får min lille hanhvalp, Pero, hjem her den 17. november. Han er af racen Podengo Portugues Pequeno, en lille hund, der bliver mellem 20 og 30 cm høj og kommer til at veje omkring 5 kg.

 

Jeg tror desværre han er lidt for lille til leg med en ældre lab hvalp? Han er jo kun en bebs når vi får ham. Men måske han kan lege når han er blevet lidt mere "robust" :)

 

Ellers søger jeg også (små) hvalpekammerater i Århus-området. Jeg bor på Trøjborg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej:)

Jeg får min lille hanhvalp, Pero, hjem her den 17. november. Han er af racen Podengo Portugues Pequeno, en lille hund, der bliver mellem 20 og 30 cm høj og kommer til at veje omkring 5 kg.

 

Jeg tror desværre han er lidt for lille til leg med en ældre lab hvalp? Han er jo kun en bebs når vi får ham. Men måske han kan lege når han er blevet lidt mere "robust" :)

 

Ellers søger jeg også (små) hvalpekammerater i Århus-området. Jeg bor på Trøjborg.

 

Uha vi vil gerne se ham på et tidspunkt a015.gif

 

Sikke et godt navn :lol:

 

Velkommen til, dejligt at se dig :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Uha vi vil gerne se ham på et tidspunkt a015.gif

 

Sikke et godt navn :lol:

 

Velkommen til, dejligt at se dig :D

 

Har tanterne plads til en lille nevø? :) Er sikker på at Susi og Mika ville være gode voksen-venner for lille Pero. De må altså mødes en dag:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Uha vi vil gerne se ham på et tidspunkt a015.gif

 

Sikke et godt navn :lol:

 

Velkommen til, dejligt at se dig :D

 

Har tanterne plads til en lille nevø? :) Er sikker på at Susi og Mika ville være gode voksen-venner for lille Pero. De må altså mødes en dag:)

 

Vi kunne rigtigt godt tænke os at se ham og dig banan19.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej:)

Jeg får min lille hanhvalp, Pero, hjem her den 17. november. Han er af racen Podengo Portugues Pequeno, en lille hund, der bliver mellem 20 og 30 cm høj og kommer til at veje omkring 5 kg.

 

Jeg tror desværre han er lidt for lille til leg med en ældre lab hvalp? Han er jo kun en bebs når vi får ham. Men måske han kan lege når han er blevet lidt mere "robust"

 

Ellers søger jeg også (små) hvalpekammerater i Århus-området. Jeg bor på Trøjborg

 

Altså Dolph vil gerne være på sjov og narrestreger med sådan en lille fryns - han vil på det tidspunkt veje sådan lige omkring 1,5 kg, og vil sikkert være god at lege hundesprog med :)

 

Han er en chihuahua - forresten, og vi bor i Viby J

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hej:)

Jeg får min lille hanhvalp' date=' Pero, hjem her den 17. november. Han er af racen Podengo Portugues Pequeno, en lille hund, der bliver mellem 20 og 30 cm høj og kommer til at veje omkring 5 kg.

 

Jeg tror desværre han er lidt for lille til leg med en ældre lab hvalp? Han er jo kun en bebs når vi får ham. Men måske han kan lege når han er blevet lidt mere "robust"

 

Ellers søger jeg også (små) hvalpekammerater i Århus-området. Jeg bor på Trøjborg[/quote']

 

Altså Dolph vil gerne være på sjov og narrestreger med sådan en lille fryns - han vil på det tidspunkt veje sådan lige omkring 1,5 kg, og vil sikkert være god at lege hundesprog med :)

 

Han er en chihuahua - forresten, og vi bor i Viby J

 

Jamen Dolph vil garanteret være en rigtig god legekammerat til Pero. Når vi får Pero tror jeg også han vejer omkring 1,5 kg (han vejer 1 kg nu:) )så det er jo perfekt.

 

Så forresten i en anden tråd (EDIT: Nej, det var sørme denne tråd) at du går til hvalpetræning ved Pia i Hasselager. - Hvordan er det? Jeg søger hvalpetræning og havde egentlig fundet noget, men det er ikke sikkert der bliver oprettet hold pga. få tilmeldinger. Så er lidt interesseret i at høre om positivtræning (selvom det er langt væk fra mig).

Link til indlæg
Del på andre sites

Træning hos Pia er bare helt genialt! Især hvalpetræning, der er altid god stemning og holdene er ganske små.. Der er tre hold, hver med sin størrelse hunde, hvor vi så er på miniature holdet..

 

Der er introduktion til klikker, hjemme aktiveteter og to teori aftener med hhv. hundesprog og træningsteori..

Pia er rigtig god til at finde på træning som passer til lige din hund, og hvis din også engang imellem kan lide at momentær hjernekludder (som Dolph) så er det altså helt ok - og så træner man bare hjemme ;)

 

Der er også hvalpeleg, men ikke før Pia føler at alle kender alle - så de første par gang sætter hun hunde sammen to og to, i snor.. Så en nervøs hund ikke bliver løbet over ende af en meget lalleglad vovse :)

Alt i alt en meget tryg hundetræning, med udelukkende bløde metoder (hun er så vidt jeg ved uddannet hos Lone Greva bla.)

 

Og så er hun altid til at træffe på mail, og giver gerne masser af råd til problemer af den vej :)

 

Du kan læse mere på http://www.positivtraening.dk :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Det lyder rigtig godt!

Bare rigtig ærgeligt at det næste hvalpehold starter den 11. november og det næste først 6. januar. Bliver vel nødt til at vente helt til januar - til den tid vil han bare være 3-4 mdr. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig godt!

Bare rigtig ærgeligt at det næste hvalpehold starter den 11. november og det næste først 6. januar. Bliver vel nødt til at vente helt til januar - til den tid vil han bare være 3-4 mdr. :(

 

Så synes jeg bare du skal maile hende og forklare situationen :) Du kan jo muligvis bare hoppe med på det hold der starter der i november - og så misse en enkelt træningsgang? Hun er sindssygt large med sådan nogle problemer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Det lyder rigtig godt!

Bare rigtig ærgeligt at det næste hvalpehold starter den 11. november og det næste først 6. januar. Bliver vel nødt til at vente helt til januar - til den tid vil han bare være 3-4 mdr. :(

 

Så synes jeg bare du skal maile hende og forklare situationen :) Du kan jo muligvis bare hoppe med på det hold der starter der i november - og så misse en enkelt træningsgang? Hun er sindssygt large med sådan nogle problemer :)

 

Så har jeg tilmeldt mig hvalpeholdet:)

Jeg kommer til at misse én teoriaften (som allerede er blevet afholdt) og 2-3 træningsdage. Lidt ærgeligt, men bedre end at vente helt til januar. Har også undersøgt andre træningssteder og der bliver enten ikke oprettet hold eller også er det først næste år. Skønt at du lige anbefalede Pia! Hun virker rigtig sød.

Fortalte hende også at det var "hende der har Dolph" der havde anbefalet positiv træning.

 

Iiih hvor jeg glæder mig til at starte. Nu håber jeg Pero er ligeså frisk, modig og nysgerrig når han kommer hjem som han var da jeg besøgte ham. Så kan vi starte tidligt på holdet:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig godt!

Bare rigtig ærgeligt at det næste hvalpehold starter den 11. november og det næste først 6. januar. Bliver vel nødt til at vente helt til januar - til den tid vil han bare være 3-4 mdr. :(

 

Så synes jeg bare du skal maile hende og forklare situationen :) Du kan jo muligvis bare hoppe med på det hold der starter der i november - og så misse en enkelt træningsgang? Hun er sindssygt large med sådan nogle problemer :)

 

Så har jeg tilmeldt mig hvalpeholdet:)

Jeg kommer til at misse én teoriaften (som allerede er blevet afholdt) og 2-3 træningsdage. Lidt ærgeligt' date=' men bedre end at vente helt til januar. Har også undersøgt andre træningssteder og der bliver enten ikke oprettet hold eller også er det først næste år. Skønt at du lige anbefalede Pia! Hun virker rigtig sød.

Fortalte hende også at det var "hende der har Dolph" der havde anbefalet positiv træning.

 

Iiih hvor jeg glæder mig til at starte. Nu håber jeg Pero er ligeså frisk, modig og nysgerrig når han kommer hjem som han var da jeg besøgte ham. Så kan vi starte tidligt på holdet:)[/quote']

 

Yay hvor fint! :D Du vil slet ikke fortryde det, for det er simpelthen så hyggeligt.. Og så er der en kæææmpe fodbold mark lige ved siden af, plejer at løbe Dolph lidt træt der - han bliver helt tosset når han møder så mange sjove vovser :)

 

Hvilket hold kom I på - hvornår ligger det på ugen? Vi går lørdag klokken kvart i 11 :)

 

Forresten : så har vi en lille chi på vores hold som kun er 11 uger - og han tager alt i stiv arm, hele holdets kæledække - så tænker at I bare kan komme ud så snart du føler Pero er tryg nok ved dig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Det lyder rigtig godt!

Bare rigtig ærgeligt at det næste hvalpehold starter den 11. november og det næste først 6. januar. Bliver vel nødt til at vente helt til januar - til den tid vil han bare være 3-4 mdr. :(

 

Så synes jeg bare du skal maile hende og forklare situationen :) Du kan jo muligvis bare hoppe med på det hold der starter der i november - og så misse en enkelt træningsgang? Hun er sindssygt large med sådan nogle problemer :)

 

Så har jeg tilmeldt mig hvalpeholdet:)

Jeg kommer til at misse én teoriaften (som allerede er blevet afholdt) og 2-3 træningsdage. Lidt ærgeligt' date=' men bedre end at vente helt til januar. Har også undersøgt andre træningssteder og der bliver enten ikke oprettet hold eller også er det først næste år. Skønt at du lige anbefalede Pia! Hun virker rigtig sød.

Fortalte hende også at det var "hende der har Dolph" der havde anbefalet positiv træning.

 

Iiih hvor jeg glæder mig til at starte. Nu håber jeg Pero er ligeså frisk, modig og nysgerrig når han kommer hjem som han var da jeg besøgte ham. Så kan vi starte tidligt på holdet:)[/quote']

 

Yay hvor fint! :D Du vil slet ikke fortryde det, for det er simpelthen så hyggeligt.. Og så er der en kæææmpe fodbold mark lige ved siden af, plejer at løbe Dolph lidt træt der - han bliver helt tosset når han møder så mange sjove vovser :)

 

Hvilket hold kom I på - hvornår ligger det på ugen? Vi går lørdag klokken kvart i 11 :)

 

Forresten : så har vi en lille chi på vores hold som kun er 11 uger - og han tager alt i stiv arm, hele holdets kæledække - så tænker at I bare kan komme ud så snart du føler Pero er tryg nok ved dig :)

 

Vi skal gå om søndagen - på lidt forskellige tidspunkter, men hvert fald formiddag/middag:) Pero bliver også den yngste på holdet - han er jo kun 8 uger på det tidspunkt! Vi er kommet på hold med en westie, en blanding af westie og cairn, en cocker og vist et par stykker mere jeg ikke lige kan huske:) Er lidt spændt på hvor store de andre hvalpe er når Pero nu er den yngste og også den mindste race. Nu må vi se hvordan det går.

 

Vi kommer nok på fælles skovtur den 25. november:) Tror det er de to små hvalpehold, der slår sig sammen der.

- Men vi burde da finde en playdate for de små banditter inden da:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det burde vi helt sikkert :D Når han er vel ankommet og faldet til, så siger I bare til.. så står der en ny vaccineret Dolph klar til noget hundesprog.. og eventuelt

 

Lyder altså godt at I sådan lige kan møvre jer ind på et hold, men det lød heller ikke til at være et af de største :)

I må endelig fortælle herind hvordan det går :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Skal nok fortælle - I får ikke lov til at slippe :D

 

Vi må lige skrives ved når jeg har fået Pero hjem. Det ville jo være perfekt med en legekammerat i samme størrelse. Det er i forvejen ikke mange hvalpe man støder på på denne årstid - Det er ikke hvalpe-højsæson mere.

 

 

Og for at vende lidt tilbage til trådens oprindelige emne, så søger vi flere legekammerater i Århus :lol: Dem kan man vist ikke få nok af!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...